;
coinex

طعنه به اپل برای حذف شارژر ؛ از سامسونگ تا شیائومی و وان پلاس!

اپل در سری آیفون 12 با حذف شارژر طرفداران خود را غافلگیر کرده است. اما این مسئله آغازگر طعنه به اپل برای حذف شارژر از سوی سایر کمپانی ها شده است.

گوی کمپانی بزرگ اپل علاوه بر نوآوری های فوق العاده برای تولیدات خود، میل زیادی به غافلگیر کردن طرفداران پرشمار خود دارد. تاریخ ارائه آیفون خود به خوبی نمایانگر این سخن است که اپل هر از چندگاهی با دلیل با بدون دلیل به اقدامات خاصی مبادرت میورزد.

از همان اولین آیفون ها، عدم وجود بلوتوث چشمگیر بود تا اینکه در غافلگیری بعدی و در سری 7 از خانواده آیفون ها، اپل نسبت به حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون اقدام کرد.

حذف تاچ آیفون X، افزایش قیمت پرچمدارها و حال حذف شارژر نیز نباید چندان تعجب برانگیز باشد. این مسئله اما به نوبه خود واکنش سایر کمپانی های مطرح حوزه فناوری را در پی داشته است و طعنه زنی ها به اپل را سبب شده است.

طعنه به اپل برای حذف شارژر ؛ از سامسونگ تا شیائومی و وان پلاس!

در اولین واکنشف سامسونگ به عنوان مهمترین رقیب اپل در عرضه اسمارتفون های اندرویدی در یک پست جنجالی، تصویری از آداپتور شارژر را قرار داد و در کپشن توضیح داد که عرضه گوشی های گلکسی همچنان با سرشارژر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بدون شک این یک کنایه مستقیم به اپل برای حذف سرشارژر بود. البته که خود اپل مدعی است به علل زیست محیطی تصمیم به چنین کاری گرفته است.

بعد از سامسونگ،  شیائومی نیز به لطف شیائومی اسپانیا به قطار طعنه زنندگان پیوست. یک توییت به زبان اسپانیایی که چندی پیش منتشر شد اینگونه اپل را هدف تمسخر قرار داد:

طعنه به اپل برای حذف شارژر

«صبح بخیر # MiFans، خواب دیدیم که تلفن های هوشمند ما بدون شارژر در جعبه، قرار دارند. خوشبختانه، این فقط یک کابوس بود.»

البته بد نیست بدانید که شیائومی خود جز اولین شرکت هایی بود که هندزفری درون جعبه ارایه نمیکرد و ایده حذف شارژر از جعبه را هم داشت. اما حتی به سمت چنین عمل پرریسکی آنهم به علل اقتصادی نرفت.

در نهایت امروز وان پلاس در هنگام معرفی OnePlus 8T به این حزب طعنه زنندگان به اپل پیوست. در جریان این رویداد ، این شرکت صحنه ای را نشان داد که در آن شارژر OnePlus 8T از جعبه تلفن بیرون می آید.

مدیر Oneplus که میزبان رویداد پرتاب بود سپس بر این واقعیت تأکید کرد که این تلفن با سرشارژر سریع ۶۵ وات به صورت رایگان عرضه خواهد شد حتی اگر این دو برابر هزینه آداپتور قبلی این شرکت را داشته باشد.

در حالی که برخی اپل را بخاطر نقشی که در نجات سیاره ما ایفا کرده ستایش می کنند‌. کسانی هستند که معتقدند این تصمیم منجر به حمل و نقل و بسته بندی اضافی خواهد شد زیرا کاربران مجبورند لوازم جانبی را جداگانه سفارش دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طعنه به اپل برای حذف شارژر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر