;
coinex

گوگل فوتوز پولی می‌شود ؛ برخی ابزارهای رایگان را از دست خواهید داد!

بنابر اعلام گوگل،‌ گوگل فوتوز پولی می‌شود و برخی از ابزارهای رایگان آن یا پولی میشوند یا با محدودیت هایی در استفاده رایگان همراه خواهند بود.

گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 11 خرداد ماه سال آینده، فضای نامحدود ذخیره سازی سرویس «گوگل فوتوز» به 15 گیگابایت محدود می‌شود و کاربران دیگر فضای نامحدود ذخیره عکس و فیلم در اختیار نخواهند داشت. کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتر از 15 گیگابایت نیاز داشته باشند، می‌توانند هزینه اشتراک ماهیانه آن را پرداخت کنند.

گوگل فوتوز به یک ابزار قدرتمند و محبوب در حوزه مدیریت و ویرایش تصاویر تبدیل شده است و درحالی‌که هر روز به محبوبیت این سرویس اضافه می‌شود، گوگل گاهی سعی می‌کند از گوگل فوتوز درآمد کسب کند؛ به‌طور مثال چند وقت پیش حالت حق اشتراکی به گوگل فوتوز اضافه شد.

در این سرویس حق اشتراکی کاربران می‌توانند ماهانه ۱۰ عکس چاپ‌شده دریافت کنند. براساس گفته‌های وب‌سایت XDA Developers، گوگل قصد دارد در مورد برخی از ابزارهای ویرایش سرویس گوگل فوتوز بازنگری کند. به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد یک سری ابزار ویرایش عکس را که قبلا رایگان بودند پولی کند.

گوگل فوتوز پولی می‌شود

کاربران می‌توانند در فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت نامحدود، عکس‌هایی با کیفیت 16 مگاپیکسل و کمتر از آن و همچنین ویدئوهایی با رزولوشن 1080 پیکسل و کمتر را ذخیره کنند. در صورتی که کاربر بخواهد تصاویر و ویدئوهای با رزولوشن بالاتر را در این فضای نامحدود ذخیره کند می‌تواند از روش‌های کاهش حجم یا فشرده سازی کمک بگیرد.

گوگل اعلام کرده است که از خرداد ماه سال آینده، دیگر گزینه فضای نامحدود ذخیره سازی در اختیار کاربران قرار نخواهد داشت و فقط همان ظرفیت 15 گیگابایتی که پیشتر برای عکس‌های با کیفیت بالا در نظر گرفته شده بود، در دسترس آنها خواهد بود.

گوگل فوتوز پولی می‌شود

خوشبختانه، این محدودیت فضای ذخیره سازی برای عکس‌هایی که از قبل در سرویس گوگل فوتوز ذخیره شده، در نظر گرفته نمی‌شود و از حجم 15 گیگابایت در اختیار کاربران نیز کسر نخواهد شد؛ اما عکس‌ها و فیلم‌هایی جدید که از تاریخ 11 خردادماه در گوگل فوتوز ذخیره شوند، مشمول این محدودیت ظرفیت ذخیره سازی خواهند شد.

گوگل ادعا می‌‌کند که حدود 80 درصد از کاربران با همین فضایی ذخیره سازی که در اختیار آنها قرار داده شده می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌های سه سال خود را به راحتی ذخیره کنند. برای اطلاع از ظرفیت باقیمانده از 15 گیگابایت به گوگل فوتوز مراجعه کنید.

گوگل وان تعرفه‌های مربوط به خرید اشتراک فضای ذخیره سازی را نیز مشخص کرده است. برای در اختیار داشتن 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی کاربران مجبور هستند حق اشتراک ماهیانه 1.99 دلاری را پرداخت کنند. هزینه اشتراک ظرفیت 30 ترابایتی نیز هر ماه 149.99 دلار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه گوگل فوتوز پولی می‌شود چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر