;
coinex

افتتاح خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا در ایران

صبح روز گذشته و با حضور تعدادی از مسئولین مراسم افتتاح خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا در ایران برگزار شد. این مراسم در قالب ویدیو کنفرانس برگزار شد.

صبح دیروز و طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس ستاد اجرایی فرمان امام و برخی دیگر از مسئولین از خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا بهره برداری به عمل آمد.

با تلاش محققان دارویی ستاد اجرایی فرمان امام، ایران از امروز در زمره سه کشور جهان که فناوری تولید «کیت تشخیص سریع ویروس کوید ۱۹» را دارند، قرار گرفت.

افتتاح خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا در ایران

در این مراسم که در محل نمایشگاه دستاورد‌های ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور پس از افتتاح خط تولید این کیت‌ها گفت: کشور به این محصول بزرگ دانش‌بنیان نیاز داشت و دسترسی به آن، دغدغه مشترک مسئولان نظام طی این ماه‌ها بود و لذا این دستاورد بزرگ ستاد اجرایی فرمان امام را باید به رهبر معظم انقلاب و همه مردم و جامعه سلامت تبریک بگویم.

وی افزود: برادر عزیزم آقای دکتر مخبر از مدیران بزرگ و ارزشمند کشور هستند و در تمام این سال‌ها هر جا در کشور خلأ و نیازی پیش آمده، ایشان و مجموعه ستاد با ریسک‌پذیری بالا وارد میدان شدند و تا حصول نتیجه پای کار ایستاده‌اند.

افتتاح خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا در ایران

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دستیابی به فناوری و تولید این کیت، در راستای جهش توسعه علمی و فناوری و یک دستاورد ملی است که بابت آن از تمام مجموعه ستاد اجرایی و محققان جوان آن قدردانی می کنم.

جهانگیری با اشاره به موضوع بیکاری و آسیب ویروس کرونا به اشتغال گفت: باید در دولت راهکار و منابع مالی پیدا کنیم که ظرف روز‌های آینده بتوانیم کمک‌های معیشتی بین مردم به ویژه در مناطق محروم و آسیب‌دیدگان این بحران توزیع کنیم؛ هرچند نهاد‌های عمومی مخصوصا ستاد اجرایی فرمان امام در مقاطع مختلف با فرمان رهبر معظم انقلاب، کمک‌های خوبی در این مناطق به آسیب‌دیدگان کرونا رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افتتاح خط تولید کیت تشخیص فوری کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر