;
coinex

واکسن ایرانی کرونا ساخته شد!

مینو محرر محقق اصلی پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا از نهایی شدن مراحل تولید و آزمایش این واکسن خبر داد و گفت: امیدواریم تا اواخر تیرماه به تولید انبوه برسد.

براساس گفته این مقام عالی‌رتبه وزارت بهداشت «واکسن کرونایی که تولید شده، درواقع ویروس ضعیف شده است که مانند واکسن‌هایی است که در کشورهایی مانند چین و روسیه ساخته شده است.»

خانم محرز گفته است که این واکسن بر روی موش، خرگوش و میمون آزمایش شده و “در بخش حیوانی خوب بوده و بالای ۷۰ درصد ایمنی داشته است”.

واکسن ایرانی کرونا ساخته شد!

به گفته وی فاز انسانی در سه مرحله انجام خواهد شد و “افراد داوطلب باید واکسن را در دو دوز تزریق کنند” تا “اگر در این آزمایشات هم، واکسن هم مصون بود و هم موثر بود، بتواند به تولید برسد.”

این مقام وزارت بهداشت در خصوص شرایط داوطلبان هم گفته است:‌ “داوطلبان باید بین ۱۸ تا ۵۰ سال بوده، سالم باشند، بیماری خاصی نداشته باشند، قبلا به کرونا مبتلا نشده باشند و تست کووید-۱۹ آنها هم منفی باشد.”

خانم محرز می‌گوید واکسن‌های کرونا تولید خارج “زودتر از تیرماه” به ایران نخواهد رسید و “ان شالله واکسن خومان هم تا همان زمان یعنی تا تیر ماه نتیجه خواهد داد”.

واکسن ایرانی کرونا

امروز معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز اعلام کرد که به‌زودی سه گروه ایرانی دیگر هم مجوز آزمایش انسانی واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

پیش از این مدیر روابط‌عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد هشت واکسن ایرانی کرونا در فهرست نامزدهای واکسن سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته‌اند و هشت واکسن ایرانی دیگر نیز در آستانه‌ی ورود به این فهرست هستند.

از دو هفته پیش مقررات سختگیرانه‌تری برای مقابله با کرونا در ایران در نظر گرفته شد و مشاغل مختلف در شهرها بر اساس رنگ بندی و میزان شیوع کرونا در آنها تعطیل شد. اما حتی در شهرهای قرمز مثل تهران اعمال این مقررات باعث نشد که رفت و آمد در پایتخت به طور چشمگیری کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تولید واکسن کرونا در ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر