;
coinex

اضافه شدن 6 مورد به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه

با اعلام دادسانی کل کشور، در یکصد و بیستمین جلسه ماگروه تعیین مصادیق مختوای مجرمانه، 6 موضوع به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شد.

یکصد و بیستمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه روز چهارشنبه برگزار و در این جلسه شش موضوع جدید به «فهرست مصادیق محتوای مجرمانه» اضافه شد.

این جلسه به ریاست محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور و با حضور ۱۱ عضو از ۱۲ عضو کارگروه برگزار شد .

اضافه شدن 6 مورد به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه

این موضوعات که به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شدند عبارتند از: «خرید و فروش هرگونه امتیاز و مجوز و نیز تبلیغ آنها؛ موضوع ماده ۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۳۶۷»، «تولید، انتشار، تبلیغ و ترویج محتوای مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان استفاده شده است» ٬‌ « افشاء هویت، اطلاعات و اسرار طفل یا نوجوانان بزه دیده یا در وضعیت مخاطره‌آمیز »، « انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک یا ترغیب به کودک آزاری در فضای مجازی» ، « برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی» و « فعالیت تارنماهای خبری غیرمجاز (با استناد به قانون مطبوعات)».

فهرست مصادیق محتوای مجرمانه

«کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» از شش عضو دولتی (وزیر یا نماینده وزیر) به‌ اضافه نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما، نیروی انتظامی و مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و ریاست آن با دادستان کل کشور است.

این کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در سال ۱۳۸۸ و پس تایید مصوبه «جرایم رایانه‌ای» در مجلس ایران توسط شورای نگهبان شروع به کار کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موارد جدید مصادیق محتوای مجرمانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر