;
coinex

واکسن کوو ایران برکت ؛ اولین واکسن ایرانی کرونا

امروز اولین واکسن ایرانی کرونا اولین تزریق ها در مرحله ازمایش بالینی را در حضور وزیر بهداشت و معاون علم و فناوری رییس جمهور از سر گذراند.

نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) «کُوو ایران برکت» نام دارد. اولین افرادی که این واکسن را به صورت داوطلبانه امتحان کردند، برخی از اعضای ستاد اجرایی فرمان امام بودند.

واکسن کرونای ایرانی که مدتی بود در مورد ساخت و تولید آن حرف و حدیث ها جریان داشت، امروز بالاخره وارد مرحله آزمایش انسانی شد. پیش از این بنابر اظهارات مسئولین قرار بود تا تیر ماه سال 1400 فرایند واکسیناسیون سراسری کووید 19 آغاز شود.

اولین واکسن ایرانی کرونا به داوطلبان تزریق شد

سعید نمکی وزیر بهداشت در جریان آغاز فاز انسانی آزمایش واکسن ایرانی کرونا گفت: «تزریق به دختر دکتر مخبر پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم.»

اعلام شده واکسن «کُوو ایران برکت» را شرکت شفافارمد با نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ویروس کرونای غیرفعال ساخته است.

پیش‌ از این دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گفته بود واکسن‌ شرکت شفافارمد «مشابه واکسن شرکت چینی سینوواک» است.

واکسن کوو ایران برکت ؛ اولین واکسن ایرانی کرونا

بنابر خبرهای رسمی تاکنون بیش از 65 هزار نفر برای مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت شفافارمد داوطلب شده اند.

گفته می‌شود داوطلبان در مدت کارآزمایی «در یک جای خاص» نگهداری می‌شوند تا به دلیل شیوع زیاد کرونا در جامعه اندازه‌گیری پادتن کرونا در خون آنها دچار اشکال نشود.

همچنین چندی پیش رییس بانک مرکزی از اولین اقدام ها برای خرید واکسن کرونا توسط ایران خبر داد.

بر اساس آمار رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۵۴ هزار نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده و نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. هنوز جزییات بیشتری از عملکرد واکسن ایرانی کرونا اعلام نشده است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر