;
coinex

دوج کوین چیست و چرا اینقدر محبوب شد؟

دوج کوین چیست و چرا اینقدر محبوب شد؟ دنیای رمزارزها می تواند کمی ترسناک و پر از زبان فنی باشد که ممکن است برخی از سرمایه گذاران بالقوه را بترساند. یکی از رمزارزهایی که بیشتر با انگیزه یک حوس گذرا ایجاد شد، دوج کوین است.

دوج کوین از یک میم اینترنتی به نام دوج الهام گرفته شده است. میم اینترنتی دوج تصویر یک نژاد سگ ژاپنی به نام “شیبو اینو” (Shiba Inu) است که در سال 2013 محبوبیت گسترده ای میان کاربران داشت. دوج کوین علیرغم تاریخ آمیخته به طنز خود، هم اکنون به عنوان یک رمزارز بزرگ و پر طرفدار شناخته می شود. تا پیش از این و در ماه مارس سال جاری ارزش حجم سرمایه این رمزارز شناخته شده بیش از 7 میلیارد دلار برآورد می شود.

دوج کوین در سال 2013 توسط جکسون پالمر ، که برای Adobe در استرالیا کار می کرد ، ایجاد شد و قرار بود تا حدودی یک شوخی با دنیای نوظهور رمزارزهای آن زمان باشد، از این رو الهام گرفته از میم اینترنتی است. سرانجام ، بیلی مارکوس ، توسعه دهنده IBM مستقر در پورتلند ، در مورد ارز جدید با خبر شد و مجوز ساخت نرم افزاری را گرفت که سکه دوج کوین در بستر آن ساخته و پرداخته شد.

دوج کوین چیست و چرا اینقدر محبوب شد؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال منبع باز و نظیر به نظیر است. به طور خلاصه ، دوج کوین نوعی از ارز مجازی است که مانند هر ارز دیگر کار می کند، می توانید آن را با کالاها و خدمات در خرده فروشان و شرکت های دیگر که آن را قبول می کنند مبادله کنید و می توانید آن را با ارزهای دیگر معامله کنید، که می تواند شامل ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات مانند دلار ، یورو، پوند استرلینگ و ریال باشد.

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

تفاوت بین رمزارز دوج کوین و ارز فیات مانند دلار در این است که دلار با اعتبار کامل دولت ایالات متحده پشتیبانی می شود ، در حالی که هیچ نهاد دولتی وجود ندارد که دوج کوین را با اعتبار و ارزش مالی ارائه دهد، بلکه فقط ارزش حاصل از عرضه و تقاضا، شبکه مالی دوج کوین را تشکیل می دهد. مانند سایر رمزارزها ، این پایگاه داده با استفاده از قالبی به نام بلاکچین ساخته شده است که اساساً به مفهوم ثبت عمومی هر معامله در تاریخ ارز است.

هر دوج کوین یک “توکن” است ، اگرچه بر خلاف ارز فیات ، هیچ نمایش فیزیکی از پول وجود ندارد و فقط یک پیشینه در بلاکچین کسانی است که صاحب آن رمزارز خاص هستند. وقتی توکن را می فروشید یا از آن برای خرید استفاده می کنید ، بلاکچین خاطرنشان می کند که رمزارز به مالک جدیدی منتقل شده است.

تاریخچه قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین در اوایل سال 2021 کمی بیش از 0.08 دلار بود. از اوایل مارس 2021 ، ارزش این رمزارز به کمتر از 0.06 دلار رسید. قیمت دوج کوین در اوایل سال 2021 تا حدی افزایش یافت و به دلیل برخی تبلیغات و حمایت های ایلان ماسک و فشار عمده در بین سخت افزارهای ارزی، قیمت این رمزارز شناخته شده تا مرز 1 دلار افزایش یافت. از مارس 2021 ، قیمت دوج کوین بیش از 29،000٪ نسبت به قیمت پنج سال قبل افزایش داشته است.

دوج کوین چیست
دوج کوین چیست و چرا اینقدر محبوب شد؟

استخراج دوج کوین

شبکه بلاک چین دوج کوین بر اساس الگوریتم اثبات کار طراحی شده است. بنابراین برای استخراج بیت کوین باید از طریق دستگاه های ماینینگ نسبت به حل معادلات پیچیده اقدام کرد. در صورت اعتبار بخشی به بلوک جدید در بستر شبکه بلاک چین دوج کوین، از جانب مرجع محاسباتی پاداش اعتبار بخشی به ماینرها اختصاص داده می شود. این پاداش در حال حاضر 10 هزار سکه دوج کوین است.

حجم عرضه

دوج کوین برنامه اولیه تولید سکه خود را با 100 میلیارد سکه در گردش آغاز کرد. در اواسط سال 2015 ، 100 میلیاردمین سکه دوج کوین با 5 میلیارد سکه اضافی که هر سال پس از آن در گردش قرار می گرفت ، استخراج شد. در حال حاضر هیچ محدودیتی در مورد کل عرضه دوج کوین وجود ندارد. در ابتدا دوج کوین محدودیت عرضه 100 میلیارد سکه داشت ، که خیلی بیشتر از حد مجاز دیگر ارزهای دیجیتال بود. با این وجود ، در فوریه 2014 ، بنیانگذار دوج کوین ، جکسون پالمر اعلام کرد که در تلاش برای کاهش مداوم نرخ تورم آن در طول زمان ، این محدودیت حذف خواهد شد.

سخن پایانی

در جهان رمزارزها مقبولیت و استفاده همگانی از یک ارز دیجیتال اهمیت زیادی دارد. دوج کوین که در ابتدا فعالیت خود را تنها به عنوان نوعی شوخی آغاز کرده بود به سرعت مورد استقبال حجم انبوهی از افراد قرار گرفت، به نحوی که حجم سرمایه بازار این رمزارز شناخته شده به بیش از 7 میلیارد دلار رسیده است. دوج کوین الهام گرفته شده از نوعی نژاد سگ ژاپنی است که میم اینترنتی آن با نام دوج در سال 2013 محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار و قیمت دوج کوین به سایت سکه نیوز مراجعه نمایید

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر