;
coinex

گلکسی بوک پرو سامسونگ (Galaxy Book Pro) ؛ مشخصات فنی و قیمت

گلکسی بوک پرو سامسونگ (Galaxy Book Pro) رونمایی شد؛ یکی از لپ تاپ های خانواده گلکسی بوک که قرار است سری در میان سرها باشد. در ادامه با بررسی بیشتر مشخصات فنی Galaxy Book Pro با تکراتو همراه باشید.

امروز 8 اردیبهشت رویداد سامسونگ تحت عنوان همیشگی گلکسی آنپکت (Galaxy Unpacked) برگزار شد. در مراسم امروز که در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد، بر معرفی لپتاپ‌های جدید متمرکز بود چندین مدل با تمرکز بر کارایی بالا در کنار قابلیت حمل را معرفی شد. لپ تاپ های گلکسی بوک پرو (Galaxy Book Pro)، لپ تاپ گیمینگ گلکسی بوک ادیسه (Galaxy Book Odyssey) و گلکسی بوک 360 (Galaxy Book 360) با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای در این مراسم رونمایی شدند.

بعد از اینکه اپل در رویداد چند روز پیش از محصولات جدید و قدرتمند خود رونمایی کرد، حالا به سراغ نمایش چشمگیر سامسونگ می‌رویم. انتظار نداشتیم سامسونگ در این مراسم از گوشی جدیدی رونمایی کند، اما این احتمال می‌رفت که با نسل جدید لپ‌تاپ‌های آن روبه‌رو شویم که چنین نیز شد. سرانجام پس از دو سال لپ‌تاپ‌های گلکسی بوک پرو سامسونگ آپدیت شدند. در ادامه با بررسی مشخصات فنی گلکسی بوک پرو همراه باشید.

گلکسی بوک پرو (Galaxy Book Pro) سامسونگ

مشخصات فنی و قیمت

لپ‌تاپ‌های سبک و باریک گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 با نمایشگر OLED دقایقی پیش رونمایی شدند. پیش از شروع مراسم سامسونگ تیزری از این رویداد منتشر کرد که در آن، عبارت «قدرتمندترین دستگاه گلکسی» توجهات را به خود جلب می‌کرد. گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ به عنوان بهترین لپ تاپ های 2021 محصولاتی هستند که سامسونگ امید دارد حضوری موفق در بازار لپ‌تاپ‌ها داشته باشند. گلکسی بوک پرو با قیمت 1000 دلاری عرضه شده است.

از آنجایی که سامسونگ از عبارت قدرتمندترین گلکسی استفاده کرده، ذهن بسیاری از کاربران به سمت لپ‌تاپ هدایت شده و تا روز شروع مراسم هم تلاشی انجام نشد تا مطمئن شویم محصول مورد نظر حتما لپ‌تاپ است. یکی از محصولات جدیدی که امروز معرفی شد گلکسی بوک پرو است که در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی تولید شده و نمایشگر امولد دارد.

آنطور که این شرکت کره‌ای عنوان کرده است، سری جدید لپ تاپ های گلکسی بوک و گلکسی بوک پرو 360 قابلیت همگام‌سازی با سایر دیوایش‌های سری گلکسی یعنی گوشی‌ها، تبلت ها، اسمارت‌واچ‌ها و سایر دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) را دارد؛ به طور کلی یعنی اکوسیستمی از محصولات سامسونگ شکل می‌گیرد که استفاده بهینه از همه عناصر را به همراه خواهد داشت. اتفاقی که اپل با آیفون، آیپد و مک‌بوک ها تقریبا رقم زد.

مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro

برای دستیابی به اکوسیستم گلکسی سامسونگ از شرکت‌های اینتل و مایکروسافت کمک سخت افزاری گرفته است تا تمام بخش‌های سیستم عامل لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌ها با یکدیگر همکاری داشته باشند. لپ تاپ‌های جدید سامسونگ به ویژه گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 در زمره دستگاه‌های قابل حمل طبقه بندی می‌شوند. این مهم زمانی به چشم می‌آید که بدانیم این لپ تاپ های سری گلکسی بوک به عنوان یکی از سبک ترین لپ تاپ های جهان 2021 از مشخصات فنی قابل ملاحظه‌‌ای نیز برخوردارند.

مشخصات فنی گلکسی بوک پرو (Galaxy Book Pro)

لپ تاپ گلکسی بوک پرو سامسونگ در بین مدل‌های پلتفرم EVO اینتل قرار می‌گیرد. این رده از لپ تاپ های دارای تراشه‌های اینتل، دارای بالانسی چشم‌گیر میان قدرت ،‌کارایی گرافیکی بالا، امکان اتصال دائمی به شبکه و شارژدهی طولانی مدت هستند. آنطور که کره‌ها ادعا کرده‌اند لپتا‌پ‌های جدید سری گلکسی بوک را باید باریک‌ترین لپتاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی جهان با طراحی EVO اینتل لقب داد. سامسونگ ادعا کرده گلکسی بوک پرو ترکیبی از همه ویژگی‌های خوب گلکسی بوک اس، گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک آیون است. با این حال تولید مدل‌های قدیمی‌تر متوقف نخواهد شد، بلکه گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو 360 تحت عنوان پرچمدار عرضه خواهند شد.

مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro

در نظر اول، همانطور که در شابعات پیش از رونمایی نیز وجود داشت، نمایشگر ۱۳.۳ یا ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن fHD در یک لپ تاپ سبک وزن قابل حمل بسیار چشمگیر است. مدل کوچک گلکسی بوک پرو (یعنی 13.3 اینچی) 870 گرم و مدل‌ها 15.6 اینچی 1.05 تا 1.15 کیلوگرم وزن خواهد داشت. مدل 13 اینچی ضخامتی معادل 11.2 میلی‌متر و مدل 15 اینچی بین 11.7 تا 13.3 میلی‌متر ضخامت دارد. مشخصه قابل توجه دیگر از لپ تاپ های ظریف و قابل حمل، مقاومت آنهاست.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

استفاده از آلومینیوم سری ۵۰۰۰ با مقاومت رده نظامی در قاب پشتی نمایشگر در کنار گواهینامه استاندارد نظامی ۸۱۰G در برابر سقوط، دمای بالا یا پایین، شوک حرارتی، نفوذ گرد و غبار، لرزش، فشار هوای کم و رطوبت یک مزیت رقابتی بی‌سابقه محسوب می‌شود. به این‌ها اضافه کنید، گواهینامه DisplayHDR را که به معنی پشتیبانی از گستره رنگی عریض و روشنایی ۵۰۰ نیتی است. در مدل 13.3 اینچی گلکسی بوک پرو سامسونگ اتصال به شبکه‌های مخابراتی 4G و نیز امکان اتصال به شبکه‌های وای‌فای 6E وجود دارد.

مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro

نمایشگر امولد برگ برنده دیگری این لپ تاپ است. نسل قبلی گلکسی بوک پرو از نمایشگر QLED (برپایه LCD) استفاده می‌کرد اما OLED یک ارتقای بزرگ از نظر شادابی رنگ‌ها و کنتراست تصویر است. نمایشگری که گواهینامه Eye Care از کمپانی SGS آن نشان دهنده کاهش نور آبی در مقایسه با نمایشگرهای LCD مرسوم است. یعنی مقاومت، ظرافت و ایمنی در یک دستگاه جمع شده است. قابلیت مهم دیگر این دستگاه «موتور رنگ هوشمند» (Intelligent Color Engin) نام دارد که وظیفه تنظیم دقیق و خودکار فضای رنگ نمایشگر بر اساس نوع استفاده کاربر را عهده دار است.

جدا از این موارد نمایشگر از از ۱۲۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 یا پروفایل رنگ ویژه امولد بهره می‌برد. این امکان نیز مهیا شده تا پروفایل‌های رنگ sRGB یا ادوبی RGB را انتخاب کنید. نرخ پاسخ‌دهی ۰.۲ میلی‌ثانیه‌ای نمایشگر از دیگر مشخصات فنی گلکسی بوک پرو سامسونگ سامسونگ است. علاوه بر این، لپ تاپ جدید سامسونگ از اسپیکر AKG با تکنولوژی صدای فراگیر Dolby Atmos نیز بهره برده است.

مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro

در زمینه تراشه نیز این دستگاه چیزی از رقبای پرزرق و برق خود کم ندارد. پردازنده نسل یازدهم Core اینتل (سری i5 ،i3 یا i7) در کنار پردازشگر گرافیکی Iris X (پردازشگر اینتل UHD برای مدل‌های Core i3) موتورخانه اصلی گلکسی بوک پرو سامسونگ به شمار می‌رود. سامسونگ اعلام کرده که در برخی مدل‌های گلکسی بوک 15 اینچی امکان انتخاب کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX450 برای خریدار وجود دارد. برای هر دو مدل این دستگاه رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی و از نوع LPDDR4x و حافظه داخلی SSD از نوع NVMe با ظرفیت تا یک ترابایت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت 2021

مدل‌ 13 اینچی دارای باتری 63 وات ساعتی و مدل 15 اینچی دارای باتری 68 وات ساعتی است که هر دو با شارژر 65 واتی USB تایپ سی همراه هستند. حسگر اثر انگشت روی کلید پاور، یک پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.2، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت میکرو اس‌دی و یک پورت HDMI در مدل 15 اینچی از دیگر مشخصات فنی گلکسی بوک پرو سامسونگ به شمار می‌روند.

مشخصات فنی Galaxy Book Pro 13.3 Inch سامسونگ در یک نگاه

  • ابعاد: ۳۰۴/۴ در ۱۹۹/۸ در ۱۱/۲ میلی‌متر
  • وزن: ۰/۸۷ کیلوگرم مدل دارای Wi-Fi و ۰/۸۸ کیلوگرم مدل دارای LTE
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ هوم / پرو
  • صفحه‌نمایش: ۱۳/۳ اینچ، پنل Super AMOLED، رزولوشن ۱،۰۸۰ در ۱،۹۲۰ پیکسل (FHD)
  • پردازنده مرکزی: اینتل نسل یازدهمی از سری i3/i5/i7
  • پردازنده گرافیکی: اینتل Iris Xe برای سری i5 و i7 و اینتل UHD Graphics برای i3
  • ارتباطات: ال تی ای (LTE)،Wi-Fi 6e ،Wi-Fi 6 Gig+ ،802.11 ax 2×2 و بلوتوث ۵.۱
  • رنگ‌بندی: آبی، نقره‌ای، صورتی
  • حافظهٔ رم: ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR4x
  • حافظهٔ ذخیره‌سازی: تا سقف ۱ ترابایت از نوع NVMe SSD
  • دوربین/میکروفون: 720p HD / Dual Array Mic
  • صدا: بلندگوهای AKG، پشتیبانی از دالبی اتموس
  • صفحه‌کلید: Pro Keyboard
  • باتری: ۶۳ وات ساعت
  • آداپتور: شارژ سریع ۶۵ وات با درگاه USB-C
  • حسگر اثرانگشت: دارد، روی دکمهٔ پاور کار گذاشته شده است
  • درگاه‌: ۱ عدد درگاه تاندربولت ۴، ۱ عدد درگاه USB-C، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری برای صدا و میکروفون، درگاه MicroSD، درگاه نانوسیم
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro
مشخصات فنی گلکسی بوک پرو / مشخصات Galaxy Book Pro

مشخصات فنی Galaxy Book Pro 15.6 Inch سامسونگ در یک نگاه

  • ابعاد: ۳۵۵/۴ در ۲۲۵/۸ در ۱۱/۷ میلی‌متر
  • وزن: ۱/۰۵ کیلوگرم
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ هوم / پرو
  • صفحه‌نمایش: ۱۵/۶ اینچ، پنل Super AMOLED، رزولوشن ۱،۰۸۰ در ۱،۹۲۰ پیکسل (FHD)
  • پردازنده مرکزی: اینتل نسل یازدهمی از سری i3/i5/i7
  • پردازنده گرافیکی: اینتل Iris Xe برای سری i5 و i7 و اینتل UHD Graphics برای i3
  • ارتباطات: Wi-Fi 6e ،Wi-Fi 6 Gig+ ،802.11 ax 2×2 و بلوتوث ۵.۱
  • رنگ‌بندی: آبی، نقره‌ای، صورتی
  • حافظهٔ رم: ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت از نوع LPDDR4x
  • حافظهٔ ذخیره‌سازی: تا سقف ۱ ترابایت از نوع NVMe SSD
  • دوربین/میکروفون: 720p HD / Dual Array Mic
  • صدا: بلندگوهای AKG، پشتیبانی از دالبی اتموس
  • صفحه‌کلید: Pro Keyboard
  • باتری: ۶۸ وات ساعت
  • آداپتور: شارژ سریع ۶۵ وات با درگاه USB-C
  • حسگر اثرانگشت: دارد، روی دکمهٔ پاور کار گذاشته شده است
  • درگاه‌: ۱ عدد درگاه تاندربولت ۴، ۱ عدد درگاه USB-C، جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری برای صدا و میکروفون، درگاه MicroSD

ارزیابی همکاری سامسونگ و اینتل در Galaxy Book Pro 2021

سامسونگ به سراغ اینتل رفته تا سخت‌افزار محصولات جدید سری گلکسی بوک پرو سامسونگ را تامین کند. استفاده از پردازنده‌های نسل یازدهمی این شرکت در گلکسی بوک پرو و برای پردازندهٔ گرافیکی Iris Xe اینتل حاصل این همکاریاست. با این حال گفته شده که امکان استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا نیز مهیاست.

سامسونگ اعلام کرده که با داشتن یک تبلت گلکسی تب اس ۷ یا گلکسی تب اس ۷ پلاس امکان استفاده از می‌توانید از نمایشگر تبلت به عنوان نمایشگر دوم لپتاپ گلکسی بوک پرو سامسونگ وجود خواهد داشت. با بهره گیری از قابلیت‌های «Link to Windows» و «Microsoft Your Phone» نیز برقراری تماس‌ها، خوانش نوتیفیکیشن‌ها و دسترسی به عکس‌ها و پیام‌ها ساده‌تر خواهد شد؛ امکان اجرای به همزمان ۵ اپلیکیشن گوشی موبایل مستقیما روی دسکتاپ لپتاپ ممکن می‌شود؛ می‌توان ویدیوهای سوپراسلومو با دوربین گوشی گلکسی تهیه و روی نمایشگر لپ تاپ پخش کرد.

گالری تصاویر سامسونگ گلکسی Book Pro 2021

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

نظر شما در خصوص گلکسی بوک پرو سامسونگ (Galaxy Book Pro) چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر