coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

برترین کتاب های طب سنتی

برترین کتاب های طب سنتی ؛ درمان سنتی جزو علوم تجربی به شمار می رود که از گذشته تا کنون است. این نوع درمان بدون استفاده از مواد شیمیایی و داروها و با استفاده از گیاهان دارویی، ماساژ و ورزش است.

این نوع درمان بدون عوارض و کارآمد است و حتی مردم می توانند در خانه از این نوع استفاده کنند. شما با مطالعه ی کتاب های طب سنتی می توانید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. ما در این مقاله می خواهیم برترین کتاب های طب سنتی را به شما معرفی کنیم شما می توانید برای خرید کتاب از وب سایتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم کتاب های مورد علاقه ی خود را خریداری نمایید.

برترین کتاب های طب سنتی

1. کتاب دایره المعارف میوه و گیاهان دارویی

این کتاب نوشته ی مسعود بلاغت نیا است که در چهار فصل نوشته شده است. فصل اول به معرفی گیاهان دارویی، احتیاط در مصرف داروهای گیاهی، هدف درمان طب گیاهی، عوارض جانبی و معرفی داروهای گیاهی برای درمان نفخ، سردرد، آنفولانزا، خشکی پوست و… می پردازد. فصل دوم شامل درمان بیماری های مثل آسم، صرع، پادرد، بی خوابی، زگیل و… است. درفصل سوم خواص بیش تر از ۳۰ میوه بیان شده است. در فصل چهارم نیز طرز تهیه ی ۲۰ دمنوش را آموزش داده است.

2. کشفیات طب سنتی آمریکا

نویسنده ی کتاب دکتر کلینتون جرویس است کتاب دارای ۲۵۶ صفحه است و در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. دکتر جرویس در این کتاب در مورد یک بیماری صعب العلاج به نام بیماری آرتریت و راه های درمان آن  بیان کرده  و راه های پیشگیری و درمان بیماری های مفصلی و پوکی استخوان و تامین تندرستی انسان را بیان می کند.

3. شناخت گیاهان دارویی و معطّر ایران

این کتاب نوشته ی ولی الله مظفریان است که ایشان یکی از محققان برجسته ی رشته ی گیاه شناسی می باشد. دارای ۱۴۴۴ صفحه می باشد و در سال ۱۳۹۷ منتشر شد. در این کتاب نویسنده ۸۷۵ گونه گیاه دارویی و ۱۲۰۰ گونه گیاه معطر ایران را با مشخصات و عکس معرفی کرده است.‌

4. کتاب گیاهان معجزه گر

این کتاب سه جلدی نوشته ی دکتر سهراب خوشبین است. در این کتاب نویسنده ۲۵۰ گونه گیاه دارویی برای درمان بیماری ها را شرح می دهد. همچنین گیاهان دارویی بر اساس حروف الفبا هستند که علاوه بر معرفی گیاه دارویی، ترکیبات شیمیایی، گونه های دارویی و خواص طبی، مضرات گیاهان دارویی بیان شده است. گیاهان دارویی در این کتاب  همچون انبه، آسه، به لیمو، توت سفید و ..‌. هستند.

5. الحاوی

کتاب الحاوی فی طب معروف به الحاوی نوشته ی دانشمند ایرانی محمد بن زکریای رازی است که مهم ترین اثر او به شمار می رود. رازی برای نوشتن این کتاب ۱۵ سال وقت گذاشت. این کتاب یک دوره ی کامل و جامع دانش پزشکی تا روزگار رازی است که در آن محمد بن زکریای رازی دیدگاه های پزشکان دیگر را نوشته است و بیماری ها را شرح داده و در مورد بیماری ها اطلاعاتی ثبت کرده است.

این کتاب به نام های المعادی، جامع الکبیر، الجامع الحاضر لصناعه الطب نیز شناخته می شود.

برترین کتاب های طب سنتی
برترین کتاب های طب سنتی

این کتاب در زمان زندگی رازی تدوین نشد پس از فوت محمد بن زکریای رازی به دستور ابولفضل بن عمید، استاد صاحب بن عماد وزیر رکن الدوله دیلمی از ورق های پراکنده ای که از رازی مانده بود با تلاش های شاگردانش جمع آوری شد و بعد از جمع آوری این ورق های پراکنده کتاب الحاوی تهیه شد.

کتاب الحاوی با تلاش های هیثم خلیفه طعیمی و طبق نسخه ای که توسط دایره المعارف عثمانی در حیدر آباد هندوستان چاپ شده بود تصحیح شد و در سال ۲۰۲ میلادی توسط موسسه ی نشر دار احیاء التراث العربی بیروت چاپ و منتشر شد. سازمان جهانی یونسکو به دلیل قدردانی از زحمات محمد بن زکریای رازی فیلسوف، شیمی دان و پزشک ایرانی سال های  ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را به نام این پزشک نام گذاری کرده است.

این کتاب بعد از ۱۱ قرن توسط دکتر محمد ابراهیم ذاکر از عربی به زبان  فارسی ترجمه شد. کتاب الحاوی اولین بار در شهر برشیا از ایتالیای شمالی در سال  ۱۴۸۶ میلادی به زبان لاتین ترجمه شد و در دو جلد چاپ شد سپس در ونیز ایتالیا در سال ۱۵۰۹ و ۱۵۴۲ میلادی چاپ شد. کتاب الحاوی از بزرگ ترین و مهم ترین کتاب ها در زمینه ی طب می باشد.

برای خرید کتاب می توانید به بانک کتاب تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب ها را با تخفیف مناسب خریداری نمایید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر