;
coinex

تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت

تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت چیست؟ استراتژی سئو هر وب‌سایتی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: سئو داخلی و سئو خارجی. در ادامه این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

هر دو این موارد برای رسیدن به موفقیت در یک کمپین سئو بسیار مهم می‌باشند، اما این روش‌ها در دو جبهه کاملا متفاوت اجرا می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی را برای شما بررسی کنیم. سئو داخلی (on page seo) بر روی بهینه سازی بخش‌هایی از وب‌سایت که تحت کنترل شما است تمرکز دارد، در حالی که سئو خارجی (off page seo) بر روی عوامل خارج از سایت که بر افزایش اعتبار دامنه سایت شما تاثیرگذار هستند متمرکز شده است.

تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت

دو دسته اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو هنگام ارزیابی سایت شما و رتبه‌بندی سایت‌تان به آنها نگاه می‌کنند.

  1. سئو داخلی: که گویای موضوع سایت و صفحات آن است.
  2. سئو خارجی: که گویای میزان اعتبار سایت شماست و میزان محبوبیت سایت شما را بیان می‌کند.

به بیان دیگر سئو داخلی به شما کمک می‌کند تا موضوعی را که می‌خواهید برای آن رتبه بندی کسب کنید را مشخص کنید و سئو خارجی میزان بالاترین رتبه‌ای که می‌توانید در موتورهای جستجو به دست بیاورید را مشخص می‌کند.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی تاکتیکی برای بهینه سازی بخش‌های مختلف وب سایت شما است که بر رتبه بندی گوگل سایت شما تأثیر می‌گذارد. جایی که وب‌سایت شما در موتور جستجو نمایش داده می‌شود به عوامل مختلفی همچون عنوان صفحه، کلمه کلیدی، برچسب‌های هدینگ، سرعت سایت و عواملی از این قبیل وابسته است. وب‌مسترها بر روی این عوامل کنترل کامل دارند و می‌توانند هر یک از این عوامل را بهینه سازی کنند. به همین جهت خدمات سئو داخلی شرکت توسط آزانس های  دیجیتال مارکتینگ مانند آساوب به صورت تخصصی انجام می شود.

عوامل موثر بر سئو داخلی

کلمات کلیدی

اولین عاملی که در سئو داخلی باید بهینه سازی شود کلمات کلیدی هستند. با توجه به اینکه موضوع صفحه سایت چه می‌باشد و برای کدام یک از کلمات و عباراتی که مدنظر دارید می‌خواهید رتبه‌بندی کسب کنید، باید تحقیق کلمه کلیدی جامعی انجام دهید. در این مرحله کلمات و عباراتی را که مخاطبین برای رسیدن به محصولات و خدمات شما جستجو می‌کنند را شناسایی خواهید کرد و از آن‌ها را در محتوای صفحات خود استفاده خواهید کرد.

تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت
تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت

عنوان صفحه

عنوان (title) یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاثیرگذار بر سئو درون هر صفحه است و گوگل توجه ویژه‌ای به این بخش می‌کند. عنوان بهترین مکان برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی می‌باشد، با قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان صفحات، موتورهای جستجو از موضوع صفحه آگاه خواهند شد. برچسب‌های عنوان باید بین 55-60 حرف (از جمله فاصله) محدود شوند. عنوان‌ها باید به صورتی جذاب نوشته شوند که جستجو کننده‌ها را به خودش جذب کند.

تگ‌های هدینگ

تگ‌های هدینگ یکی دیگر از پارامترهای مهم داخلی وب‌سایت می‌باشند. هر صفحه باید دارای فقط یک تگ H1 باشد. برای جدا کردن موضوعات درون صفحه باید از زیرهدینگ‌های H2 و H3 استفاده کنید. این تگ‌ها نیز مکان مناسبی برای قرار دادن کلمات کلیدی می‌باشد. نکته مهم در رابطه با این برچسب‌ها این است که نباید با کلمات کلیدی پر شوند، سعی کنید برچسب‌های هدینگ صفحات خود را برای مخاطبین بنویسید و نه موتورهای جستجو.

ساختار URL

در صورت امکان کلمات کلیدی را در URLهای صفحات خود قرار دهید، همچنین بهتر است از URLهای انگلیسی استفاده کنید. به این نکته نیز توجه کنید که از تغییر URLهای انتخاب شده تا حد امکان دوری کنید. تغییر URL باعث ایجاد ریدایرکت در سایت شما خواهد شد. علاوه بر این از کلمه کلیدی اصلی خود در URL استفاده کنید و آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

بهینه سازی تصاویر

استفاده از تصاویر در صفحات باعث می‌شود که از حالت یکنواختی محتوا کاسته شود و مخاطبین را به خود جذب کند. برای اینکه تصاویر را بهینه کنید. ابعاد آن‌ها را به ابعاد مناسب کاهش دهید و حجم تصاویر سایت خود را بهینه کنید. گوگل نمی‌تواند مانند انسان‌ها تصاویر را درک کند پس باید از متن ALT در تصاویر خود استفاده کنید تا گوگل بتواند موضوع تصاویر صفحه را متوجه شود. همچنین برای تصاویر خود از اسم‌های انگلیسی توصیفی استفاده کنید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارج یا سئو خارج از صفحه بر روی دریافت بک‌لینک از وب‌سایت‌های معتبر برای افزایش آتوریتی دامنه سایت تمرکز دارد. برای درک بهتر این موضوع فرض کنید فضای وب مانند یک وان است و درون وان اردک‌های پلاستیکی (صفحات سایت) قرار گرفته است. حالا وان را با استفاده از آب (بک‌لینک‌ها) پر می‌کنید و اردک‌های پلاستیکی شما به بالا حرکت می‌کنند.

معمولا اعتبار دامنه یا “Domain Authority” توسط یک عدد بین 1 تا 100 علامت گذاری می‌شوند. می‌توانید با استفاده از ابزارهای رایگان اعتبار دامنه وب‌سایت خود را با اعتبار دامنه رقبای موجود بررسی کنید.

مهم‌ترین فاکتور در انجام سئو خارجی تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های داده شده به وب‌سایت می‌باشد. منظور از کیفیت، مرتبط بودن موضوع سایت مبداء با وب‌سایت شما و بالا بودن اعتبار دامنه سایت مبداء می‌باشد. اگر این نکات در هنگام دریافت بک‌لینک رعایت شود، بک‌لینک شما با کیفیت تلقی خواهد شد و به بالابردن صفحات سایت شما در رتبه بندی گوگل کمک خواهد کرد.

راه‌های زیادی برای دریافت بک‌لینک وجود دارد. می‌توانید در وبلاگ‌های رایگان نام نویسی کنید و با ایجاد محتوای مرتبط با وب‌سایت خود، به صفحات اصلی وب‌سایت بک‌لینک دهید.

با نوشتن محتواهای با ارزش و مفید و انتشار آن در سایت خود احتمال دریافت بک‌لینک از سایر وب‌سایت‌ها را افزایش خواهید داد. همچنین این احتمال وجود دارد که کاربران محتوای سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و به شما بک‌لینک دهند. راه دیگر نیز خرید ریپورتاژ آگهی از وب‌سایت‌هایی با دامنه‌های بسیار قوی است که می‌تواند سئو خارجی سایت شما را بهبود ببخشد.

تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت
تفاوت های سئو داخلی و خارجی و میزان تاثیر هر کدام بر وبسایت

برای بهبود سئو خارجی به چند لینک نیاز دارید؟

این سوال نسبتا سختی است و برای هر وب‌سایتی این تعداد متفاوت خواهد بود. برای به دست آوردن تعداد بک‌لینک‌های مورد نیاز برای وب‌سایت خود باید میزان اعتبار دامنه وب‌سایت‌های رقیب را بررسی کنید و با توجه به آن کمپین سئو خارجی خود را برنامه ریزی کنید.

گوگل مخالف خرید بک‌لینک است و در صورتی که تشخیص دهد وب‌سایتی بک‌لینک خریداری می‌کند آن را مشمول جریمه‌های خود خواهد کرد. از طرفی گوگل به بک‌لینک‌های وب‌سایت‌ها نظارت کاملی دارد و در صورتی که بک‌لینک اسپم دریافت کنید آن را شناسایی خواهد کرد و برای وب‌سایت شما جریمه‌هایی را در نظر خواهد گرفت.

سئو داخلی برای سایت مهمتر است یا سئو خارجی؟

بعد از آشنایی کامل و پی بردن به تفاوت‌های سئو داخلی و سئو خارجی این سوال پیش می‌آید که کدام یک از آن‌ها مهم‌تر است؟ در جواب این سوال باید گفت که هر دو تاثیر بسیار مهمی بر روی رتبه بندی وب‌سایت می‌گذارند. انتخاب بین این دو مانند انتخاب بین سقف یا ستون برای یک خانه است. این دو استراتژی مکمل هم هستند و با پیاده سازی هر دوی آن‌ها بر روی وب‌سایت خود می‌توانید رتبه‌های برتر گوگل را فتح کنید.

البته متخصص‌های سئو پیشنهاد می‌کنند که قبل از شروع استراتژی سئو خارجی سایت خود بهتر است که تمامی پارامترهای تاثیرگذار در سئو داخلی سایت را بهبود ببخشید. برای اینکه در کسب رتبه بندی به مشکل نخورید ابتدا لازم است که پایه و اساس صفحات سایت خود را محکم بنا کنید و سپس به دنبال بهبود سئو خارجی سایت خود بروید.

استفاده و بهینه سازی هر دو این استراتژی‌ها باعث می‌گردد که هم موتورهای جستجو موضوع وب‌سایت شما را درک کنند و آن را راحت‌تر رتبه بندی کنند و هم کاربران در هنگام مواجه با سایت شما از تجربه کاربری عالی برخوردار شوند.

آزانس دیجیتال مارکتینگ آساوب با جدا کردن دپارتمان های سئو داخلی و خارجی، تمامی خدمات سئو را به صورت تخصصی و پیشرفته انجام می دهد. برای کسب اطالاعات بیشتر به سایت آساوب به آدرس asaweb.net مراجعه کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر