coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

مراحل آموزش طراحی سایت + معرفی ابزارهای لازم

مراحل آموزش طراحی سایت + معرفی ابزارهای لازم ؛ شما هم معتقدید که طراحی سایت، بسیار سخت است و کار هر کسی نیست؟! در ادامه با تکراتو همراه باشید.

واقعیت این است که در سال های قبل، به دلیل در دسترس نبودن ابزار حرفه ای برای آموزش طراحی سایت، افراد علاقمند به این حوزه با دشواری های زیادی مواجه بودند که خوشبختانه با روی کار آمدن فریم ورک های جدید و پیشرفت تکنولوژی، طراحی صفحات وب به مراتب آسان تر و حتی جذاب تر از قبل شده است.

به دنبال اهمیت بالای طراحی سایت، شرکت های بسیار زیادی به نیروهای متخصص طراحی صفحات وب سایت نیاز مبرم پیدا کرده اند. به همین علت قصد داریم با آموزش مقدماتی طراحی سایت رشدانا، اطلاعات جامعی برای شروع فعالیت در این حرفه، در اختیارتان قرار دهیم.

هرچند که با شرکت در مسیر شغلی متخصص طراحی و پیاده سازی سایت رشدانا، علاوه بر یادگیری مهارت های بیشتری همچون آموزش وردپرس، طراحی و ترجمه قالب های وردپرسی، آموزش بوت استرپ کدنویسی HTML5 ، CSS و تخصص های وابسته همچون تبدیل طرح گرافیکی به کد HTML5 یا PSD to HTML ، ریسپانسیو سازی یا واکنشگرا کردن سایت و درنهایت راه اندازی فروشگاه اینترنتی، رزومه ای قوی برای استخدام در شرکت های موردنظرتان خواهید داشت. پس تا انتهای این مقاله، همراه ما باشید.

مراحل آموزش طراحی سایت + معرفی ابزارهای لازم

چگونه یک وبسایت حرفه ای طراحی کنیم؟

امروزه تنوع و گستردگی انواع وب سایت ها تا حدی افزایش یافته که اکثر کسب و کارها همچون کلینیک های زیبایی، فروشگاه های مواد غذایی، رستوران ها، آژانس های هواپیمایی و صدها شغل دیگر، با هدف جذب مشتری بیشتر، اقدام به راه اندازی سایت می‌کنند.

در واقع اولین گام برای ورود به تجارت آنلاین، آموزش طراحی سایت و سپس راه اندازی سایت می‎باشد و مجموعه رشدانا این آموزش را در 6 مرحله زیر، ارائه می‎کند تا بتوانید سایت مورد نظر خود را به درستی طراحی کرده و از مزایای بی‌شمار آن بهره مند شوید.

مرحله اول آموزش طراحی سایت: طراحی وایر فریم

وایرفریمینگ مرحله ای بسیار مهم در فرایند طراحی وب سایت است که به طور ساده، طرح بندی صفحه وب می‎باشد. وایرفریم یا طرح اولیه وب سایت که نقشه سایت نیز محسوب می‌شود، نشان می‎دهد که چه عناصری برای سایت لازم هستند و باید کجا قرار بگیرند؟ بر روی صفحه اصلی سایت و سایر صفحات؟

مراحل آموزش طراحی سایت + معرفی ابزارهای لازم
مراحل آموزش طراحی سایت + معرفی ابزارهای لازم

 

مرحله دوم آموزش طراحی سایت: ایجاد یک دامنه و تنظیم هاست روی آن

دومین گام برای طراحی یک سایت، انتخاب نام مناسب و البته کوتاه، برای سایت است. دامنه یا دامین، نشان تجاری شرکت و کسب و کار شما است و باید دقت کافی در تناسب آن با ماهیت کسب و کارتان داشته باشید. دامنه، در واقع همان آدرس سایت شما است که کاربران با وارد کردن آن در موتورهای جستجو، می‌توانند به سایت تان دسترسی پیدا کنند.

بطور مثال www.roshdana.com دامین یا همان آدرس سایت رشدانا است. پس از خرید دامنه با پسوندهایی مانند .com یا .ir و … نوبت به خرید هاست می‌رسد. هاست یا میزبان وب، مکانی است که تمام فایل های وب سایت تان در آنجا نگهداری می‌شود. برای اتصال دامین به هاست باید در قسمت تنظیمات هاست، تنظیمات DNS یا (Domain Name Server) را پیدا کنید و از طریق آن، اقدام به اتصال دامنه به هاست کنید.

مرحله سوم آموزش طراحی سایت: طراحی گرافیک سایت

بگذارید یک واقعیت بسیار مهم را به شما بگوییم و آن هم اهمیت بالای یک گرافیک خوب برای  سایت است. در حقیقت، هرچقدر که برای برنامه نویسی و نام دامین و… تلاش کنید، اما سایتی که طراحی کرده اید دارای گرافیک خوبی نباشد، بدون شک متضرر خوهاهید شد.

پس از سرعت بالای یک سایت، جذابیت و زیبای بصری صفحات است که می‌تواند مخاطب را بر روی سایت نگه دارد.. به طور کلی، همه طراحان سایت، آشنایی متوسطی با دو نرم افزار فتوشاپ و کورل دارند و علاوه بر آن، آشنایی با چیدمان صحیح مطالب و تصاویر در قسمت های مختلف، گرافیک وب، نوع و سایز قلم متن ها و استفاده صحیح از رنگ ها نیز، برای آن ها بسیار ضروری است.

مرحله چهارم آموزش طراحی سایت: کدنویسی و برنامه‌نویسی

در این قسمت شما به یادگیری زبان های مختلف برنامه نویسی و دانلود یک مدیریت محتوای خوب همچون وردپرس نیاز دارید. ما در رشدانا، زبان های برنامه نویسی که باید با آن ها آشنا باشید را در قسمت بعدی به طور کامل توضیح داده ایم.

ضروری ترین پیش نیازهای برنامه نویسی در آموزش طراحی سایت

برای موفقیت در هر مهارتی از جمله موفقیت در طراحی سایت، بایستی مفاهیم اولیه و دانش ابتدایی آن را بیاموزید از این رو با دنبال کردن مطالب آموزش طراحی سایت رشدانا، و مطالعه موارد زیر، به مهم ترین پیش نیازهای طراحی صفحات وب، مسلط خواهید شد.

یادگیری HTML

HTML  مخفف کلمه Hyper Text Markup Language و به معنی زبان نشانه گذاری فوق متن است که اولین مهارت ضروری در آموزش طراحی سایت محسوب می‌شود. این زبان برای ساختن چارچوب اصلی صفحات وب به شما کمک می‌کند. به این صورت که توسط آن، یک متن را در صفحه قرار می‎دهید که دارای هیچ نوع رنگ، فونت و سایزی نیست. می‌پرسید پس چطور متون روی صفحات وب سایت ها خوانده می‌شوند؟ با کمک زبان CSS!

شما در کارگاه های طراحی سایت رشدانا، تمام نکات مربوط به این زبان را فرا می‌گیرید و می‌آموزید که در HTML، تگ هایی وجود دارند که نشان دهنده عناصر مختلفی مانند: متن، عکس، لینک و… هستند. به همین ترتیب، تمام عناصر صفحه به کمک تگ  <> (برچسب‌ها) پیاده سازی می‎شوند، به عنوان مثال تگ <h1> برای گذاشتن عنوان اصلی صفحه بکار می‎رود.

مراحل آموزش طراحی سایت

یادگیری زبان CSS

همانطور که در بالا اشاره کردیم با استفاده از  HTML اسکلت بندی سایت را انجام می‌شود و در مقابل، زبان CSS، استایل یک صفحه را ایجاد می‌کند. یعنی اگر صفحات سایت را یک خانه در نظر بگبریم،CSS  همچون دکوراسیون و چیدمان آن خانه است. در واقع، این زبان، زبان کمکی   HTML  است و به تنهایی هیچ نوع کاربردی ندارد.

اگر نگران این هستید که یادگیری چنین زبانی سخت است، با شرکت در دوره طراحی سایت رشدانا، می‌توانید بدون نیاز به هیچ پیش زمینه ای، آموزش CSS را شروع کنید و از ساخت صفحات وب سایت خود لذت ببرید.

یادگیری زبان Javascript

هر صفحه وب دارای بخشی به نام کلاینت است Client .نیز از 3 بخش به نام های ایجاد ساختار (HTML)، استایل (CSS) و منطق (JavaScript) تشکیل شده است. جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی پویا و سمت کلاینت (کاربر) است که با یادگیری کامل آن می‎توانید به عملکردهای کاربران پاسخ دهید و با روش های مختلفی مانند بازی، انیمیشن و.. با آن ها در تعامل باشید.

یادگیری Jquery

جی کوئری، کتابخانه ای از جاوا اسکریپت است که هدفش، آسان سازی استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی صفحات وب سایت ها است. در واقع، جی کوئری با حجم کمتری از کد، نسبت به جاوا اسکریپت، کار بیشتری برای شما انجام می‌دهد. به عبارت دیگر، کارهایی که با جاوا اسکریپت باید در چندین خط کدنویسی شوند، با جی کوئری، ممکن است فقط به یک خط نیاز داشته باشند.

Full Stack  و طراحی سایت

برای طراحی سایت، شما همزمان به 2 نیرو نیاز دارید. فردی که بتواند با استفاده از HTML, CSS, Javascript  و… ظاهر سایت را طراحی کند و سپس، فردی که بتواند کدهای سمت سرور را با زبانی مثل PHP به دیتابیس منتقل کرده و اصطلاحا منطق سایت را پیاده سازی کند.

شما با شرکت در دوره های طراحی سایت رشدانا و انجام پروژه های واقعی طراحی سایت، می‎توانید مهارت لازم برای طراحی بخش های ظاهری و سرور Front End) و (Back End سایت ها را طراحی کنید و تبدیل به یک فول استک حرفه ای شوید که توانایی مدیریت پروژه های طراحی وب سایت را خواهد داشت.

مرحله پنجم آموزش طراحی سایت: راه اندازی و تست سایت

منظور از راه اندازی سایت پس از  طی 4 مرحله قبلی، این است که سایت را پس از تست و برطرف کردن اشکالات احتمالی، وارد بستر اینترنت کنیم تا کاربران بتوانند وب سایت طراحی شده شما را مشاهده کنند. البته، مرحله تست، یکی از حساس ترین و با اهمیت ترین مراحل کار طراحی و برنامه نویسی وب سایت، محسوب می‌شود.

زیرا نتیجه تمام مراحل بالا از جمله بررسی نقشه سایت، تنظیم هاست، طراحی گرافیک و کدنویسی ها در زمان تست سایت، مشخص شده و بایستی همه آنچه انجام داده اید مطابق نیاز مشتری و یا کسب و کار خودتان، پیاده سازی شود.

آموزش طراحی سایت را چگونه شروع کنیم؟

شما هم مانند خیلی از افراد نمی دانید که از کجا باید شروع به یادگیری طراحی سایت کنید؟ پرسش های رایجی مانند: چه زبانی را برای طراحی سایت یاد بگیرم؟ از چه ابزارهایی برای طراحی سایت استفاده کنم؟ آیا طراحی سایت کار بسیاری سختی است؟ آیا من توانایی طراحی سایت برای مشتری را دارم؟ و ده ها سؤال مشابه دیگر که با شرکت در دوره طراحی سایت رشدانا، پاسخ مناسبی برایشان دریافت می‌کنید.

در این مقاله تلاش کردیم که ضمن اشاره به مهم ترین نکات و مراحل طراحی سایت و همینطور، توضیح گام به گام آن ها، یک دوره طراحی سایت با کیفیت، نیز معرفی کنیم. دوره ای که پس از گذراندن آن، می‌توانید به صورت فریلنسری و یا استخدام در شرکت های برنامه نویسی یا تیم های استارتاپی و امثال آن، به کسب درآمد برسید و یا وب سایت حرفه ای کسب و کار خود را طراحی و مدیریت کنید. برای شرکت در دوره طراحی سایت رشدانا اینجا کلیک کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر