;
coinex

سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک یکی از جذابترین پروژه های بین المللی ایلان ماسک است. اما سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

بنابر آخرین داده های منتشر شده مربوط به اینترنت ماهواره ای از عموم مناطق و کشورهای تحت پوشش اینترنت ماهواره ای، میانگین سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای از 150 مگابیت بر ثانیه فراتر رفته است.

پیش از این و آخری خبری که از میانگین سرعت اینترنت استارلینک منتشر شده بود بر سرعت دانلود 150 مگابیت بر ثانیه اشاره داشت. این داده را اما با ابزاری به نام Statuspage  و از اطلاعات حدود 70 کاربر استخراج کرده اند. البته شاید این تعداد چندان برای سنجش چنین موردی ایده آل به نظر نرسد ولی همین تعداد نیز دید کلی خوبی از سرعت اینترنت و زمان تاخیر سرویس به دست می دهد.

سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

پیش از این و در آموزش راه اندازی اینترنت ماهواره ای نیز گفته بودیم که سرعت اینترنت ماهواره ای همواره در حال بهبود است. بنابر داده های ارائه شده در این مورد، کاربران اینترنت استارلینک در اروپا، سرعتی بالاتر از کاربران آمریکایی تجربه می کنند.

میانگین سرعت دانلود اینترنت استارلینک در اروپا 176 مگابیت بر ثانیه و بالاترین و پایین ترین سرعت دانلود نیز به ترتیب 422 و 2.2 مگابیت بر ثانیه ثبت شده است. میانگین تاخیر در اروپا نیز برابر با 33.4 میلی ثانیه است. البته اسپیس ایکس برای کاهش زمان تاخیر به شدت تلاش می کند و هدف گذاری اصلی آن ها در حال حاضر تاخیر 20 میلی ثانیه است.

سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

میانگین تاخیر در آمریکا با 985 میلی ثانیه، سه برابر اروپاست. از سوی دیگر اما پایین تر مقدار تاخیر با 11 میلی ثانیه نیز به آمریکا مربوط است. این پژوهش همچنین اطلاعاتی از سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک در آمریکا، بریتانیا، دانمارک، فرانسه، هلند و استرالیا را نیز ارائه می کند که بازه زانی سه ماهه اخیر را مورد بررسی قرار داده است.

سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

از آنجایی که استارلینک همچنان در حال تکمیل مجموعه‌ی ماهواره‌ای خود است این نتایج نشان‌دهنده عملکرد نهایی این سرویس نیستند. در حال حاضر تنها یک‌سوم از فاز اول ماهواره‌های استارلینک به فضا فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای استارلینک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر