;
coinex

مصرف اینترنت کلاب هاوس ؛ کاهش مصرف اینترنت Clubhouse چگونه است؟

اخیرا کلاب هاوس جزو پربحث‌ترین اپلیکیشن‌های 2021 قرار گرفته است و ما این مقاله را به مصرف اینترنت کلاب هاوس و نحوه کاهش اینترنت مصرفی آن اختصاص داده‌ایم.

این روزها بیشتر مردم کلاب هاوس را می‌شناسند؛ اپلیکیشنی مبتنی بر لایو صوتی که به لطف افراد مشهوری همچون ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و همینطور کمدین‌ها و خوانندگانی همچون تیفانی به محبوبیت زیادی دست یافته است.

نکته جالب توجه درباره این اپلیکیشن این است که تنها راه ارتباط با دیگران توسط این اپلیکیشن از طریق صوت زنده است و امکان برقراری ارتباط از طریق پیامک، عکس یا فیلم وجود ندارد. از این رو، این شبکه اجتماعی با دیگر شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام یا اینستاگرام متفاوت است.

گذشته از این‌ها، درباره مصرف دیتا کلاب هاوس چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید کلاب هاوس چقدر نت مصرف می‌کند؟ ما در این گفتار به بررسی مصرف اینترنت کلاب هاوس و راه‌های کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس می‌پردازیم.

مصرف اینترنت کلاب هاوس

وقتی که اپلیکیشن کلاب هاوس در بهار سال گذشته راه‌اندازی شد، تنها تعداد کمی از افراد در یک روم به گفتگو می‌پرداختند که البته این افراد بیشتر از سرمایه‌گذاران ریسک پذیر و استارتاپ‌های کوچک تشکیل شده بود. اما با مرور زمان، تعداد کاربران اپلیکیشن بالا رفت و اکنون که این اپ به یک سالگی خود رسیده است، بیش از 10 میلیون کاربر دارد.

احتمالا یکی از دلایل دیگر محبوبیت این آپ، سادگی آن است. آموزش کار با کلاب هاوس کار سختی نیست و شما می‌توانید با خواندن و راهنمایی برخی مقالات به سادگی از آن استفاده کنید. البته همانطور که می‌دانید، درحال حاضر تنها امکان دانلود کلاب هاوس آیفون وجود دارد.

با این حال، کاربران اندروید و دیگر نسخه‌ها نگران نباشند! چرا که به احتمال قوی تا آخر امسال، نسخه‌های دیگر اپ نیز در دسترس قرار می‌گیرد و شما می‌توانید لینک دانلود آنها را به محض انتشار در مقالات دانلود کلاب هاوس اندروید، دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر و دانلود کلاب هاوس برای مک و لینوکس به‌راحتی پیدا کنید.

گذشته از آن، برای استفاده از کلاب هاوس کافیست اپلیکیشن را باز کنید و در آن وقت، روم‌ها به شما نشان داده می‌شود. در روم‌ها، سخنوران صحبت می‌کنند و شنوندگان از گفته‌های آنها بهره‌مند می‌شوند و در عین حال می‌توانند با ریز هند در کلاب هاوس به سخنوران ملحق شوند.

بنابراین حین  کار با روم در کلاب هاوس، شما حس این را خواهید داشت که به یک پادکست گوش می‌دهید اما تفاوت آن در این است که در کلاب هاوس شما می‌توانید به سخنوران ملحق شده و همینطور که گفتکوهای در روم به صورت آنلاین و لایو پخش خواهند شد.

در زمان نوستن این گفتار، همچنان ورود به این اپ با دعوتنامه کلاب هاوس ممکن است و دوستان شما می‌بایست برای شما دعوتنامه ارسال کنند تا بتوانید وارد اپ شوید. این دعوتنامه‌ها محدود هستند بنابراین ممکن است برای بدست آوردن آن، از روش‌های خرید دعوتنامه کلاب هاوس و کد دعوت رایگان کلاب هاوس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: حل مشکل دعوتنامه کلاب هاوس

نکته‌ی دیگری که راجع به دعوتنامه‌ها وجود دارد، این است که در زمان ورود به اپ، شما تنها دو دعوتنامه دارید که می‌توانید برای دیگران بفرستید. اما به مرور زمان و با افزایش فعالیت‌های در کلاب هاوس، به تعداد دعوتنامه‌ها اضافه می‌شود.

اما با وجود تمام کاستی‌ها، این اپلیکیشن درحال پیشرفت است و دیری نمی‌گذرد که شما هم ساعت‌ها وقت خود را صرف آن کنید. بنابراین ممکن است دانستن میزان مصرف دیتا کلاب هاوس برای شما لازم باشد.

از این رو، در این مقاله ما به بررسی میزان مصرف دیتا کلاب هاوس، میزان مصرف باتری کلاب هاوس و همینطور به چگونگی کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید!

بیشتر بخوانید: تنظیمات کلاب هاوس

کلاب هاوس چقدر نت مصرف می‌کند؟

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کلاب هاوس چقدر نت مصرف می‌کند؟

پیش از اینکه به سراغ میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس بروید، درنظر داشته باشید که این مقادیر برای گوشی‌های آیفون با آخرین ورژن iOS هستند، نور صفحه روی 50 درصد تنظیم شده و همه برنامه‌های شخص ثالث حذف شدند. همینطور، روشنایی آداپتیو غیرفعال است و اپ‌ها به‌طور خودکار آپدیت نخواهند شد.

مقدار مصرفی نت کلاب هاوس با سرعت شبکه 90 کیلوبیت بر ثانیه، معقول است ولی کیفیت صدا بسیار ضعیف است. زمانی‌که سرعت نت پایین است، یک لیبل هشدار به شما نشان داده می‌شود و می‌گوید که ممکن است حین استفاده از آپ، با مشکلاتی مواجه شوید.

با این حال استفاده از دیگر نتورک‌ها (3G ، 4G ، 5G و Wi-Fi با سرعت خوب) صدا با کیفیت خوبی می‌شود. اما میانگین مصرف دیتا کلاب هاوس در یک 1 ساعت، حدود 100-120 مگابایت است و واقعا این مقدار، منصفانه است‌.

برای درک مصرف اینترنت کلاب هاوس و مقایسه آن با دیگر اپلیکیشن‌ها، تصمیم گرفتیم میزان مصرف داده را برای برنامه Spotify در آیفون 12 آزمایش کنیم. ما به مدت 1 ساعت به پادکست برنامه Spotify گوش دادیم و با حدود 100-150 مگابایت مصرف داده مواجه شدیم که این مقدار کمی از میزان مصرف اینترنت کلاب هاوس بیشتر است.

در نمودار زیر از چپ با راست، نمودار میله‌ای مصرف دیتا کلاب هاوس در حالت باز بودن اپلیکیشن روی صفحه، مقدار مصرفی نت کلاب هاوس در حالت باز نبودن آن روی صفحه و در آخرین میله، میزان مصرف اینترنت اسپاتیفای در یک ساعت را نشان می‌دهد.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس

حال که حدود مقدار مصرفی نت کلاب هاوس را می‌دانیم، در ادامه به بررسی مشکلات اینترنت که ممکن است حین استفاده از آپ با آن مواجه شوید، می‌پردازیم. ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: دانلود ورژن اندروید کلاب هاوس غیررسمی

رفع مشکل استفاده از اینترنت داده در کلاب هاوس

مصرف اینترنت کلاب هاوس
رفع مشکل استفاده از اینترنت داده در کلاب هاوس

برخی از افراد حین مصرف اینترنت داده در کلاب هاوس به مشکل برمی‌خورند و هربار که قصد دارند از اینترنت سیم‌کارت خود استفاده کنند، نوتیفیکیشن Poor Signal نشان داده می‌شود و صدا پخش نمی‌شود.

حتی اگر چندین بار گوشی خود را ری استارت کنند و یا اپلیکیشن‌ را حذف و دوباره نصب کنند، این مشکل برطرف نمی‌شود. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول رفع مشکل استفاده از اینترنت داده در کلاب هاوس ، وارد تنظیمات شده و Cellular Data یا Mobile Data را پیدا کنید.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
مصرف اینترنت Clubhouse

سپس می‌توانید با سبز رنگ کردن تیک کنار اپ، اجازه استفاده از اینترنت سیم‌کارت را به اپلیکیشن کلاب هاوس بدهید تا هنگام استفاده از دیتای موبایل، اپلیکیشن کلاب هاوس کار کند. اما اگر بخواهیم میزان مصرفی اینترنت خود را بفهمیم، باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

بدین منظور، مراحل بالا را طی کرده و اسکرول کنید تا کلاب هاوس را پیدا کنید. سپس مقدار مصرفی نت کلاب هاوس در کنار اسم اپلیکیشن نشان داده خواهد شد.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس

البته به‌منظور کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس و جلوگیری از قطع شدن آن هنگامی که اینترنت شما ضعیف است، می‌توانید کیفیت صدا را کاهش دهید. برای این کار، پس از ورود به روم، بر روی سه نقطه در گوشه سمت راست بزنید.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس

حال برای کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس و کم کردن کیفیت صدا، گزینه‌ی Audio Quality را در بین گزینه‌ها پیدا کنید.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس

سپس از بین سه گزینه‌ی نشان داده شده، کیفیت low را انتخاب کنید. پس از انتخاب، تغییرات به صورت خودکار اجرا می‌شود و کیفیت صدای لایو صوتی کم می‌شود.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس

البته می‌توانید هر زمان که دوست داشتید و نیازی به کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس نبود، کیفیت صدا را تغییر دهید و آن را روی متوسط و یا کیفیت بالا تنظیم کنید.

اما به‌طور کلی، مصرف دیتا کلاب هاوس به حدی زیاد نیست که لازم باشد تغییراتی به منظور کاهش مصرف اینترنت کلاب هاوس اعمال کنیم. در ادامه‌ی مطلب، به میزان مصرف باتری کلاب هاوس خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بیشترین فالوور کلاب هاوس

میزان مصرف باتری کلاب هاوس چقدر است؟

مصرف اینترنت کلاب هاوس
میزان مصرف باتری کلاب هاوس چقدر است؟

برای اندازه گیری دقیق میزان مصرف باتری گوشی‌ها، ما از Power Monitor ساخته شده توسط Monsoon Solutions Inc. استفاده می کنیم. این ابزار بسیار دقیق مصرف باتری اپلیکیشن‌ها من جمله کلاب هاوس را حساب می‌کند.

اما قبل از اینکه به سراغ مصرف باتری کلاب هاوس برویم، بد نیست نگاهی به ظرفیت باتری گوشی‌های آیفون داشته باشیم. آیفون 12 دارای بیشترین باتری (2815 میلی آمپر ساعت) است و پس از آن آیفون 10 (2716 میلی آمپر ساعت) و آیفون 7 (1960 میلی آمپر ساعت) قرار گرفته‌اند.

به‌علاوه، پس از بررسی دقیق‌تر در گوشی‌های آیفون، متوجه شدیم که گوشی‌های جدیدتر، هنگام استفاده از اپ‌های مشابه، باتری کمتری نسبت به مدل‌های قبلی خود استفاده می‌کنند و این بدین معناست که میزان مصرف باتری کلاب هاوس در گوشی‌های آیفون 12 کمتر از مدل‌های قبلی خود است.

اما در مدل آیفون 10، هنگامی که اپ کلاب هاوس در صفحه باز است، میزان مصرفی نت بیشتر از مدل‌های قبلی خود است. این تفاوت را می‌توان به اندازه صفحه نمایشگر ربط داد که به طور کلی، هرچه صفحه نمایش بزرگتر، میزان مصرف باتری نیز بیشتر است چرا که برای روشن ماندن صفحه به میزان مصرف باتری بیشتری نیاز است.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کلاب در اپلیکیشن کلاب هاوس

در نمودار زیر، ما در 3 سناریو مختلف به بررسی مصرف باتری کلاب هاوس پرداخته‌ایم. در حالت baseline، گفتگو از گوشی پخش می‌شود ولی کاربر در حین گوش دادن، از موبایل خود استفاده نمی‌کند.

در حالت 100+ users (background)، کاربر در روم کلاب هاوس است ولی صفحه نمایش خاموش است و ستون‌های سمت راست نشان‌دهنده حالتی است که کاربر در روم قرار گرفته و صفحه نمایش روشن است.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
مصرف باتری Clubhouse در آیفون

همینطور طبق بررسی‌ها پی بردیم مصرف باتری Clubhouse ربطی به تعداد کاربران موجود در روم ندارد. به نظر می‌رسد در آیفون 10 در حالی که در یک روم با 2 کاربر است در مقایسه با روم‌های 4 یا 100 و بیشتر، در حالت بک‌گراند مصرف باتری کمی بیشتری دارد اما این تفاوت در دنیای واقعی خیلی به چشم نمی‌آید.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
مصرف باتری Clubhouse در آیفون

در نهایت، اگر شما در یک روم جوین شوید و یا روم خود را بسازید، سپس اپلیکیشن را در بک‌گراند گوشی خود استفاده کنید، بسته به گوشی خود، کلاب هاوس در طی یک ساعت حدود 120-200 میلی آمپر ساعت باتری مصرف می‌کند و در آیفون 10، شارژ شما از 100٪ به 92٪ کاهش می یابد، در حالی که در آیفون 12، در پایان 96٪ باتری شما باقی می‌ماند.

مصرف اینترنت کلاب هاوس
مصرف باتری Clubhouse در آیفون

حال که به مصرف باتری کلاب هاوس و میزان مصرف دیتا Clubhouse پرداختیم، قصد داریم در آخر به 2 سوال اساسی درباره امنیت و حریم خصوصی و همینطور درباره اهمیت Clubhouse در زمینه درآمد زایی پاسخ دهیم. برای دانستن، ادامه مطلب را از دست ندهید!

بیشتر بخوانید: فالوور فیک رایگان کلاب هاوس

امنیت کلاب هاوس چگونه است؟

سازندگان و مالکان کلاب هاوس ، بسیار در تلاش هستند تا بتوانند سرورهای کلاب هاوس را تقویت کنند و حریم خصوصی و امنیت آن را بالا ببرند. بدین منظور، اپلیکیشن Clubhouse صوت‌ها را در سرورهای خود ضبط نمی‌کند تا حریم خصوصی افراد حاضر در لایو صوتی به خطر نیفتد و حتی اگر افراد بخواهند این کار را کنند، حتما باید از ترفندهای آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس استفاده کنند.

با این حال، چندین بار اخباری در راستای امنیت و هک کلاب هاوس به گوش خورده است که نشان می‌دهد این افراد آن چنان هم در کار خود موفق نبوده‌اند. همینطور در این مدت شاهد اخبارهایی همچون کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس و از کار افتادن سرورهای کلاب هاوس نیز بوده‌ایم.

با این حال، امید است در آینده با رفع مشکل کلاب هاوس و بهبود یافتن آپ، مشکلاتی از این قبیل کاهش یابد. در نهایت، اگر می‌بینید کنار آمدن با این شرایط برای شما سخت است و قصد دارید اطلاعات خود را از روی سرور پاک کنید، با دیلیت اکانت کلاب هاوس این مشکل خود را برطرف کنید.

چگونه می‌توان از Clubhouse کسب درآمد کرد؟

مصرف اینترنت کلاب هاوس
چگونه می‌توان از Clubhouse کسب درآمد کرد؟

این روزها مدام صحبت از کسب درآمد از کلاب هاوس می‌شود. اما آیا این اپ می‌تواند مانند اینستاگرام یا تلگرام، راهی برای کسب درآمد افراد باشد؟ مطمئنا بله‌ و Clubhouse نیز با توجه به قابلیت‌های خود می‌تواند پلت‌فرمی برای کسب درآمد اینترنتی باشد.

اما بدین منظور، خوب است که با نوشتن بیو کلاب هاوس عالی و انتخاب عکس پروفایل کلاب هاوس مناسب، به افزایش فالوور کلاب هاوس خود کمک کرده و همینطور از ترفندهای بالا بردن فالوور کلاب هاوس استفاده کنید. البته اگر با کاربران نیز به مشکل بخورید و شاهد بی احترامی آنان شدید، می‌توانید آنها را بلاک  و یا ریپورت  کنید.

کلام آخر

به طور خلاصه، می‌توان گفت که شبکه اجتماعی کلاب هاوس تقریباً همانطور که انتظار می‌رفت، می‌تواند در شرایط نت بسیار ضعیف کار کند و همینطور هم مصرف اینترنت منصفانه و معقولی داشته باشد.

همچنین، میزان مصرف باتری در گوشی‌های آیفون متفاوت است و ما شاهد بودیم که مصرف باتری در مدل های جدید آیفون کاهش یافته است. در واقع، چیپست‌های جدید نه تنها از سرعت بهتری برخوردار هستند، بلکه مصرف انرژی بیشتری کمتری نیز دارند.

علاوه بر این، افراد زیادی منتظر انتشار نسخه رسمی اندروید این اپ هستند و البته برخی از نسخه غیر رسمی آن یعنی کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید استفاده می‌کنند. گذشته از این، بررسی میزان باتری و اینترنت این آپ در گوشی‌های اندروید می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. چرا که مدل‌های گوشی اندروید بسیار متفاوت اند و در آنها از چیپست‌های متفاوتی استفاده شده است.

پس از این بررسی درباره میزان مصرف اینترنت Clubhouse، دانستن درباره میزان مصرف اینترنت یوتیوب، میزان مصرف اینترنت تماس تصویری واتساپ و میزان مصرف اینترنت بیت کوین نیز می‌تواند برای شما جالب باشد.

همچنین میران مصرف اینترنت اینستاگرام، میزان مصرف اینترنت لایو اینستاگرام و  میزان مصرف اینترنت ادوبی کانکت نیز در تکراتو بررسی شده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

البته بررسی میزان مصرف اینترنت اسکای روم، میزان مصرف اینترنت تلوبیون و میزان مصرف اینترنت پابجی موبایل نیز برای شما مفید و کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص میزان مصرف دیتا کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر