coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اهمیت و کاربرد سئو در بازار کار آنلاین

اهمیت و کاربرد سئو در بازار کار آنلاین ؛ موتورهای جستجو مثل گوگل از نرم‌افزارهای مختلفی به وجود آمده اند که هرکدام یک هدف و روش کار مشخصی مخصوص به خود دارند، ربات یا نرم‌افزارهایی به نام spider،crawler ،indexer و غیره. (توصیف آنها در این مقاله نمی‌گنجد!)

موتورهای جستجو به کمک این ربات‌ها در صفحات وب به جستجو خواهند پرداخت و مطالب صفحات سایت‌ها را دسته‌بندی و در پایگاه‌ داده‌ی خود ذخیره ‌خواهند کرد. زمانی که کاربر عبارتی را جستجو می‌کند، موتور جستجو در پایگاه داده‌ی خود به جستجوی عبارت جستجو شده می‌پردازد و نزدیک‌ترین نتایج را به ترتیب به شما نشان خواهد داد. پس برخلاف تصور عموم، موتور جستجو از قبل پایگاه داده‌اش را آماده میکند و این‌گونه نمیباشد که همان لحظه‌ی جستجو تمام وب را دنبال بگردد.

اهمیت و کاربرد سئو در بازار کار آنلاین

ارتباط موتورهای جستجو و سئو چیست؟

حتماً برایتان این پرسش پیش میاید که ربط این داستان به خدمات بهینه سازی وبسایت چیست؟ باید مطلع باشید مسئله‌ای که در این بحث اهمیت خواهد داشت همان الویت‌ بندی و ترتیب نمایش نتایج جستجو میباشد . مباحث سئو همواره به دنبال پیدا کردن راهکارهایی است که به کمک آن بتواند سایت مدنظر خود را در نتایج جستجو بهبود بدهد.

موتورهای جستجو با کمک مجموعه‌ای از الگوریتم‌ و دستورالعمل‌ها در تلاش است نتایج را طوری اولویت‌ بندی کنند که کاربر با جستجوی خود مرتبط‌ترین نتیجه را پیدا کند. این الویت ‌بندی و ترتیب نمایش به فاکتورهای مختلفی بستگی خواهد داشت. اغلب به منظور پیش گیری از سوء‌ استفاده، اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی کار الگوریتم‌ها منتشر نخواهد شد. هدف سئو آشنایی و شناخت این الگوریتم‌هاست که بتواند سایت مدنظر خود را در رتبه‌بندی بالا ببرد و جایگاه بالاتری در نتایج بدست بیاورد .شما میتوانید برای بدست آوردن اطلاعات دقیق از تعرفه های سئو مقاله هزینه سئو وبسایت را مطالعه کنید.

در ابتدا الگوریتم‌های موتورهای جستجو چندان بروز و پیشرفته نبودند و بعضی افراد با سوء استفاده از نقص‌های الگوریتم‌ها، سایت خود را در زمان کوتاهی به صفحه‌ی اول گوگل می‌آوردند. اما در این روزها با وجود پیشرفت‌های زیاد در الگوریتم‌ها اغلب فقط سایت‌هایی که به‌صورت حقیقی و درست فعالیت میکنند به صفحه‌ی اول خواهند رسید . همچنین برای ارتباط با کارشناسان سئو مهام رو ی لینک مشاور سئو در تهران کلیک کنید یا با شماره ی 09107766641 تماس حاصل بفرمایید.

اهمیت seo در چیست؟

امکان دارد این سؤال به ذهن شما بیاید که دلیل های اهمیت سئو چیست و چرا باید به دنبال سئو سایت باشیم؟ در پاسخ به این سؤال دو دلیل مهم هست که اهمیت سئو را افزایش خواهد داد که برای شما در ادامه بیان کرده ایم:

۱- بیشتر افراد سؤالات ذهنی، محصولاتی که قصد خرید آن را دارند و خلاصه هر مطلبی که می‌خواهند از آن بیشتر اطلاعات بدست بیاورند را در اینترنت جستجو خواهند کرد. با سئو و بهینه سازی سایت می‌توانید در نتایج این جستجوها به چشم بخورید، کلیک و بازدید بیشتری بدست بیاورید و مشتری بیشتری کسب کنید.
۲- موتور جستجو همان چیزی را به کاربر نشان خواهد داد که کاربر در جستجوی آن میباشد! به این معنا که اگر کاربری با جستجو وارد سایت شما شده، به دنبال محصول یا مطلب شما میباشد. پس او یک کاربر هدفمند محسوب میشود که احتمال تبدیل شدن این شخص به مشتری بسیار زیاد است.

اهمیت و کاربرد سئو در بازار کار آنلاین
اهمیت و کاربرد سئو در بازار کار آنلاین

دلیل های اصلی که باید از سئو کمک بگیریم؟!

معمولاً ادمین‌های سایت برای فروش زیاد تر، بالابردن ترافیک سایت و برند سازی، هزینه‌های بالایی را جهت تبلیغات صرف خواهند کرد. اغلب این تبلیغات در بازه‌ی زمانی کم با صرف هزینه‌های بالا نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت اما به محض قطع این تبلیغات، نتایج دریافتی به شدت افت پیدا خواهد کرد. یکی از دلیل هایی که موجب شده اکثر افراد به سمت سئو جذب شوند، هزینه‌های به نسبت کمتر و ماندگاری طولانی‌تر آن میباشد.
سئو اگر با روش صحیح و اصولی انجام بگیرد و ادامه بیابد تا مدت‌ها نتیجه‌ی مثبت آن را حس میکنید و در طولانی مدت از نظر هزینه هم صرفه جویی خواهید کرد. همچنین (همان‌طور که گفته شد) ترافیک ورودی سایت هدفمند میباشد.

مهم ترین اهداف سئو چیست؟

همان‌طور که تا اینجای کار فهمیدید سئو باعث بهبود جایگاه شما در نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، یاهو، بینگ و.. می‌شود. این موضوع اثرات بسیار مهمی را در پیش دارد که هر کدام از آنها از اهداف سئو محسوب می‌شوند.
مهم‌ترین اهداف سئو عبارت‌اند از:

  • دیده شدن سایت در نتایج جستجو
  • بالا بردن رتبه سایت در نتایج
  • افزایش بازدید سایت
  • افزایش فروش
  • بهترین روش تبلیغات
  • برندسازی
  • و …

سئو و ضرر های سئو

تا این جای مقاله سعی کردیم کاربرد سئو را بررسی کنیم و اصلی‌ترین سوال کاربران یعنی مفهوم سئو چیست را پاسخ دهیم. اما نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد اثر منفی سئوی ناشیانه است. الگوریتم‌های هوشمند موتورهای جستجو همواره سعی دارند با سایت‌هایی که قصد فریب آنها را دارند مبارزه کنند و به اصطلاح آنها را پنالتی کند!

پنالتی گوگل چیست؟ گوگل را بازی ندهید!

اگر سایتی بیش از حد بهینه شده باشد (over optimized)، بر روی کلیدواژه‌های نامرتبط با سایت بهینه سازی شود یا از روش‌هایی که از نظر موتور جستجو ممنوع بوده استفاده کرده باشد (Black hat) ممکن است مورد جریمه‌ی موتور جستجو قرار گیرد (penalty) و جایگاه فعلی خود را در آن عبارت از دست بدهد. در این زمان سایت با افت ناگهانی و شدیدی روبرو می‌شود و حاصل زحمات فرد به هدر می‌رود!

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر