coinex
راهنمای خرید تکراتو

گلکسی A52s رسما رونمایی شد

سری A محصولات سامسونگ یکی از خانواده های موبایلی پرجمعیت این کمپانی است. حال و ساعاتی پیش سامسونگ گلکسی A52s رسما رونمایی شد.

میان رده های A سامسونگ از آن دسته گوشی های محبوبی هستند که به ترتیب و مطابق با یک برنامه ریزی عرضه می شوند و حالا گوشی جدید این سری یعنی A52s رونمایی شده است.

سامسونگ سری A خود را از سال ها پیش برنامه ریزی کرده و حالا درحال عرضه و رونمایی است. گلکسی A52s جدیدترین گوشی رونمایی شده در میان رده هاست که در برخی از مشخصات از همتای خود، یعنی گلکسی A52 بهره گرفته است.

گلکسی A52s

در نیمه سال 2021 شاهد رونمایی از دو گوشی نسل A سامسونگ با نام های گلکسی A52 و A52 5G بودیم. این گوشی ها در قسمت دوربین اصلی و نرخ تازه سازی از قدرت بالایی برخوردار بودند. اگر بخواهیم یکی از معایب بزرگ گلکسی A52  را بگوییم یقینا به تراشه ضعیف آن اشاره می کنیم اما خبر خوب این است که سامسونگ در سری A52s از تراشه قدرتمندتری استفاده کرده است.

شاید بد نباشد اگر بگوییم جز تراشه تغییر خاصی در این دستگاه نسبت به نسخه قبلی اش به وجود نیامده اما در این قسمت به مشخصات این گوشی می پردازیم. نمایشگر این دستگاه میان رده جدید سامسونگ 6.5 اینچی است. آن هم از نوع Super AMOLED با وضوح فول اچ دی پلاس! باید بگوییم خوشبختانه در این نمایشگر از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره مند است. وزن دستگاه 189 گرم است و جنس بدنه و فریم پلاستیکی است.

سامسونگ این بار دستگاه را با تراشه 778 اسنپدراگون مجهز کرده تا در پردازش با دقت و سرعت بیشتری نسبت به سری قبل عمل کند. ناگفته نماند این تراشه کمی ضعیف تر از تراشه های به کار رفته در MI 11 است.

گلکسی A52s

دوربین اصلی گلکسی A52s نسبت به A52 بی تغییر مانده و شامل سنسورهای 5+5+12+64 مگاپیکسلی است. از دیگر مواردی که سنسور اصلی این دوربین دارد لرزشگیر اپتیکال است. قابلیت فیلم برداری در آن 4K است و سلفی آن 32 مگاپیکسلی می باشد.

گلکسی A52s در نسخه های 6/8 حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی موجود است و می توانید علاوه بر آن از حداکثر یک ترابایت کارت حافظه جانبی استفاده کرد.

Ip67 یا همان گواهینامه استاندارد گرد و غبار گرچه در سری قبل نبود اما در این نسخه وجود دارد. باتری این دستگاه ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و نیز از شارژر 25 واتی استفاده خواهد کرد ولی خب هنوز نمی دانیم که شارژر درون جعبه قرار گرفته است یا نه.

از دیگر مشخصات گلکسی A52s می توان به اینترنت 5G و بلوتوث 5 و وای فای دوبانده اشاره کرد. درگاه Type-C جهت انتقال داده و نیز شارژ گوشی خواهد بود. اسپیکر استریو از ویژگی های جذابی است که اگر یادتان باشد در نسخه های قبلی آن را دیده بودیم و حالا در گلکسی A52s تعیه شده است. سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری oneUI 3.1 ارائه می شود.

در پایان باید گفت زمان عرضه دقیق این میان رده هنوز مشخص نیست و قرار است با قیمت 449 یورو در نسخه 6/128 و قیمت 509 یورو در نسخه 8/256 روانه بازار شود. با بررسی و واکاوی مشخصات فنی و ظاهر گوشی به این نتیجه می رسیم که با گوشی جدیدی رو به رو نیستیم بلکه با یک نسخه نسبتا قدرتمندتر مواجهیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گلکسی A52s چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر