;
coinex

طرح ساماندهی رمزارزها در مجلس چیست؟

طرح ساماندهی رمزارزها در مجلس چیست؟ به تازگی طرحی برای ساماندهی ارزهای دیجیتال روانه مجلس شده تا راهکاری برای هدفمند کردن مبادلات رمزارزها باشد.

وضعیت استخراج رمزارزها در ایران وضعیت مشخصی ندارد و این به ضرر دولت تمام می شود چرا که بستری برای استخراج غیرمجاز ارزهای دیجیتال به وجود می آورد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در همین زمینه از در دستور کار قرار گرفتن وضعیت استخراج رمزارزها خبر داد. وی با بیان اینکه وضعیت نامعلوم استخراج رمزارزها مشکلات فراوانی ایجاد کرده از تدوین قوانین لازم برای ساماندهی این صنعت خبر داد.

طرح ساماندهی رمزارزها در مجلس چیست؟

طبق گفته های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به زودی در جهت ساماندهی بازار رمزارزها و مشخص نمودن وضعیت این صنعت، قوانینی تدوین خواهد شد.

مطابق این طرح صرافی های اختصاصی برای هدفمند ساختن مبادلات ارز های دیجیتال ایجاد می شود و یکسری تکالیف برای وزارتخانه های نیرو، ارتباطات، اقتصاد و بانک مرکزی تعیین می شود. محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص طرح مذکور می گوید:

« گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت استخراج رمزارزها در دستور کار پارلمان قرار گرفته است و در روزهای آینده این گزارش در صحن مجلس قرائت خواهد شد. پس از قرائت این گزارش براساس ماده ۴۵ آن را تبدیل به طرحی خواهیم کرد که در آن سازوکارهای جدیدی برای رمزارزها و فعالیت در این زمینه در نظر گرفته شود. سایر کشورها نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند به‌گونه‌ای که برخی از کشور‌ها ضابطه‌مندی رمزارزها را به‌طور کامل پذیرفته و برخی دیگر نیز هنوز اقدام نکرده‌اند که ما نیز باید این بازار را ضابطه‌مند کنیم»

طرح ساماندهی رمزارزها در مجلس چیست؟

وی ادامه داد که برای چنین ساماندهی عظیمی که در دستور کار است قطعا تکالیفی به وزارتخانه های مذکور داده می شود. مجلس در واقع می خواهد با ایجاد صرافی های تخصصی در حوزه رمزارزها سامانه مبادلات ارز های دیجیتال را یکپارچه نماید. پور ابراهیمی تاکید می کند که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تحت هیچ شرایطی نباید چنین موضوع مهمی را رها کنند و می گوید:

«سایت‌هایی که در این خصوص در حال اقدام هستند باید در چهارچوب ضوابط کشور عمل کنند. از همین روی بایستی قوانینی در این زمینه تدوین شود.»

طی سال های اخیر مردم اقبال خاصی به بازار رمزارزها نشان داده اند و دولت و مجلس نباید این موضوع را نادیده بگیرند بلکه باید با ساماندهی منظم و برنامه ریزی شده ای صرافی هایی را به رسمیت بشناسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طرح ساماندهی رمزارزها در مجلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر