;
coinex

آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟

آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟ هندزفری از جمله وسایل جانبی و سخت افزاری است که به کاربر این امکان را می‌دهد که ضمن آزاد نگه داشتن دست خود به تلفن یا رایانه متصل شود و شنونده یا گوینده باشد.

هندزفری علاوه بر داشتن دو گوشی برای گوش دادن صدا، یک میکروفون برای ارسال صدا هم دارد که به کمک آن می‌توان ارتباط دو طرفه برقرار کرد. میکروفون آن به صورت چرخشی عمل می‌کند که می‌توان متناسب با موقعیت و فاصله آن را با صورت و بدن تنظیم کرد.

همچنین انواعی از هندزفری‌ها وجود دارند که به طور مستقیم به کامپیوتر یا تلفن وصل می‌شوند ازاین رو هندزفری‌ها بهترین وسیله برای استفاده در سیستم‌های تلفنی و پاسخگویی مبتنی بر v0IP هستند که از آن‌ها می‌توان برای ضبط فیلم‌های  آموزشی که در آن مکالمه یا گفتگو می‌کنند استفاده کرد و همچنین در بازی‌های کامپیوتری آنلاین که در حین بازی گیمر‌ها باهم گفتگو دارند به کارمی‌رود. هندزفری‌ها می‌توانند به صورت سیمی و وایرلس باشند.

آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟

انواع گوشی در هندزفری‌، هدست و هدفون

نوعی از هدست‌‌ها به صورت تک گوشی عمل می‌کند که گوشی آن بر روی یک گوش قرار می‌گیرد و گوش دیگر آزاد است این مدل معمولا برای افرادی که می‌خواهند با محیط تعامل داشته باشند مناسب است. مدل‌های تک گوشی با سیگنال‌های آنالوگ کار می‌کنند چون اساسا برای شنیدن موسیقی طراحی نشده‌اند.

نوع دیگرآن‌ها، نوع کامل تری از قبلی است که هر دو گوش را پوشش می‌دهد و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند از سر و صدای محیط دور باشند، این مدل به دلیل پشتیبانی از صدای استریو برای گوش کردن به موسیقی و دیدن فیلم و فایل‌های استریو نیز مناسب است.

هدست‌ها از نظر نوع قرارگیری میکروفون نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند: میکروفون داخلی و میکروفون خارجی

میکروفون داخلی: در این نوع جای قرارگیری میکروفون درست در بالای محفظه میکروفون است که صدا به وسیله یک بازو( مسیری که از گوش تا نزدیک دهان کشیده شده) منتقل می‌‌شود، سنسور میکروفون در این سیستم کنار دهان نیست بلکه کمی عقب تر قرار می‌گیرد و صدا پس از طی مسیر در داخل بازو به میکروفون می‌رسد و صدا ضبط یا شنیده می‌شود.

میکروفون خارجی: در این مدل از ‌ هندزفری‌ها، میکروفون در انتهایی ترین قسمت بازوی میکروفون قرار می‌گیرد. مدل‌های جدید این هندزفری‌ها دارای نویزگیر  Noise_cancelling هستند. میدان پذیرش صدای این گونه میکروفون‌ها در هندزفری به صورت 8 انگلیسی می‌‌باشد که صدا را از دو جهت مستقیم و برعکس جمع‌‌آوری می‌کند، این ویژگی باعث می‌شود صداهای دیگر ضبط نمی‌شوند و از طرفی نویز صدای بسیار کمی از محیط می‌رسد.

هدفون‌ها به صورت‌های مختلفی به دستگاه‌ها متصل می‌‌شوند، ازجمله: جک‌های 2/5 میلی متری، 3/5 میلی متری و همچنین با رابط USB ، اتصال بدون سیم با بلوتوث و حتی انواع سوکت تلفنی مانندRJ9.

از جمله نکاتی که در حین خرید هندزفری باید به آن توجه کرد نحوه طراحی آن می‌باشد که کابر در طولانی مدت با آن احساس راحتی کند و همچنین کم‌ترین آسیب به شنوایی او وارد نگردد. در خرید هدفون توجه به کیفیت باتری از اهمیت بالایی برخوردار است که بتوان با آن ساعت‌ها مکالمه کرد و همچنین استندبای بالاتری را پشتیبانی کند.

امپدانس

امپدانس‌ها درهدست نشان می‌دهند که استفاده از کدام دستگاه مناسب است. هدست‌هایی با امپدانس پایین برای کار کردن با گوشی، پلیر و سایر دستگاه‌هایی که توان خروجی محدودی دارند مناسب هستند.

در حالیکه امپدانس بالا برای کارهای حرفه‌ای مناسب است و برای استفاده از تمام توان هدست به آمپلی فایر نیاز دارد.

هدفون‌های پیشرفته، فناوری Noise cancelling را دارا هستند که توانایی تحلیل صدای محیط را دارند، در این فناوری نویز با فرکانس مخالف تولید می‌شود تا بتواند اثر صدای محیط را خنثی کند البته این فناوری قادر به دفع صداهای متغیر نیست و می‌تواند صداهای به نسبت تکراری و یکسان را خنثی کند.

در هدست‌های پیشرفته برد بلوتوثی این دستگاه‌‌ها بیشتر شده و می‌‌تواند مسافت بیشتری را به نسبت محصولات قبلی پوشش دهد.

آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟
آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟

خرید آنلاین

از بهترین راهکارها برای خریدکردن در عصر حاضر خرید آنلاین ازفروشگاه‌های اینترنتی است مخصوصا در این دروه از فراگیری ویروس کرونا که همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و… خرید کردن نیز مقدماتی می‌طلبد که نمی‌توان مانند گذشته برای خرید به فروشگاه‌ها به صورت حضوری مراجعه کرد. شما در حین خرید باید ازاطلاعات کامل محصول آگاه گردید که به موجب خرید آنلاین این اطلاعات ذیل تصویر محصول درج شده‌اند و از طرفی بسیاری مشاوران فروش اطلاعات لازم را در حین که برای خرید مراجعه می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهند؛ یکی از این فروشگاه‌ها، فروشگاه اینترنتی تلکام می‌باشد که محصولاتش را با قیمت مناسب و با اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین این فروشگاه عرضه لوازم جانبی دیجیتال ازجمله: هنزفری، هدست، هدفون، ساعت هوشمند، می‌بند هوشمند و… را در لیست فروش خود دارد.

انواع گلکسی بادز از دسته هندزفری سامسونگ:

Galaxy buds plus سامسونگ: تنظیمات گلکسی بادز پلاس سامسونگ بسیار راحت است و به راحتی به گوشی متصل می‌شود. به گفته سامسونگ دوام شارژ باتری گلکسی ایرباد پلاس طولانی تر از گلکسی ایرباد معمولی است که با شارژرهای استاندارد Qi پشتیبانی می‌شوند.

Galaxy buds live سامسونگ: دارای بلندگوهای 12 میلیمیتری با طراحی ارگونومیک می‌باشد. همچنین قابلیت حذف صداهای مزاحم (َANC) آن تا حدود 97 درصد احتمال می‌رود.

مدل Galaxy buds live دارای 3 میکروفون داخلی است و نسبت به حرکت صورت مخصوصا فک حساس می‌باشد. حرکت‌ فک با سیگنال‌های صوتی در تبادل است و حتی در سر و صدای زیاد و شلوغی هم صدای شخص با کیفیت عالی منتقل می‌شود. سامسونگ در بررسی این هدست مدعی شده باتری گلکسی بادز لایو در زمان استفاده پی در پی 6 ساعت دوام می‌آورد و اگر محفظه شارژر را داشته باشید دوام باتری آن تا 21 ساعت افزایش خواهدیافت.

Galaxy buds pro سامسونگ: نوع اتصال این مدل بی سیم، بلوتوثی و با دو گوشی صورت می‌گیرد.

و برای مکالمه، بازی، ورزش، فیلم و انواع کاربری عمومی استفاده می‌‌شود. دارای محفظه شارژر و باتری است. از ویژگی‌های آن می‌توان به  Noise cancelling microphoneو Noise cancelling Headphone اشاره کرد.

این هدفون از فناوری حذف صدای مزاحم محیط  (ANC) تا درجه بالایی برخورداراست. با این مدل دو نفر به صورت همزمان می‌توانند به یک موسیقی با کیفیت بالا گوش دهند  همچنین دارای استاندارد مقاومت در برابر نفوذ آب IPX7 است که مقاوم ترین نوع از مدل buds می‌باشد. با این وجود برای تلفن‌های هوشمند قدیمی و تبلت‌هایی با مدل‌های پایین تر مناسب نیست و معمولا با اندروید 7 یا بالاتر و رم بالاتر از 5/1 گیگابایت سازگاراست.

Airpods Max: جادوی صدای بی‌سیم اپل

این محصول امکان پخش محتوای صوتی در محیطی آکوستیک را به همراه قابلیت حذف نویز و امکانات دیگرداراست. استفاده از بالشتک‌های ویژه که متناسب با حالات گوش عمل می‌کنند، باعث‌ شده تا محیطی کاملا آکوستیک در اطراف گوش ایجاد شود. ایرپاد مکس از درایوهای 40 میلی‌متری، برای پخش صدایی شفاف با بیس عمیق بهره می‌برد. اپل در این درایوها از مگنت‌های نئودیمیومی استفاده کرده‌‌است. استفاده از دو تراشه در این مجموعه موجب شده، ایرپاد مکس در مجموع بتواند قادر به پردازش 9 میلیارد عملیات درهرثانیه باشد و با بهترین اکولایزرموسیقی‌هارا پخش کند. از قابلیت‌های این ایرپاد امکان سوئیچ

خودکاربا دستگاه‌های مختلف، قابلیت Auodio sharing ، دسترسی به دستیار دیجیتالی سیری، Adaptive EQ برای بهینه‌سازی حالت قرارگیری درگوش و تنظیمات و… .

آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟
آیا کیفیت صدا به برند هندزفری بستگی دارد؟

هدفون ادیفایر W860NB: محصول شرکت EDIFIER است که هم‌رده با هدفون AKG است. همچنین از خنثی‌کننده صدای بیرونی و آمپلی‌فایر برخورداراست. نوع اتصال در انواع سیمی و وایرلس، دارای پورت USB، لایتینیگ و بلوتوث v4.1 می‌باشد همچنین کلید مدیریت Noise cancelling microphone Dolby را با حساسیت 97 دسی بل دارد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنظرم خیلی مهمه برند چی باشه چون‌کیفیت ساخت برند های خوب، خیلی بهتره

    پاسخ