coinex
راهنمای خرید تکراتو

اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت کیستند؟

اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت مشخص شدند و باید ببینیم که ماجرای این طرح که مخالفت های بسیاری با آن شده به چه نتیجه ای منتهی می شود.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت مشخص شدند و به نظر می رسد پس از بررسی ها در صحن غیرعلنی طرح به صورت آزمایشی به مرحله اجرا دربیاید.

دیروز در صحن غیرعلنی مجلس شورای اسلامی شاهد انتخاب اعضای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی بودیم و طی این جلسه و از بین کمیسسیون های مختلف اعضایی انتخاب شدند که برخی عبارتند از: احمد حسین فلاحی و مهرداد ویس کرمی، احمد امیرآبادی فراهانی و محمد باقری بناب، غلامرضا منتظری، بیژن نوباوه وطن و برخی دیگر. درواقع هنوز پنج نفر معرفی نشده اند.

اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت

ماجرای طرح صیانت به مهر ماه سال 1397 و مجلس دهم برمی گردد و چون مجلس دهم نتوانست به آن بپردازد به مجلس یازدهم رسید. پس از منتشر شدن اخباری مبنی بر وصول چنین طرحی اعتراضات زیادی در فضای رسانه ای و مجازی به پا شد و توانستند تا حدودی این طرح را مسکوت بگذارند اما حالا در تیر 1400 در صحن علنی مجلس بررسی شد.

اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت

برخی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات خواهان تغییر بندهایی بودند که در این طرح گنجانده شده بود و می گفتند که چنین طرحی نه تنها صیانت از کاربران نیست بلکه زمینه ساز ایجاد محدودیت ها برای این دسته از افراد است. در همین راستا برخی بندها به مجازات کسانی اشاره داشت که از فیلترشکن ها استفاده می کنند.

هنگامی که اعتراضات بالا گرفت اعلام کردند که طرحی که در فضای مجازی منتشر شده با طرح نهایی مصوب کمیسیون فرهنگی زمین تا آسمان متفاوت است و سرانجام این نسخه اصلی منتشر شد و با نسخه قبلی خود تفاوت هایی نیز داشت.

از مهمترین تغییرات این طرح این بود که تا زمانی که برای پیامرسان های خارجی جایگزین مناسب داخلی پیدا نشود آنها از دسترس خارج نخواهند شد. اما باز هم صدای اعتراض بسیاری از کارآفرین ها و استارت آپی ها بلند شد. با تمام این پستی و بلندی ها در 6 مرداد این طرح تصویب شد و حالا بر اساس اصل 85 قانون اساسی اعضای کمیسیون بررسی این طرح مشخص شده اند.

بسیاری از شخصیت های دولت اعتراض خود را در قالب بیانیه ارائه دادند که می توان به وزیر سابق یعنی آقای جهرمی اشاره کرد. همچنین انجمن تجارت الکترونیکی در همین راستا درباره محدودیت ها به مجلس توضیخاتی داد. با افزایش چنین مخالفت هایی کم کم برخی نمایندگان مجلس هم مخالفت خودشان را نسبت به این طرح اعلام نمودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اعضای کمیسیون بررسی طرح صیانت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر