;
coinex

متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی

این روزها مدام صحبت طرح صیانت از فضای مجازی را می‌شنویم. اما ماجرای این طرح چیست و متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی درباره چیست؟

اخیرا برخی نمایندگان مجلس قصد دارند خیلی شتابزده طرحی تحت عنوان صیانت از کاربران در فضای مجازی را تصویب کنند و این موضوع بسیار خبرساز شده و اعتراض زیاد مردم را در پی داشته است.

از طرفی مبهم بودن این طرح موجب شده هم مردم عادی و هم کسانی که صاحب کسب و کاری در اینترنت هستند، بسیار نگران باشند که اجرای آن می‌تواند چه بلایی بر سر اینترنت بین المللی و کسب و کار افراد بیاورد. اما طرح صیانت از فضای مجازی چیست و متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی درباره چه چیزی است؟

متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی

در واقع، پس از اینکه طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی رسانه‌ای شد، بین حامیان طرح و منتقدان آن رقابت تنگاتنگی به وجود آمده است و هر گروه برداشت‌های متفاوتی از این طرح دارند حتی بعضا این برداشت‌ها کاملا مخالف یکدیگر هستند.

همین مسئله نشان دهنده این است که پیشنویس طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی منتشر شده بسیار مبهم، کلی و پر از برداشت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای تحت نظر کمیسیونی است که بر اساس این طرح از انواع نهادهای مرتبط و غیرمرتبط تشکیل می‌شود و حال که امروز خبر موافقت مجلس با طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شنیده می‌شود، نگرانی‌ها در این باره بیشتر شده است.

این طرح دارای ابهامات بی‌شماری است و یکی از ماده‌های آن که عموم مردم نگران آن هستند، ماده 11 این طرح است که پس از اعتراضات، می‌توان گفت که تقریبا بدون هیچ تغییری در محتوا، شماره آن به ۱۲ تغییر یافته است. این ماده تصریح می‌کند که عرضه و فعالیت خدمات پایه کاربردی در فضای مجازی منوط به رعایت قوانین کشور، اخذ مجوز فعالیت خدمات اثرگذار پایه کاربردی داخلی و خارجی است.

البته گفتنی است که بخش‌هایی از طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که نگرانی عموم مردم و کارآفرینان فضای مجازی را به دنبال داشته، به تازگی اصلاح شده است.

در واقع حامیان این طرح تلاش کرده‌اند تا با ایجاد تغییرات اندکی انتقادات وارده به این طرح را کاهش دهند، اما این طرح از پای بست ویران بوده و مواد اصلی و اساسی که باعث نگرانی عمومی شده بود به قوت خود باقی است.

شما می‌توانید برای دسترسی به متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی فایل PDF  آن را از اینجا دانلود کنید.

پیامدهای تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی
متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی
  • تمام خدمات اینترنتی خارجی (حتی سرویس‌های گوگل، اینستاگرام، لینکدین و واتساپ) مسدود می‌شوند.
  • دسترسی به گوگل پلی و پلی استور مسدود می‌شود.
  • آپدیت‌های ویندوز، لینوکس و آپدیت‌های گوشی‌های تلفن‌های همراه مسدود می‌شود.
  • مردم مجبور هستند تا از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند.
  • کسب و کارهای کوچک و خانگی که در فضای مجازی مانند اینستاگرام اقدام به عرضه محصولات می‌کنند، نابود می‌شوند.
  • کاربران مجبور هستند هنگام ورود به اینترنت  هویت خود را تائید کنند و  در این صورت حریم خصوصی آنها حفظ نمی‌شود.
  • تمامی اپلیکیشن‌های خارجی از دسترس خارجی می‌شوند.

.

نظر شما در خصوص متن کامل طرح صیانت از فضای مجازی چیست؟ آیا شما نیز همانند نمایندگان شورای اسلامی که در حقیقت نمایندگان مردم هستند، با اجرای این طرح موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (20 نظر)

    بریم تو خیابون کنار هم دیگه شریت کنیم یا با بلوتوث ftp و امثالش که نیاز به نزدیک بودن به هم دیگه نیاز دارن( خدا وکیلی!!!)یا ایمیل و |پلود به آپلود سنترها….که هر کدوم کار رو به یه نحوی سخت میکنن و دسترسی برای مردم عادی سخت تر میشه متاسفانه..ثابت کنین که سروش و ایتا و امثالش به اندازه کافی امنیت و حفاظت از حریم خصوصی دارن بلکه آدم دلش بخواد بیاد سراغشون و از دور وای نسه بگه “جنس ایرانی آشغاله” و از اینجور حرفا.. که متاسفانه قصد ندارن این کار رو بکنن!

    پاسخ

    چرا دروغ به مردم میگید اصلا طرح صیانت نمیخواد برنامه های خارجی رو مسدود کنه و …. دوستان خودتون طرح رو بخونید و به شایعات فضای مجازی توجه نکنید این طرح نمیخواد ببنده میخواد قانونی کنه

    پاسخ

    بابا این طرح صیانت دیگه چه فیلمی هست تا دیدین مردم یکم از فضای مجازی دارن کسب درآمد میکنن جلوش رو گرفتن آقای مسئول محترم الان مردم برای لوله بازکنی هم اینترنتی درخواست میدن بعد شما به فکر مسدود کردنش هستی ؟ دوست دارین برگردیم به زمان قدیم و برای همه چی مثل لوله بازکنی برچسب درست کنیم و به درو دیوار بزنیم اینجوری بهتر هم هست 🙁

    پاسخ

    من نمیگم این طرح خوبه یابد اماشماهایی که انقدر داریدمخالفت میکنیدازاین طرح، یکبارازتفاقات وپیامدهای استفاده ی نوجوان ها ازاینستاوتلگرام روگفتید!واقعا گناه ندارن چیزهای مزخرفوکثیفی میبینن که انسانیت روازشون میگیره ،نوجوان هامونو وحشی کردن مگه قمه کشی دختراروتواصفهان ندیدید،چت پسر۱۴ساله بااون زنیکه که باعث گندکاری شد،وهزارویک اتفاقی که نبایدبیفته وداره دخترپسرای کم سن رو پرورش میده وازفرهنگ اصیل ایرانی دورمیکنه ،ازباوقاربودن ازباشخصیت بودن وباغیرت بودن.
    الان هم زمونه ای هست که پدرمادرهانمیتونن برای بچه هاشون موبایل واینترنت تهیه نکنن بخصوص ازوقتی کرونااومده.
    هرطرحی میخوادتصویب بشه فقط به فکربچه های پاک ومعصوممون باشن که نسل آینده ی ایرانن،کمی واقع بین باشید.

    پاسخ

    این نتیجه گیری پیامدهای طرحت عالی بود با همون متنی که گذاشتی از طرح صیانت از زمین تا اسمون فرق داشت ملتو خر فرض نکنید از تنبلی ملت برای خوندن متن سو استفاده کردن جالب نیست…. در ضمن طرح تصویب نشده به کمیسیون رفته در صورت تایید کمیسیون و شورای نگهبان به صورت ازمایشی یک ماه اجرا میشه و بعد برای تصویب به مجلس میاد

    پاسخ

    این طرح مسخره مگه از روی جسد ملت عبور کنید که اجرایی بشه

    پاسخ

    باید متن و کامل بخونیم بعد نظر بدیم. از کجا معلوم که چیزی که شما نوشتی درست باشه؟

    پاسخ

    من کامل مطالعه کردم . دوستان اینقدر وحشت ناک بود که تپش قلب گرفتم یکی از بند هاش اگه من دعودتون کردم اینستگرام با دادگاهی بشم و مجرم هستم

    پاسخ

    بنالید بگید متن طرح کو!؟
    همین شماهایی که با تگ های فریبنده دنبال باز شدن صفحات وبتون هستید رو باید از بیخ دار زد

    پاسخ

    اول اینترنت داخلی رو راه بندازین بعد خارجی رو مسدود کنین الان کدوم سایت داخلی جواب میده اخه!؟ کارت ملی رو اول داخلی کنین بعد بگین نت داخلی .دوساله ثبت نام کردیم واسه کارت ملی هنوز نرسیده دستمون بعد حرف از نت ملی میزنین!؟

    پاسخ

    اگر اجرایی بشه اونا باید مهاجرت کنن اونم نه کشور دیگه… اون دنیا

    پاسخ

    یه چندتا شتر هم بیارید بزارین جلو دست باشن برا ایاب و ذهاب..
    دیگه شورشو در آوردن بی ******

    پاسخ

    به جای این افکار قدیمی راه درست استفاده کردن و کسب و کار در فضای مجازی رو فرهنگ سازی کنن
    با چاقو هم میشه آدم کشت
    هم جان آدمی رو نجات داد
    فضای مجازی بهترین فرصت هست تا ایرانیها بتونن کالاهاشون و تبلیغ و به فروش برسونن
    والا پیغمبر هم با غیر مسلمان تجارت و دادوستد داشتن
    اینا از پیغمبر که بالاتر نیستن
    میخوان برگردن عصر قاجار
    همه کشورها روز بروز رشد تکنولوژی دارن
    ما کشورهای جهان سوم اسممون روشه
    هنوز تو جهان سوم گیر کردیم

    پاسخ

    واقعا
    دیگه بعدش بلانسبت احمقه کسی تو ایران جهان سوم و عقب افتاده بمونه
    انگار پیشرفت و تکنولوژی برما حرام هست
    بجای اینکه رقابت سالم داشته باشن و تولیدات با کیفیت بالاتر تحویل بدن چون عرضه ندارن
    جلو دار میشن
    تا بزور غالب کنن

    پاسخ

    خیلی مسخرس ی مشت بی عرضه نشستن فکر میکنن چجور مردم رو اذیت کنن بجای اینکه مشکل مردم رو حل کنن مشکل دیگری واسه مردم درست میکنن دیگه تمام مشکلات حل شدن فقط این مونده آقای رئیسی چرا کاری نمیکنن مگه مردم رای ندادن واسه اینکه مشکلشون حل بشه یا رای دادن که مشکل بهشون اضافه بشه مردم نباید ساکت بشینن هر کی خواست طرح بده وبعد اجرا بشه پس نظر مردم چی میشه مردم چیکارن حرف زور گوش کنن

    پاسخ

    وقتی اینترنت داخلی هنوز رو هواست و برای لای جرز دیوار خوبه پس خیلی شکر میخورن همچین طرحهایی رو اصلا بهش فکر میکنن. مغزهای زنگ زده
    یک مشت نماینده که بجای رسیدن ب امور واجب مملکت ب وقت رو صرف چنین اموری میکنن

    پاسخ

    قابلیت پیاده مهاجرت کردنو پیدا کردم

    پاسخ

    لطفا به من هم بگو اگه نشد میرم پیش عمارت اسلامی افغانستان

    پاسخ

    دریک کلمه بفرمایید برمیگردیم به عصر حجر دیگه با دود واتیش و…باهم ارتباط برقرار میکنیم

    پاسخ