;
coinex

عرضه اولیه توسن 24 شهریور 1400 ؛ قیمت و نحوه خرید

عرضه اولیه توسن 24 شهریور 1400 خواهد بود و قرار است سازمان بورس برای این عرضه از روش ترکیبی استفاده کند. سهامداران می‌توانند از امروز و آفلاین ثبت سفارش کنند

روز چهارشنبه شاهد حضور دو شرکت در صف عرضه اولیه هستیم. شرکت پارس فولاد سبزوار و همچنین شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزار نگین قرار است در 24 شهریور ماه وارد تالار شیشه‌ای شوند و از شنبه وارد تابلوی معاملات گردند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، در روز چهارشنبه 24 شهریور ماه 1400 و احتمالا در ساعت ده و نیم صبح سهام شرکت توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین با نماد توسن عرضه خواهد شد. روش این عرضه اولیه ترکیبی خواهد بود.

عرضه اولیه توسن 24 شهریور 1400

قطار عرضه اولیه‌ها به راه افتاده و این بار شرکتی دیگر در صف قرار گرفته است. روز چهارشنبه روز خرید دو عرضه اولیه است که برای دوستداران عرضه‌ها روز خوبی خواهد بود. برخلاف عرضه اولیه فسبزوار، توسن به روش ترکیبی سهام خود را عرضه می‌کند.

عرضه اولیه توسن 24 شهریور 1400

  • نام شرکت: توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین
  • نماد: توسن
  • تاریخ عرضه اولیه: چهارشنبه 24/06/1400
  • زمان ثبت سفارش: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه
  • حداکثر سهام قابل سفارش: 204 سهم
  • محدوده قیمت: از 6244 تا 7630 ریال
  • حداکثر نقدینگی مورد نیاز: 155 هزار تومان

در این روش 10 درصد از طی دو مرحله و به روش ترکیبی انجام می‌گیرد. در روش یا مرحله اول، قرار است صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترکی که در محل سازمان بورس به ثبت رسیده‌اند، در دوره سفارش‌گیری اقدام به ثبت سفارش خود کنند.

در مرحله دوم الباقی سهام به سایر سرمایه‌گذاران تخصیص خواهد یافت. این تعداد حدود 102 میلیون سهم است و به روش قیمت ثابت به شرکت کنندگان واگذار می‌شود. در واقع این روش که فرآیند جدید سازمان بورس است بدین ترتیب عمل می‌کند که ابتدا در روز عرضه صندوق‌های مذکور برای کشف قیمت سهام سفارش‌گذاری می‌کنند. سپس بعد از اینکه کشف قیمت صورت پذیرفت، سایر مشارکت‌کنندگان به روش قیمت ثابت اقدام به خرید می‌کنند.

لازم به ذکر است که حدود 50 درصد از سهام تخصیص یافته به صندوق‌های مذکور، تا سه ماه قابلیت عرضه نخواهد داشت.

تعداد سهامی که در روز عرضه به هر کد اختصاص می‌یابد، 204 سهم است که در محدوده 6244 تا 7630 کشف قیمت می‌شود. (البته کشف قیمت برای صندوق‌های مذکور) حداکثر مبلغ مورد نیاز برای خرید سهام این شرکت، 155 هزار تومان خواهد بود و می‌توانید از امروز نسبت به ثبت سفارش اقدام نمائید. در صورت مشارکتی حدود 2.8 میلیونی به هر کد 36 سهم خواهد رسید که رقمی 27 هزار تومانی است.

شرکت توسعه سامانه های نرم افزاری نگین در سال 1378 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران ثبت شده و با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی جهت طراحی و تولید محصولات و راهکار های نوین در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات شرکت مانند بانکداری و دولت الکترونیک، تأسیس و تا سال 1387 تحت عنوان کیش ویر و پس از آن با نام توسن به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و ارگان های دولتی پرداخته است. در حال حاضر شرکت توسن جزء واحد های تجاری فرعی شرکت سرمایه گذاران فناوری تک وستا است.

توسن به عنوان بیست و دومین سال فعالیت خود و بر اساس مصوبات مجمع عمومی سال 1397 این شرکت و پذیرفته شدن در هیات پذیرش بازار اول فرابورس در آذرماه سال گذشته ، مقدمات ورود شرکت توسن به بازار سرمایه فراهم شد و این شرکت دانش بنیان تولیدی با سرمایه 2040 میلیارد ریال به عنوان دویست و سی و هشتمین نماد معاملاتی و شصت و هشتمین شرکت در بازار اول ثبت شد.

.

نظر شما در خصوص عرضه اولیه توسن 24 شهریور 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر