;
coinex

اپل آیپد 2021 (Apple iPad 2021) ؛ قیمت و مشخصات فنی

اپل آیپد 2021 نسل نهم آیپد بوده و روز گذشته توسط این کمپانی طی مراسم رسمی اپل معرفی شد. در ادامه برای دانستن قیمت و مشخصات فنی همراه ما باشید.

طی مراسم رسمی اپل، این کمپانی از آیپد نسل جدید خود رونمایی کرد. به نظر می‌رسد نسل نهم آیپد نه تنها مشخصات جذاب و قابلیت‌های قابل توجهی داشته، بلکه از قیمت مناسبی برای کاربران نیز برخوردار است. این تبلت در روز گذشته توسط اپل معرفی شد. ما در ادامه مشخصات فنی Apple iPad 2021 را بررسی می‌کنیم.

اپل آیپد 2021 (Apple iPad 2021)

در 23 شهریور، شرکت اپل از چندین محصول خود رونمایی کرد و در بین آنها، آیپد اپل نیز معرفی شده و مشخصات آنها گفته شد. درست مانند همیشه، در طراحی تبلت تغییراتی دیده نمی‌شود.

البته شاید این موضوع هم بد نباشد؛ چراکه استفاده از طراحی نسل قبل، هزینه‌های تولید آیپد ۹ را پائین نگه داشته تا این تبلت به امکانات بیشتر و سخت افزار بهتر مجهز بشود و در واقع در مشخصات فنی Apple iPad 2021 تغییراتی به وجود آمده است. در حقیقت تمرکز اصلی شرکت اپل، روی اجزای داخلی این تبلت بوده است.

قیمت و مشخصات فنی آیپد 2021

اپل آیپد 2021 (Apple iPad 2021) ؛ قیمت و مشخصات فنی

در مشخصات فنی Apple iPad 2021 آمده است که نمایشگر آیپد 9 یک پنل 10.2 اینچی IPS LCD است و نرخ نوسازی بالا یا فناوری خاص دیگری ندارد. با این حال، ارتقای سخت افزاری داخلی در آن دیده می‌شود. در واقع در معرفی این آپید اولین چیزی که به آن اشاره شد تراشه این تبلت بود.

این شرکت برای ساخت نسل نهم آیپد خود از نسل جدید تراشه‌های خود استفاده نکرده بلکه از تراشه Apple A13 Bionic استفاده کرده که همان چیپ گوشی‌های آیفون 11 و آیفون SE 2020 است. با این حال، اپل مدعی است که کاربران این تبلت می‌توانند بازی‌ها و هر کاری را با بالاترین کیفیت به وسیله این تبلت انجام دهند.

به علاوه اپل گفته است که این تراشه نسبت به نسل قبل ٢٠ درصد پر سرعت‌تر بوده و A13 Bionic از برترین تبلت‌های اندرویدی، ۶ برابر سریع‌تر است. این بدین معناست که یک تبلت آیپد 9 نسبت به کروم بوک‌ها 6 برابر سرعت بیشتری دارد و در این زمینه، کاملاً برتری دارد.

بیشتر بخوانید: اپل آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

این تبلت نسبتا مقرون به صرفه از دوربین سلفی با وضوح ١٢ مگاپیکسل برخوردار است. البته توجه داشته باشید که این دوربین سلفی اولترا واید بوده و توانایی ثبت عکس‌های فوق عریض را دارد! به لطف چیپست A13، پردازش تصویر این تبلت بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبل از خود داشته است.

پشتیبانی از قابلیت Center Stage نیز در این مدل دیده می‌شود. دوربین سلفی iPad نسل نهم، در حاشیه‌های آن تعبیه شده است. همچنین حسگر تشخیص اثرانگشت TouchID حذف نشده است. در قاب پشتی نیز دوربین اصلی تکی تعبیه شده است. این تبلت، در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود و از روز 24 سپتامبر در دسترس خواهد بود.

شرکت اپل به صورت پیش فرض از iPadOS 15 در این تبلت استفاده کرده است. انتظار می‌رود که آیپد ٢٠٢١، چندین به روزرسانی iPadOS را در آینده دریافت کند. در تمام این ویژگی‌ها، آیپد جدید دارای قابلیت True Tone نمایشگر نیز است.

اپل آیپد 2021

بیشتر بخوانید: آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

قلم Apple Pencil و مجیک کیبورد به این تبلت متصل می‌شوند. در نتیجه، با خریداری این تبلت می‌توانید از اکسسوری‌های خود استفاده کنید. نمایشگر آیپد نسل نهم، قطر ١٠.٢ اینچی دارد. شارژر آیپد ٢٠٢١، توان ٢٠ واتی دارد. خوشبختانه شارژر آیپد جدید از جعبه حذف نشده است. درگاه iPad نسل نهم، از نوع Type-C است. دوربین اصلی iPad نسل جدید، وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد.

در نهایت، نوبت به قیمت اپل آیپد 2021 می‌رسد. این محصول محبوب، در نسخه پایه از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. قیمت این نسخه پایه، برابر با ٣٢٩ دلار آمریکا است. اما دانش آموزان می‌توانند آن را با قیمت ٢٩٩ دلار آمریکا تهیه کنند. این آیپد، از اینترنت LTE پشتیبانی می‌کند.

این تبلت‌ها با حافظه 256 گیگابایتی قابل سفارش هستند و هنگامی که سیستم عامل iOS 15 به طور رسمی عرضه شود، آیپد 9 از آن پشتیبانی خواهد کرد و شما می‌توانید برای آن نسل اول Apple Pencil به قیمت 99 دلار و Smart Keyboard به قیمت 159 دلار برای آن خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص اپل آیپد 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر