;
coinex

جدیدترین و بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 ؛ کارا زیبا و ارزان

لپ تاپ ها انواع مختلف و کاربری ها متفاوتی دارند. این گفتار تکراتو به معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

لپ تاپ ها دسته بندی های گوناگون و البته کاربری های متفاوتی دارند. شما برای رفع نیاز خود نیاز نیست که حتما پول زیادی برای خرید بهترین ها در هر حوزه ای خرج کنید. در درجه اول مشا باید بدانید که چه سخت افزاری متناسب با نیاز کاری یا تحصیلی شماست. برای مثال گیمرها همواره یک دسته بندی تخصصی دارند که حتی از ظاهر لپ تاپ ها نیز میتوان به آن پی برد.

اما برای نیازهای روزمره عادی و البته کارهای تحصیلی و آموزشی، به طور مشخص هیچ اشاره خاصی وجود ندارد. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم در این گفتار به معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 بپردازیم. با ما باشید.

بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021

مروری بر بهترین لپ تاپ های مناسب دانشجویان

سال 2021 هم بالاخره از راه رسید. با اغاز سال جدید میلادی انواع جدیدترین ها در حوزه های مختلف تکنولوژیکی ارائه و رونمایی میشوند. برخی کمپانی ها مانند شیائومی البته ظاهرا عجله دارند. شیائومی می 11 به عنوان پرچمدار جدید شیائومی و یکی از بهترین گوشی های 2021 معرفی شده است.

همانقدر که منتظر اکران بهترین فیلم های 2021 هستیم انتظار معرفی بهترین لپ تاپ های 2021 را نیز داریم. اما همانطور که گفتیم و به مانند همه عرصه های تکنولوژی در دنیای امروزی، تنوع و گوناگونی دسته بندی ها در اوج کمال ممکن قرار دارد. این موضوع اگرچه از جهاتی یک مزیت محسوب میشود اما از طرفی کار انتخاب، تصمیم گیری و در نهایت دست به جیب شدن را پیچیده میکند. البته برخی دسته بندی های لپ تاپ ها و سایر ابزارهای دنیای امروز را از سروشکل ظاهری شان مانند بهترین هدست گیمینگ 2021 ، بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 یا بهترین گوشی های گیمینگ 2021 میتوان درباره کارکرد اصلی به تشخیص نهایی رسید.

اما موضوع آنجا پیچیده میشود که شما یک ابزار عادی، ارزان و معمولی بخواهید. تقریبا باید گفت هیچ گونه دسته بندی خاصی برای این موضوع وجود ندارد. از طرف دیگر موضوع اصلی برای ما در حال حاضر این است که وضعیت نابسامان اقتصادی و افزایش سرسام آور نرخ ارز اجازه خرید بهترین ها را در حوزه ابزارهای هوشمند به تمام افراد نمیدهد.

طبعا کسی بدش نمی آید که بهترین گوشی های هواوی 2021 ، بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 یا بهترین گوشی های سامسونگ 2021 را داشته باشد. اما وضعیت و پیش بینی قیمت گوشی 1400 او را ناگزیر به خرید گوشی ارزان قیمت یا گوشی های دست دوم میکند. در همین دسته بهترین گوشی های میان رده 2021 میتوانند گزینه های قابل توجهی باشند.

این مسئله درباره لپ تاپ ها هم صدق میکند و ممکن است افراد به دنبال خرید لپ تاپ های معمولی برای نیازهای عادی و دانشجویی باشند. ما پیش از این در ارزان ترین لپ تاپ های 2020 فهرستی از لپ تاپ هایی مناسب با قیمت پایین را به شما معرفی کرده بودیم. حالا و با آغاز سال جدید میلادی بد نیست نگاهی داشته باشیم به فهرست بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 با قیمت مناسب. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تبلت های 2021

اچ پی پاویلیون 14 (HP PAVILION 14)

بهترین لپ تاپ دانشجویی اچ پی

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ دانش آموزی
  • پردازنده مرکزی: 8th generation Intel Core i5-8250U
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 620
  • رم: 8GB
  • نمایشگر: 14-inch (1,920 x 1,080)
  • حافظه: 256GB SSD

این سری لپ‌تاپ‌ های اچ پی به‌ عنوان یک لپ تاپ دانشجویی جدید محصولاتی که حمل آن‌ها ساده است به ‌لطف سخت‌افزار مناسب، بهره‌وری را افزایش میدهند و قابلیت‌هایی متنوع در دسترس کاربر قرار میدهند. قابلیت‌هایی که از بین آن‌ها می‌توانیم به مواردی جالب نظیر امکان پشتیبانی از شبکه‌ی 4G LTE اشاره کنیم؛ بدین ترتیب می‌توان در مکان‌هایی که دارای اینترنت بی‌سیم وای‌فای نیستند نیز به‌راحتی به وب متصل شد.

 

به‌لطف طراحی بهبودیافته، مدل 2021 لپ‌تاپ HP Pavilion x360 14 ضخامتی بسیار کم دارد تا ضمن داشتن ظاهری مدرن، وزن کمی داشته باشد و بتوان به‌راحتی آن را به هر جایی حمل کرد. براساس اطلاعات رسمی، این لپ‌تاپ‌ها ضخامتی ۱۸ میلی‌متری و وزنی معادل ۱/۶ کیلوگرم دارند.

دل ایکس پی اس 13 (Dell XPS 13)

بهترین لپ تاپ دانشجویی دل

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i7-1065G7
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Plus
  • رم: 16GB
  • نمایشگر: 13.4-inch display (up to 4K, 3,840 x 2,400 resolution)
  • حافظه: 1TB

اوایل سال جاری میلادی، دل لپ‌تاپ XPS را با طراحی بهبودیافته به‌روزرسانی کرد. مدل تبدیل‌پذیر XPS 13 نیز اکنون چنین تغییری به‌خود دیده است. نکته‌ای که در نگاه اول به‌چشم‌ می‌آید، افزایش نسبت نمایشگر به بدنه در این لپ‌تاپ است. دل می‌گوید نمایشگر لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر XPS 13 به‌ عنوان یک لپ تاپ دانشجویی جدید 2021 تقریبا ۷ درصد بزرگ‌تر از نمایشگر مدل‌های پیشین است. هنگامی‌که از زاویه‌ی روبه‌رو به XPS 13 تبدیل‌پذیر نگاه کنید، متوجه می‌شوید حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش، به‌ویژه حاشیه‌های بالا و پایین، کاهش پیدا کرده‌اند.

مدل‌های جدیدلپ ‌تاپ دل XPS 13 بیشتر از لحاظ سخت‌افزاری بهبود پیدا کرده‌اند و ظاهرشان همان حس خوشایند نسل‌های قبل را منتقل می‌کند. دو لپ‌تاپ جدید دل افزون‌بر بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل ‌یازدهمی، ازلحاظ حافظه‌ی رم نیز بهبود پیدا کرده‌اند. براساس اعلام دل، هر دو لپ‌تاپ XPS 13 در نسل جدید به حافظه‌ی رم LPDDR4x با فرکانس ۴،۲۶۷ مگاهرتز (حداکثر ۳۲ گیگابایت) مجهز هستند؛ در‌حالی‌که حافظه‌ی رم مدل‌های پیشین با فرکانس ۳،۷۳۳ مگاهرتز فعالیت می‌کرد.

ایسر کرومبوک 15 (ACER CHROMEBOOK 15)

بهترین لپ تاپ دانشجویی ایسر‌

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ دانش آموزی
  • پردازنده مرکزی: (Intel Celeron 3205U 1.5GHz (dual-core
  • پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics
  • رم: 4GB
  • نمایشگر: 15.6-inch, 1,920 x 1,080 pixels
  • حافظه: 32GB SSD

این کروم­ بوک زیبای ۱۵ اینچی دارای لولای ۱۸۰ درجه است، همچنین از عمر باتری خوبی برخوردار است که تا ۱۷ ساعت قابلیت شارژدهی دارد.این کروم بوک با قیمت مناسب، دارای صفحه نمایش 15 اینچی است که به سادگی با آن می‌توانید دو پنجره را کنار هم باز کنید. این دستگاه با داشتن وزن 2.2 کیلوگرمی، سنگین‌تر از بسیاری کروم بوک‌های بازار به شمار می‌رود؛ اما تنها کمی سنگین‌تر از مدل مک‌بوک پرو 15 اینچی است که وزن 1.8 کیلوگرمی دارد.

صفحه نمایش بزرگ این مدل با یک کیبورد دارای نور پشتی و اسپیکرهای قدرتمند همراه شده و به طور کلی، اگر تصور می‌کنید مدل‌های بزرگ‌تر بهتر هستند، در نتیجه این مدل کاملا مناسب شما است. مدل 15 اینچی، همچون همتای 14 اینچی خود در برند ایسر دارای لولای 180 درجه‌ای است؛ در نتیجه نمی‌توانید آن را به تبلت تبدیل کنید؛ اما راحت می‌شود زاویه مناسبی را برای مشاهده در این مدل پیدا کرد.

مک بوک ایر اپل 2020 (APPLE MACBOOK AIR 2020)

بهترین لپ تاپ دانشجویی اپل

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ دانش آموزی
  • پردازنده مرکزی: 10th-gen quad-core Intel Core i7
  • پردازنده گرافیکی: Intel Iris Plus
  • رم: 16GB
  • نمایشگر: 13.3-inch, 2,560 x 1,600 pixels
  • حافظه: 2TB

مک بوک ایر جدید اپل از نسل دهم پردازنده‌های سری Core اینتل استفاده کرده و طبیعتاً پردازشگر گرافیکی آنبرد آن هم از سری Intel Iris Plus Graphics است. رم هشت گیگابایتی از نوع 3733 MHz LPDDR4X که می‌توان آن را تا 16 گیگابایت ارتقا داد و حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایتی (تا حداکثر 2 ترابایتی) از نوع SSD هم از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این مدل جدید به‌ عنوان یک لپ تاپ دانشجویی جدید 2021 هستند.این کانفیگ مجهز به هشت گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است که برای کاربری‌های حرفه‌ای‌تر که به سرعت بالاتر و حافظه‌ی داخلی بیشتری نیاز دارند مناسب است.

استفاده از دو پورت USB-C که هم تنها تغییری است که در بخش پورت‌ها ایجاد شده است. این درگاه‌های USB-C از فناوری Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند و فناوری DisplayPort هم در آن به کار گرفته شده است. هرچند که این تعداد پورت در کل برای یک آلترابوک مناسب است و محصولات اپل استانداردهای خاص خود را دارند، اما جای پورت‌های معمول‌تری مانند HDMI یا LAN روی این دستگاه خالی است.

مایکروسافت سرفیس گو 2 (MICROSOFT SURFACE GO 2)

بهترین لپ تاپ دانشجویی مایکروسافت

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ دانش آموزی
  • پردازنده مرکزی: 8th-gen Intel Core m3
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 615
  • رم: 4GB / 8GB
  • نمایشگر: (10.5-inch 1920 x 1280 pixels (220 ppi
  • حافظه: 64GB / 128GB

سرفیس گو ۲ را می‌توان برادر کوچک‌تر محصولات سرفیس دانست. از نظر ابعاد، محصولی را در اختیار داریم که کاملا با سری قبل برابر بوده (۹.۶۵ × ۶.۹ × ۰.۳۳) و از لحاظ شکل و شمایل نیز تقریبا مشابه همان سری قبل است. همچنین بکارگیری آلیاژ منیزیم نقره‌ای با لوگوی معروف ویندوز در پشت، ظاهری آشنا، اما ساده و جذاب به عضو جدید سرفیس به‌ عنوان یک لپ تاپ دانشجویی جدید 2021 داده است.

حتی از نظر تعداد و نوع پورت هم تفاوت خاصی با نسل قبل وجود ندارد. یک پورت microSDXC در سمت چپ، یک پورت سرفیس کانکت برای شارژ و دک، یک USB-C و یک جک هدفون در سمت راست، تمامی اتصالات در سرفیس گو ۲ را تشکیل می‌دهند. کلید‌های کنترل صدا و پاور هم طبق معمول در بالای این محصل تعبیه شده‌اند و در کناره‌ها تنها شاهد پورت‌ها هستیم.

هواوی میت بوک ایکس پرو (HUAWEI MATEBOOK X PRO)

بهترین لپ تاپ دانشجویی هوآوی

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

لپ تاپ Huawei Matebook X pro  2020 از جدیدترین محصولات هواوی است. در واقع شرکت هوآوی به تازگی وارد حیطه ساخت لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی شده است. امری که باعث ورود رقیبی جدید به این بازار بزرگ شده است. لپ‌تاپ میت بوک ایکس پرو را می‌توان قویترین محصول این شرکت در حوزه کامپیوترهای شخصی دانست. دستگاهی که قدرت سخت‌افزاری بالایی داشته و در عین حال امکانات زیادی را نیز به مشتری ارائه می‌دهد. این لپ تاپ برای کاربری های عادی بسیار خوب و از جمله بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 است.

 

دل اینسپایرون 14 3000 (DELL INSPRION 14 3000)

بهترین لپ تاپ دانشجویی دل

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021
  • پردازنده مرکزی:  (Intel® Celeron® Processor 4205U (2MB Cache, 1.8 GHz
  • پردازنده گرافیکی: Intel UHD Graphics 620
  • رم: 4GB
  • نمایشگر: 14-inch LCD 1366 x 768 resolution
  • حافظه: 128GB M.2 PCIe NVMe Solid State Drive

پس از تولید موفق لپ تاپ های ۱۵ اینچی دل اینسپایرون ۳۴۶۷ از سری ۳۰۰۰ دل که با استقبال و فروش فوق العاده ای روبرو شد ، این بار شرکت Dell لپ تاپی از همان سری در اندازه کوچکتر و سبک تر تولید کرد که به مدل ۳۴۶۷ معروف است. به‌ عنوان یک لپ تاپ دانشجویی جدید 2021 لپ تابی سبک ، قابل حمل ، نازک و ۱۴ اینچی که توجه افراد را به خود جلب خواهد کرد.

هر آنچه که از ویژگی های مثبت از لپ تاپ دل وجود دارد ، این بار همه در یک دستگاه جمع شده است. ویژگی هایی چون بدنه مقاوم ، طرافت ، عملکرد و سبکی که توجه شما را بیش از پیش جلب خواهد کرد. سری ۳۰۰۰ از محصولات پرطرفدار Dell از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد و با قیمتی رقابتی در بازار عرضه شده است.

اچ پی انوی ایکس 360 (HP ENVY X360)

بهترین لپ تاپ دانشجویی اچ پی

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ برای دانشجویان
  • پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 2500U quad-core 2-3.6GHz
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX Vega 8
  • رم: 8GB DDR4
  • نمایشگر: 13.3-inch FHD IPS LCD
  • حافظه: 128GB SSD

اچ‌پی لپ ‌تاپ‌های متنوعی را در قالب خانواده‌ی انوی (HP Envy) ارائه می‌دهد که از سخت‌افزار قوی درکنار طراحی مدرن بهره می‌گیرند. به‌طور معمول لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی اسپکتر (Spectre) قیمت زیادی دارند و محصولاتی رده‌بالا به‌شمار می‌آیند؛ لپ‌تاپ‌های جدید سری انوی را می‌توان به‌نوعی جایگزین مقرون‌به‌صرفه‌ی آن‌ها برای کسانی که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند، به‌حساب آورد.

در نتیجه این خانواده به یک گزینه مناسب در میان بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 بدل میشود. نگاهی کلی به ظاهر اچ‌پی انوی ۱۳ جدید ما را تا حد زیادی یاد تغییرات اعمال‌شده در مدل جدید لپ‌تاپ محبوب Spectre x360 که در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه شد، می‌اندازد. در مدل جدید انوی شاهد المان‌های بهبودیافته‌ای برای طراحی هستیم که از بین آن‌ها می‌توانیم به کوچک‌تر شدن اندازه‌ی بدنه اشاره کنیم.

لنوو یوگا اسلیم 7 (LENOVO YOGA SLIM 7)

بهترین لپ تاپ دانشجویی لنوو

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ دانش آموزی
  • پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 4500U 2.3GHz
  • رم: 8GB
  • نمایشگر: 14-inch, 1,920 x 1,080 pixel resolution
  • حافظه: 256GB SSD

شرکت لنوو به تازگی لپ تاپ لنوو Yoga Slim 7 پردازنده i7 را معرفی کرد و قدم بزرگی برای تکامل این سری از محصولات خود برداشت. به جرات می‌توان Yoga 7 را بهترین و قوی‌ترین مدل یوگا دانست. اساسی‌ترین تغییر در ساختار این محصول، استفاده از نسل جدید پردازنده‌های مرکزی اینتل با نام COFFEE LAKE است که نسبت به نسل قبل توان کاری بیشتر و مصرف انرژی کمتر، و در نتیجه راندمان بسیار بالاتری دارد.

به همین دلیل علاوه بر کارایی و سرعت، میزان نگهداری شارژ باتری هم افزایش پیدا کرده و به 9 ساعت در شرایط تماشای ویدئو رسیده که نسبت به Yoga 3 Pro دو ساعت بیشتر است. در نتیجه این لپ تاپ باید به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 در لیست ما قرار بگیرد.

دل ایکس پی اس 15 (DELL XPS 15)

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021
  • پردازنده مرکزی: 2.6GHz Intel Core i7 6700HQ
  • پردازنده گرافیکی: (Nvidia GeForce GTX 960M (with 2GB GDDR5
  • رم: (16GB Dual Channel DDR4 (2,133MHz; 8GB x 2
  • نمایشگر: 15.6-inch, 4K Ultra HD (3,840 x 2,160) InfinityEdge touch
  • حافظه: 512GB PCIe SSD

جدیدترین مدل از لپ‌تاپ‌های ۱۵ اینچ رده‌بالای دل به صفحه‌نمایشی ۱۵/۶ اینچ مجهز شده است که می‌تواند محتوای بصری را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ به‌نمایش بگذارد. در این لپ‌تاپ همچنین از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل استفاده شده است. به‌علاوه برخی کانفیگ‌های دل XPS 15 جدید با کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti Max-Q انویدیا در دسترس قرار می‌گیرند.

نگاهی کلی به دل XPS 15 به‌ما نشان می‌دهد که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ در تمامی طرفین کاهش پیدا کرده است تا درنهایت XPS 15 ظاهری مدرن‌تر پیدا کند. طی سال‌های اخیر لپ‌تاپ‌های سری XPS در بخش پایینی صفحه‌نمایش حاشیه‌ای به‌نسبت زیاد داشتند که موردانتقاد کاربران قرار گرفته بود. این حاشیه‌ی بزرگ در لپ‌تاپ‌های جدید از بین رفته است تا بتوانیم از لفظ «لبه‌ تا لبه» برای صفحه‌نمایش آن‌ها استفاده کنیم.

لنوو آیدیاپد ال 340 (LENOVO IDEAPAD L340)

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021
  • پردازنده مرکزی: Intel Core i5-9300H quad-core 2.4-4.1GHz
  • پردازنده گرافیکی: Nvidia GeForce GTX 1650 4GB
  • رم: 8GB DDR4
  • نمایشگر: 15.6-inch, FHD IPS LCD
  • حافظه: 128GB

بدون شک «لنوو» ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad L340» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس در برابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

ایسر سوئیفت 3 (ACER SWIFT 3)

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ دانش آموزی
بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021
  • پردازنده مرکزی: Up to 10th-gen quad-core Intel Core i7-1065G7
  • پردازنده گرافیکی: Up to Nvidia GeForce MX350
  • رم: Up to 16GB
  • نمایشگر: 14-inch, 1,920 x 1,080 pixel resolution
  • حافظه: Up to 512GB

شرکت ایسر یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ است که طیف وسیع محصولاتش بر اساس نیاز مشتری یکی از ویژگی‌هایی است که این شرکت در ایران طرفداران زیادی دارد. لپ‌تاپ مدل Swift 3 SF314-51-72D2 یکی از مدل‌های زیبا، ظریف و با کیفیت ساخت بسیار خوب است. پردازنده‌ی مرکزی نسل ششم اینتل با مدل 6500U و فرکانس 2.5 تا 3.1 با 4 مگابایت کش پردازش محاسبات را برعهده دارد. همه اینها این لپ تاپ را به یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 بدل میکند.

نظر شما در خصوص بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید:

منبع: t3

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر