;
coinex

نگاهی به گزارش سال 99 کافه بازار از اپ‌ها و بازی‌های موبایلی

در این خبر می‌خواهیم نگاهی به گزارش سال 99 کافه بازار از اپ‌ها و بازی‌های موبایلی کنیم. این گزارش با هدف شفافیت بیشتر در این حوزه منتشر شده است.

طبق این گزارش، توسعه‌دهندگان بازار در پایان سال ۹۹، جمعا ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌اند. این درآمد با میزبانی بازار از ۲۷ میلیون تراکنش انجام شده است.

نگاهی به گزارش سال 99 کافه بازار از اپ‌ها و بازی‌های موبایلی

در سال ۹۹، ۳۰ هزار برنامه و ۶۷۰۰ بازی در بازار فروخته شدند که بیش از ۵ هزار بازی و برنامه فروشنده جدید در بازار فروش محتوای دیجیتالی کار خود را شروع نمودند.

توزیع درآمد توسعه‌دهندگان در کشور متوازن نبوده و ۸۸ درصد درآمد کل در اختیار توسعه‌دهندگان استان تهران و پس از آن، خراسان رضوی با ۵ درصد درآمد بوده است. برنامه‌های فروشنده در این دو استان بیش از ۹۳ درصد از درآمد را از آن خود کرده‌اند.

کاربران بازار در سال ۹۹، یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون نصب و بروزرسانی انجام دادند، و کلمه «بازی» بیشترین کلمه‌ای بوده که کاربران در بازار جستجو نمودند. علاوه بر این کاربران بیش از هرچیزی در پی نصب و بروزرسانی واتساپ و اینستاگرام بودند.

صنعت برنامه‌های موبایل و کسب‌وکارهای آنلاین هم در سال ٩٩ از تغییرات کلان اقتصادی و اجتماعی و سلامت مثل کرونا تاثیر پذیرفته بود اما بررسی این صنعت نشان دهنده‌ی آن است که پیشرفت خود را در سال ٩٩ همچنان حفظ نموده‌اند. رشد ۴۸ درصدی درآمد توسعه دهندگان و رشد ۱۳ درصدی در تعداد تراکنش از سمت خریداران نیز نشان دهنده‌ی چنین پیشرفتی است.

بازار تلاش می‌کند شاخص‌های صنعت و روند تغییر آن با انتشار این نوع از گزارش‌ها، برای تمام بازیگران صنعت برنامه‌های موبایلی در دسترس و واضح شود تا بتوانند با آگاهی عمیق‌تر و شناخت بهتر از گذشته، تصمیمات درست‌تری برای دستیابی به آینده‌ای روشن‌تر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نگاهی به گزارش سال 99 کافه بازار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر