;
coinex

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت [+محصولات مورد انتظار]

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت به همراه محصولات احتمالی این رویداد مشخص شده است. در این نوشتار می‌توانید از اطلاعات این رویداد باخبر شوید.

با وجود اینکه مایکروسافت فقط زمان این رویداد را به طور رسمی اعلام کرده است اما احتمالا در این رویداد با دست پر حاضر شود. در نتیجه قرار است در این خبر با مشخصات محصولات احتمالی این رویداد آشنا شوید.

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

اکنون که رویداد اپل یعنی «کالیفرنیا استریمینگ» انجام شده و محصولات زیادی از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ تا نسل جدید آیپد مینی بدون دکمه هوم در آن معرفی شد، علاقه‌مندان جهان تکنولوژی در انتظار رویداد یکی دیگر از غول‌های تکنولوژی، مایکروسافت هستند.

مایکروسافت همیشه در رویدادهای سرفیس از تازه‌ترین نسل محصولات محبوب‌ خود مثل سرفیس بوک و نسخه پرو رونمایی می کند، البته احتمالا در این رویدادها محصولات کاملا جدیدی نیز معرفی گردد. البته برای رویداد 31 شهریور انتظار محصولات خاصی نداریم و فقط بروزرسانی محصولات فعلی ارائه می شود. در ادامه محصولات احتمالی رویداد را بررسی و معرفی می کنیم.

سرفیس پرو 8 (Surface Pro 8)

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت
جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

با وجود اینکه سرفیس پرو نسبت به سرفیس بوک قدرت کمتری دارد اما همچنان از محصولات اصلی سری سرفیس است و مایکروسافت سرمایه‌گذاری زیادی روی آن‌ نموده است. سرفیس پرو ۲۰۱۲ مجهز به ویندوز ۸ بود و طی سال‌ها نسل‌های جدیدی نیز از آن عرضه شد و اکنون نیز احتمالا با ویندوز ۱۱ عرضه می‌گردد.

سرفیس پرو ۸ احتمالا با سخت افزار بهبود یافته نسبت به نسل قبلی‌ عرضه گردد، لازم به ذکر است که این تبلت مجهز به پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل مثل سرفیس پرو ۷ پلاس می‌شود. آخرین دفعه‌ای که مایکروسافت از پردازنده‌های یکسان در محصولات سرفیس پرو استفاده نمود در سال‌های قبل و زمان سرفیس پرو ۲ و ۳ بوده است. به هر حال نسل سوم با طراحی جدیدی قرار است به زودی عرضه گردد.

احتمالا در طراحی پنل جلویی تبلت جدید مایکروسافت تغییراتی اعمال شود. به احتمال زیاد طراحی این بخش بیشتر مشابه سرفیس پرو ایکس باشد، با حاشیه‌های کمتر و نمایشگر بزرگتر. از سرفیس پرو ۴ تا سرفیس پرو ۷ پلاس، همگی مجهز به نمایشگر ۱۲.۳ اینچی گشته‌اند، ولی به احتمال زیاد در نسل جدید مایکروسافت، پنل ۱۳ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ استفاده خواهد شد و حاشیه‌های اطراف آن هم کمتر می‌شود.

سرفیس پرو ۸ مثل سرفیس پرو ۷ پلاس امکان حافظه قابل تعویض را دارد تا داده‌های مهمان را بتوانید از دستگاه جدا نمایید. علاوه بر این قابلیت‌های بیدار شدن با لمس و بیدار شدن هنگام نزدیک شدن به آن را هم دارد و احتمالا سنسورهای بیشتری در حاشیه بالایی نمایشگر هم وجود داشته باشد. در نهایت نیز احتمالا پورت تاندربولت هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین هارد اکسترنال 2021

بهترین دوربین های عکاسی 2021

سرفیس بوک 4 (Surface Book 4)

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت
جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

احتمالا این لپ‌تاپ طراحی جدید و مشخصات فنی بهتری نسبت به نسل قبل برای میزبانی ویندوز ۱۱ عرضه خواهد شد. براساس گزارش‌ها دیگر توانایی جداسازی نمایشگر از دستگاه وجود ندارد و احتمالا به همین دلیل با نام «سرفیس بوک استودیو» یا «سرفیس لپ‌تاپ استودیو» معرفی خواهد شد.

این سبک طراحی جدید نبوده و برای محصولاتی مثل اچ‌پی Elite Folio نیز از طراحی مشابه‌ای استفاده شد. البته با این وجود همچنان امکان استفاده از آن به عنوان تبلت وجود خواهد داشت. این سبک طراحی می‌تواند به نفع کاربران باشد به این علت که سبک طراحی کنونی مشکلات خاصی را داشته است.

مثلا وزن سنگین بخش بالایی مانع از استفاده راحت از آن روی پا بود چرا که از قطعاتی مثل پردازنده، یکی از باتری‌ها، رم و فضای ذخیره‌سازی در نمایشگر استفاده می‌شد تا بتوان جدا شود اما در طراحی جدید، این قطعات در پایه قرار خواهد گرفت که سبب ایجاد امکان استفاده از پردازنده‌های قدرتمندتر مثل پردازنده‌های ۴۵ واتی سری H می‌شود.

این پردازنده‌ها بیشتر در لپ‌تاپ‌های قدرتمند قرار گرفته و این لپ‌تاپ را حرفه‌ای تر می‌کند. از طرفی احتمالا این لپ‌تاپ مجهز به نمایشگر بزرگتر ۱۴ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با رفرش ریت متغیر یا همان پویا و دو پورت USB Type-C خواهد شد.

سرفیس پرو ایکس جدید

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت
جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

احتمالا تفاوت این لپ‌تاپ با نسل فعلی‌اش محدود به بروزرسانی‌های سخت افزاری باشد. از طرفی احتمالا از نسل سوم پردازنده اسنپدراگون ۸cx استفاده خواهد کرد. تراشه‌های مایکروسافت SQ1 و SQ2 در حقیقت نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸cx هستند. احتمالا SQ3 زودتر از نسل سوم اسنپدراگون ۸cx عرضه خواهد شد یا این که نسل جدید سرفیس پرو ایکس همچنان مجهز به تراشه SQ2 خواهد بود. از طرفی به احتمال زیاد فقط در مدل وای‌فای عرضه شده و از نظر طراحی هم فرقی با نسخه فعلی نخواهد کرد.

سرفیس گو 3 (Surface Go 3)

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت
جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

طراحی این محصول فرق چندانی نخواهد کرد اما احتمالا از معدود محصولات سرفیس است که در نسل دوم با تغییرات طراحی مواجه شده و به جای پنل ۱۰ اینچی، نمایشگر ۱۰.۵ اینچی خواهد داشت ولی احتمالا شاسی‌اش یکسان بوده اما حافظه قابل تعویض خواهد داشت.

به جای طراحی جدید، احتمالا با سخت افزار بهتر شده عرضه خواهد شد و کاربران خواهند توانست آن را با پردازنده پنتیوم گلد ۶۵۰۰Y و Core m3-10100Y داشته باشند. هردو پردازنده با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند و جزو خانواده بروز شده Amber Lake هستند که قطعا منجر به بهبود عملکرد زیادی خواهد شد.

بودن یا نبودن این محصول در این رویداد قطعی نیست چرا که تا به حال سابقه نداشته اما احتمالا از این محصول برای نمایش ویندوز ۱۱ بر تبلت‌های کوچک استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 2021

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

سرفیس Duo 2

جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت
جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت

این نسل جدید گوشی‌های هوشمند احتمالا با توجه به‌ استقبال از ورژن کنونی را در این رویداد خواهیم دید و احتمالا در این رویداد، دوربین بی‌کیفیت و تراشه قدیمی نسل فعلی بهبود خواهد یافت. سرفیس دوئو ۲ طراحی کلی‌اش شبیه نسل فعلی خواهد بود و دارای دو نمایشگر داخلی، دوربین اصلی سه‌گانه با برآمدگی زیاد و کیفیت بالایی خواهد بود.

در این گوشی برخلاف نسخه فعلی از تراشه جدید استفاده خواهد شد و مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ می‌گردد که با وجود اینکه جدیدترین تراشه کوالکام نیست، اما بیشتر پرچمدارهای ۲۰۲۱ به آن مجهز گشته‌اند و دارای کارکرد بسیار بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۵۵ سرفیس Duo است. نسل دوم موبایل همجنان از شبکه ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

اما در این رویداد چه محصولاتی غایب هستند؟ در این رویداد نباید انتظار رونمایی سرفیس لپ‌تاپ ۵ را داشته باشیم چون که به تازگی نسل چهارمش معرفی گشته و مایکروسافت برای نسل بعدی‌اش به نسل جدیدی از پردازنده‌های اینتل نیازمند است.

پس احتمالا اوایل سال آینده میلادی در انتظار معرفی این لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل به نام Alder Lake باشیم. علاوه بر این احتمالا مایکروسافت سرفیس استودیو جدید را هم رونمایی نمی‌کند و در آخرین مدلش از پردازنده‌های نسل هفتم اینتل استفاده می‌کند.

علاوه بر این سرفیس نئو هم رونمایی نخواهد شد. گویا مایکروسافت هم علاقه‌ای به پشتیبانی ویندوز از نمایشگرهای دوگانه یا دستگاه‌های تاشو ندارد. به همین علت احتمالا سرفیس نئو هرگز وارد بازار نخواهد شد سرفیس نئو دو سال قبل با سرفیس دوئو و ویندوز ۱۰X عرضه شد.

ویندوز ۱۰ ایکس سیستم عامل جدید مایکروسافت برای کامپیوترهای مجهز به دو نمایشگر بود که بعد از مدتی این شرکت از برنامه‌اش برای آوردن آن به دستگاه‌های عادی اطلاع داد اما در نهایت مایکروسافت پروژه ویندوز ۱۰X را لغو کرد و بعضی ویژگی‌هایش را به ویندوز ۱۱ آورد که در کنار آن، ساخت پردازنده‌های Lakefield نیز متوقف شد که یکی از علل عدم عرضه سرفیس نئو خواهد بود. البته احتمال دارد مایکروسافت از طراحی جدید و متفاوتی برای آن استفاده نماید و به سراغ پردازنده‌ای از خانواده Alder Lake اینتل برود.

در نهایت شاید دوست داشته باشید بدانید که مایکروسافت چهارشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران رویداد خود را برگزار می‌کند و از محصولاتش رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جزئیات رویداد 31 شهریور مایکروسافت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |