coinex
راهنمای خرید تکراتو

جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) ؛ قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت

پس از پایان جلسه و بیانیه فدرال رزرو در 22 سپتامبر قیمت بیت کوین تا آستانه 44 هزار دلار بالا رفت. اما بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) چه بود و چه تاثیری بر بازارهای مالی خواهد گذاشت؟

پس از پایان  اجلاس سیاست‌گذاری 2 روزه، بیانیه بعدازظهر روز چهارشنبه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) عمدتا در مورد سیاست های پولی آمریکا بی طرف تلقی شد. با این حال این بیانیه بازار طلا را در ابتدا تا حدی دگرگون کرد و منجر به رشد قیمت بیت کوین (BTC) شد. بر اساس این بیانیه که در ادامه نوشتار بیشتر به آن می‌پردازیم، بانک مرکزی از ماه نوامبر برنامه خرید اوراق قرضه بازار و تزریق نقدینگی به بازار را کاهش خواهد داد. موضوعی که به آن تیپرینگ گفته می‌شود.

همچنین نیمی از اعضای این نهاد موافقت خود را اعلام کردند تا از آغاز سال میلادی بعدی یعنی 2022 نرخ بهره آمریکا در واکنش به تورم افزایش داده شود. این موضوعی بود که بسیاری از سرمایه‌گذاران فارکس و البته تریدرهای ارز دیجیتال منتظر آن بودند. در ادامه با بررسی بیشتر همراه باشید.

جلسه و بیانیه فدرال رزرو

قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت

بنابر جلسه و بیانیه فدرال رزرو در روز چهارشنبه بخش‌هایی که بیشتر تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته‌اند در ماه‌های اخیر بهبود یافته‌اند، اما افزایش موارد COVID-19 بهبود آنها را کند کرده است. در بیانیه FOMC آمده است که کاهش برنامه خرید اوراق بهادار بانک مرکزی (تسهیل کمی) برای بحث همچنان در حال بررسی است. این بیانیه می‌گوید «شاخص های فعالیت اقتصادی و اشتغال همچنان تقویت می‌شوند.»

قیمت بیت کوین پس از اعلام فدرال کمی تغییر کرد و در حدود 43هزار و 200 دلار معامله شد. برخی معامله‌گران امیدوارند تا یک کف حمایتی 42 هزار و 500 دلاری برای بیت کوین شکل بگیرد. قیمت لحظه‌ای بیت کوین را در چارت زیر مشاهده کنید:

موارد مهم بیانیه FOMC در 22 سپتامبر 2021:

  • همانطور که انتظار می رفت، نرخ ها بدون تغییر در 0-0.25% باقی ماند.
  • پیش بینی تورم 2021، 4.2 درصد است و تورم تا 2024 بالاتر از نرخ هدف فدرال رزرو 2.0 درصد خواهد بود.
  • تورم افزایش یافته است ، که تا حد زیادی منعکس کننده عوامل گذرا است
  • پیشرفت در زمینه واکسیناسیون به احتمال زیاد به کاهش اثرات بحران سلامت عمومی بر اقتصاد ادامه می دهد ، اما خطرات چشم انداز اقتصادی همچنان ادامه دارد
جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) ؛ قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت
جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) ؛ قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت

مقامات فدرال رزرو زمان مورد انتظار برای افزایش نرخ بهره را از سال 2023 به 2022 منتقل کردند و کماکان نرخ های بهره را نزدیک به صفر نگه داشته‌اند. در سوی دیگر اعلام شد که  افزایش نرخ ها ممکن است زودتر از آنچه انتظار می رود رخ دهد. تریدرهای کریپتو باور دارند که  «کاهش کمی» یا QE می تواند دلار را تضعیف کرده و ارزش بیت کوین را بالاتر ببرد.

مهمترین صحبت‌های پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفرانس 22 سپتامبر

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نیز پیش‌بینی کرده است که تورم برای ماه‌ها باقی بماند. او می‌گوید «دستاوردهای شغلی بسیار قوی بوده، اما در ماه آگوست به طور قابل توجهی به ویژه در صنعت تفریح و گردشگری کاهش یافته است.» آقای پاول در مورد تورم گفت:

تورم در حال افزایش است و احتمالاً تا ماه ها قبل از تعدیل همچنان ادامه خواهد داشت. نشانه های تورم بلندمدت همچنان با اهداف بلند مدت سازگار است. تنگناهای عرضه از آنچه پیش بینی می شد بزرگتر و طولانی تر بوده است. تنگناهای عرضه کاهش می یابد و تورم باید به سمت اهداف کاهش یابد.

جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) ؛ قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت
جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) ؛ قیمت بیت کوین تا 44 هزار دلار بالا رفت

برخی دیگر از جملات کلیدی رئیس FOMC در کنفرانس خبری‌:

  • ترس از ویروس بر رشد اشتغال تأثیر می گذارد اما باید با گذشت زمان کاهش یابد.
  • نظرات اولیه عموماً با یکدیگر متفاوت است.
  • هیچ تصمیمی در مورد کاهش خرید اوراق گرفته نشد.
  • یک روند تدریجی باریک که در اواسط سال آینده به پایان می رسد ، احتمالاً مناسب است.

تیپرینگ چیست؟

بانک‌های مرکزی در بحران‌های اقتصادی بزرگ، شروع به سیاست‌های انبساطی از طریق تزریق مستقیم پول به بازار می‌کنند. این تزریق پول از طریق سیاستی بنام تسهیل مقداری (QE) صورت می‌گیرد، در این سیاست، اوراق قرضه خزانه‌داری و شرکتی مستقیما توسط بانک مرکزی خریداری می‌شود و پول بیشتری وارد زنجیره اقتصاد می‌شود.

اما پس از مدتی که اقتصاد رونق می‌گیرد و روال اقتصاد کم‌کم به شرایط عادی نزدیک می‌شود، بانک مرکزی نیز حجم سیاست‌های انبساطی خود را کمتر کرده و شروع به کاهش حجم خرید ماهیانه اوراق می‌کند، به این اقدام تیپرینگ (Tapering) می‌گویند که به فارسی می‌توان آن را «کاهش سرعت خرید دارایی» نامید. تیپرینک در لغت یعنی کم کردن اما در اقتصاد، به زمانی می‌گویند که بانک مرکزی شروع به خرید کمتر اوراق کند.

بیشتر بخوانید: 

.

نظر شما در خصوص جلسه و بیانیه فدرال رزرو (FOMC) چیست؟ آینده بیت کوین را چطور ارزیابی می‌کنید. در کامنت‌ها بگویید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر