;
coinex

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

طرفداران ارزهای دیجیتال به‌خوبی با آلت کوین ها آشنا هستند؛ اما اگر می‌خواهید با بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

آلت کوین به تمام ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که بیت کوین نباشند. ممکن است ارزهای دیجیتالی در این دسته قرار بگیرند که اهدافی کاملا متفاوت از بیت کوین دارند. علاوه بر این، کوین‌ها و توکن‌هایی که بر مبنای پروتکل‌های مختلف ساخته شده‌اند هم در دسته‌ی آلت کوین ها قرار می‌گیرند. اما بهترین آلت کوین های 2021 کدام‌ها هستند؟

قبلا در مقاله بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 با معروف‌ترین کریپتوکارنسی‌‌ها آشنا شدیم. اما خوشنام‌ترین آلت کوین همان اتر یا اتریوم است. این پروژه توانست دایره‌ی وسیعی از مخاطبان را به سمت خود جلب کند و طرح‌هایی کاملا متفاوت از بیت کوین را اجرایی کند. بد نیست بدانید که اتریوم با هدف یک جایگزین احتمالی برای بیت کوین پا به میدان گذاشت؛ اما توانست مسیری متفاوت از بیت کوین را توسعه دهد. در این مقاله به معرفی بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 می‌پردازیم. کدام ارزهای دیجیتال بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری هستند؟

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بازار آلت کوین ها به سرعت در حال گسترش است. در حال حاضر بیش از 5000 آلت کوین در صرافی‌های بزرگ معامله می‌شوند. این تعداد  در فهرست کوین مارکت کپ به 6500 هم می‌رسد. اما تعداد ارزهایی که قابلیت تبدیل به پول را دارند، قابل اعتماد و با ارزش هستند محدود است. ما در این مقاله فهرستی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 را جمع‌آوری کردیم تا بتوانید آلت کوین های قابل اعتماد را شناسایی کنید.

چین لینک – Chainlink

چین لینک – Chainlink بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021
بهترین آلت کوین های 2021

اولین آلت کوینی که باید به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 معرفی کنیم، چین لینک است که یک شبکه غیرمتمرکز اوراکل برای قراردادهای هوشمند محسوب می‌شود. منظور از قراردادهای هوشمند، قرار دادی است که از طریق کد کامپیوتری اجرا می‌شود، نه یک واسط انسانی.

اوراکل هم یک برنامه کامپیوتری است که بر اساس داده‌های ورودی مشخص، نتیجه را تعیین می‌کند. اشکال در اوراکل زمانی رخ می‌دهد که یک نتیجه‌گیری به جای اینکه بر مبنای یک استاندارد بی‌طرف باشد، بر مبنای تنها یک دیدگاه تعیین می‌شود.

اما شبکه غیر متمرکز اوراکل چیست؟ این شبکه می‌تواند اشکال اوراکل را برطرف کند. این شبکه باعث می‌شود که قبل از تعیین نتیجه‌ی نهایی، داده‌های ورودی از طریق چین لینک های متعدد ارزیابی شوند.

یکی از کاربردهای چین لینک این است که در حال حاضر به کشاورزان کمک می‌کند تا در برابر آب و هوای بد خود را آماده کنند. قراردادهای هوشمند بیمه در چین لینک برای چنین مواردی تعیین شده‌اند و خسارت بیمه را مشخص می‌کنند.

چین لینک با استقرار بهینه‌ی قراردادهای هوشمند اتریوم گره خورده است؛ کانسپتی که هر روز به محبوبیت آن اضافه می‌شود. بسیاری آن را بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری می‌دانند و ما در پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 به این موضوع به تفصیل پرداختیم.

کاسموس – Cosmos

کاسموس – Cosmos بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021
بهترین آلت کوین های 2021

کاسموس را می‌توان یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 دانست. این آلت کوین درواقع پروژه‌ای است که به مشکل مقیاس پذیری در بسیاری از بلاک چین ها می‌پردازد. برای حفظ و شکل‌گیری یک حساب مالی عمومی برای بیت کوین، هر مبادله‌ای یک داده اضافه می‌کند. به منظور حفظ اعتبار و صداقت چین، هیچ کدام از داده‌های قبلی از سابقه‌ی چین حذف نمی‌شوند و به همین دلیل هم زنجیره دائما بزرگ‌تر می‌شود.

با افزایش محبوبیت این ارز، افراد بیشتری هم تلاش می‌کنند از چین استفاده کنند. همین مساله‌ هم باعث می‌شود که صف‌های طولانی تری برای معامله ارز ایجاد شود؛ این مساله‌ای است که بیت کوین هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

کاسموس که یکی از آلت کوین های پولساز به شمار می‌شود، به دنبال حل مشکل مقیاس پذیری است و این کار را از طریق چندین بلاک چین انجام می‌دهد که قبلا مجزا بودند و نسبت به هم کاربردی نداشتند. زمانی که قدرت چین‌های مختلف با یکدیگر ترکیب شود، مقیاس پذیری پروژه‌ها آسان‌تر انجام می‌شود. علاوه بر این، توسعه‌دهنده‌ها هم می‌توانند به کار خود در چین‌ها ادامه دهند، بدون اینکه بر حاکمیت هر چین تاثیری بگذارند. چنین ویژگی‌هایی باعث می‌شوند تا کاسموس را به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 معرفی کنیم.

توسعه‌دهنده‌ها نسبت به دورنمای «اینترنت بلاک چین ها» امیدوار هستند؛ این هدف نهایی پروژه‌ی کاسموس است که آن را به یکی از بهترین آلت کوین های 2021 تبدیل می‌کند.

وای ارن فاینانس (یرن فاینانس) – yEarn.finance

وای ارن فاینانس (یرن فاینانس) - yEarn.finance
بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری

وای ارن فاینانس یا یرن فاینانس را می‌توان یکی دیگر از بهترین آلت کوین های 2021 معرفی کرد. وای ارن فاینانس یک پلتفرم غیر متمرکز فضای دیفای (DeFi) در پلتفرم اتریوم است. در واقع می توان یرن فایننس را اکوسیستمی از پروتکل‌های ساخته شده در اتریوم دانست.

پروتکل yEarn Finance یکی از جنجالی‌ترین و کاربردی‌ترین پروتکل‌های حوزه دیفای است که این روزها بسیار محبوب شده است. این پروتکل قصد دارد با به حداکثر رساندن نرخ بهره برای سرمایه‌گذاران در حوزه دیفای، به نحوی سرمایه‌گذاری در دیفای را ساده کند. توکن YFI این اکوسیستم، به بیت کوین حوزه دیفای مشهور شده است و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در آن، با انتخاب مجموعه‌ای از پروتکل‌های دیفای با بالاترین سود سالیانه (APY) فارمینگ بهره (Yeild Farming) انجام می‌گیرد.

به طور کلی مجموعه یرن فاینس از پروتکل‌های متفاوتی ایجاد شده است. شناخته شده‌ترین این پروتکل‌ها Yearn Finance (پروتکلی همنام با اکوسیستم) است. در ادامه کارکرد هر یک از این پروتکل‌ها را شرح می‌دهیم:

  • Yearn Finance: این پروتکل سرمایه کاربران را به صورت خودکار بین پروتکل‌های اعطای وام دیفای مانند Aave، Compound، Curve و Dydx جابجا می‌کند تا بالاترین درصد بازده سالانه ممکن حاصل شود.
  • Ytrade Finance: کاربران با استفاده از این پروتکل می‌توانند به کمک اهرم ۱۰۰۰ برابر، به ترید بلند مدت و کوتاه مدت توسط استیبل کوین‌ها بپردازند.
  • Yliquidate Finance: این پروتکل از وام‌های فلش در پروتکل Aave برای نقدینگی بودجه استفاده می‌کند.
  • Yswap Exchange: از طریق این پروتکل کاربران می‌توانند وجوه را به صورت دستی به پروتکل‌های دیفای منتقل کنند.
  • Iborrow Finance: این پروتکل به کمک Aave به توکنایز کردن بدهی‌ها در پروتکل‌های دیگر می‌پردازد.

یرن فایننس همچنین از استیبل کوین های DAI، USDC، USDT،  TUSD و sUSD پشتیبانی می‌کند و خود اکوسیستم توسط توکن YFI کنترل می‌شود.

یرن فاینانس بدون شک یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 است و ارزش آن به 453 میلیون می‌رسد.

کاردانو – Cardano

کاردانو – Cardano بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021
بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری

کاردانو پلتفرمی از اپلیکیشن های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند را بر بستر یک بلاک چین عمومی ارائه می‌کند که آن را در گروه آلت کوین های پولساز قرار می‌دهد.

کاردانو به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 رویکردی منحصربه‌فرد برای مقیاس پذیری و ایمن سازی شبکه‌ی بلاک چین دارد. کاردانو همچنین با تمرکز بر حل مهم‌ترین مشکلاتی که بلاک چین‌های نسل اول و دوم با آن روبرو هستند به فعالیت خود ادامه می‌دهد. عجیب نیست که برخی کاردانو را بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری می‌دانند.

برای شناختن این آلت کوین و البته آشنایی با نمودار پیش بینی قیمت کاردانو توصیه میکنیم حتما پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021 را ببینید.

دوج کوین – Dogecoin

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

طی فرایند افزایش قیمت تمام رمزارزها، یکی از رمزارزهایی که با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شد، دوج کوین با افزایش 600 درصدی قیمت بود. دوج کوین نام خود را از میم اینترنت دوج الهام گرفته است و مانند بیت کوین رمزاری است برای انجام تراکنش های همتا به همتا (P2P) از طریق یک شبکه غیرمتمرکز.

رمزارزها یک بازار سرمایه گذاری جدید با نوسانات شدید هستند که بسیاری از دلال ها و سفته بازان را به خود جلب میکنند. حالا دوج کوین مورد توجه زیادی قرار گرفته و به کمک ردیت، تیک تاک و توییت ایلان ماسک با افزایش قیمت شگفت انگیزی روبرو شده است. اینها دوج کوین را به یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 تبدیل میکند. برای اطلاعات بیشتر در این باره توصیه میکنیم حتما پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 را بخوانید.

ترون – TRX

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

در پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 نیز گفته بودیم که یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 ترون خواهد بود. ارز دیجیتال ترون با نشانه اختصاری TRX، ارز داخلی بلاک چین ترون است. این ارز دیجیتال یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ایجاد یک شبکه جهانی اشتراک‌گذاری مطالب رایگان در حوزه سرگرمی است.

به عبارت بهتر ترون از فناوری بلاک چین برای توسعه بازار جهاین سرگرمی، رسانه و انواع محتوا استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که سازمان های مرکزی فعلی اینترنت که واسطه ای برای سازندگان نیز به حساب می آیند، از این حلقه خارج میشوند (مانند فروشگاه اپل استور، Google Play ،YouTube ،Google ،Facebook و …). این ویژگی، به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا مستقیما با کاربران در ارتباط باشند و سود کار خود را از آن‌ها دریافت کنند (بدون پذیرش ریسک عدم رعایت خط مشی‌های یک شرکت.)

ارز دیجیتال رسمی ترون، ترونیکس نام دارد. کد رسمی که در پلتفرم‌های معاملاتی با نشانه اختصاری TRX نمایش داده می‌شود، به کوین ترون اشاره دارد. درست مانند اتریوم یا EOS، تمام تراکنش‌های ترونیکس در یک دفترچه عمومی ثبت می‌شوند و از طریق Tron Explorer قابل پیگیری هستند. اگر کسی صحبت از داشتن مقداری ترون در یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌کند، منظور آن ارز دیجیتال ترونیکس است، نه بلاک چین ترون.

ریپل – Ripple

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

همانطور که در پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021 نیز گفته بودیم، یکی از بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 ریپل خواهد بود.

اولین نکته ‌ای که باید بدانید این است که ریپل هم یک پلتفرم است و هم یک ارز دیجیتال، این فناوری بیشتر به دلیل شبکه‌ پرداخت دیجیتال‌ اش شناخته‌ شده است اما دارای کریپتوکارنسی مختص به خود نیز هست. پلتفرم Ripple یک پروتکل به ‌صورت متن ‌باز است که به‌منظور انجام تراکنش‌ های سریع و ارزان طراحی شده است.

ریپل به ‌جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاک چین، از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملات اش استفاده می‌کند. تراکنش‌ های ripple در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند و هزینه‌ی بسیار کمی دارند (در مقایسه با بیت کوین که تائید معاملاتش زمان بیشتری طول می‌کشد و هزینه‌های بالایی را نیز شامل می‌شود).

ریپل قطعاً قصد دارد تا بر تمام معاملات بین ‌المللی در سراسر جهان تسلط داشته باشد. این پلتفرم نه ‌تنها ارز دیجیتال مخصوص به خود یعنی همان ریپل (XRP) را دارد بلکه به همه‌ی افراد این امکان را می‌دهد تا از طریق این پلتفرم، ارز دیجیتال خود را در RippleNet ایجاد کنند.

آلت کوین های پولساز در سال 2021

تمام آلت کوین هایی که در بالا معرفی کردیم به لطف جریانی که توسط بیت کوین آغاز شده و اکوسیستم اتریوم در حال رشد هستند. شاید بهتر باشد بیشتر از تمام آلت کوین های پولساز به اتریوم توجه کنید. توسعه دهنده‌های فعال این عرصه در حال تغییر رویه به سمت ساختار توکن های اتریوم هستند. این توسعه‌دهنده‌ها فرصت‌های جدیدی را در بازار و کاربردهای بهتری را در پروژه‌ی اتریوم فراهم می‌کنند.

اکوسیستم اتریوم به سمتی پیش می‌رود که کاملا از بیت کوین جدا شود؛ بنابراین بهتر است که مجموعه‌ای متنوع از هر دو اکوسیستم را داشته باشید. از بین آلت کوین های پولساز که در بالا معرفی شد، برخی پروژه‌های دیگر هم وجود دارند که بهتر است به آنها توجه کنید.

کاردانو: اهمیت ویژه‌ی کاردانو باعث شده تا در این بخش تاکید بیشتری بر آن داشته باشیم. کاردانو یکی از بهترین آلت کوین های 2021 است که رقیب اصلی اتریوم هم به شمار می‌رود. تیم توسعه‌دهنده‌های هسته‌ای کاردانو توانستند پروتکل‌های اتریوم را بهبود بخشند. این ظرفیت توسعه‌دهندگان باعث شده تا کاردانو به یکی از بهترین آلت کوین های پولساز تبدیل شود.

کایبر (Kyber): کایبر از آن دسته آلت کوین های پولساز است که قابلیت تبدیل به پول (نقدینگی) بالایی دارد و هزینه‌ی مبادلات در شبکه‌های غیر متمرکز را کاهش می‌دهد.

دیجی بایت (Digibyte): بنیانگذار اصلی دیجی بایت از این پلتفرم خارج شده و دیجی بایت را به یک پروژه‌ی منبع باز تبدیل کرده است. در جهانی که پر از پروژه‌های متمرکز است، پروتکل‌های غیر متمرکز یک مزیت به شمار می‌روند.

لایت کوین و ریپل دو ارز دیجیتال قدرتمندی هستند که محبوبیت خود را از دست دادند؛ چرا که مردم متوجه شدند این دو ارز دیجیتالی ساختاری متمرکز دارند و حتی بر مبنای ادغام با ساختار بانکی ساخته شده‌اند.

جایگزین بیت کوین

بیت کوین از آن دسته ارزهای دیجیتال مطمئن است. سرمایه گذاری روی بیت کوین مثل این است که سهم کمپانی اپل را در بورس خریداری کنید. اما بهتر است بدانید که همه‌چیز فراتر از این سطحی است که مشاهده می‌کنید. 2021 بهترین سالی است که می‌توانید وارد بازار آلت کوین‌ها شوید.

به مرور زمان که مردم بیشتر با کاربردهای واقعی آلت کوین ها و موارد استفاده‌ی آن در جهان واقعی آشنا می‌شوند، به محبوبیت این ارزهای دیجیتال اضافه می‌شود. این محبوبیت به افزایش قیمت این ارزها منجر می‌شود و ارزش توکن‌های آنها را بیشتر می‌کند.

همچنین برای اطلاع از بهترین سرمایه گذاری 1400 شما میبایست از وضعیت بهترین مشاغل سال 1400 و البته آینده ایران در سال 1400، سود بانکی در سال 1400، پیش بینی قیمت سکه در سال 1400، پیش بینی قیمت یورو در سال 1400، عرضه اولیه های 1400 و پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400 اطلاع کافی و وافی داشته باشید که ما در تکراتو به آنها پرداخته بودیم.

بیشتر بخوانید:

منبع: benzinga

نظر شما در خصوص بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر