;
coinex

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی از امروز آغاز شد؟

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی از امروز آغاز شد؟ بسیاری از کاربران از قطعی بسیاری از فیلترشکن‌ها خبر داده‌اند که می‌تواند نشان دهنده آغاز این طرح باشد.

در چند روز اخیر کاربران از قطعی فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌‌ان‌های داخل کشور اطلاع داده‌اند و منبع‌های ارائه دهنده وی پی ان‌، دلیل این قطعی را مسدودیت آی‌پی‌های داخل ایران اعلام نمودند.

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی از امروز آغاز شد؟

استفاده از وی پی ان و فیلترشکن‌ به کاربران امکان استفاده‌ی بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت ناشناس از محتوای مورد نظر خود را می‌دهد. با فیلترشکن‌ها بخش عمده تحریم‌های اینترنتی و فیلترینگ اعمال شده داخلی برای شهروندان ایرانی بی‌فایده بود ولی با بستن فیلترشکن‌ها و آی‌‌پی، وی پی اِن‌ها دسترسی به این منابع را برای کاربران ایرانی بسته‌اند.

پس از محدود و مسدود کردن فیلترشکن‌ها و وی پی ان‌های موجود داخل کشور، اینترنت تبدیل به یک شبکه کاملا داخلی می‌شود و مدیریت مخابرات فقط به‌ سایت‌هایی تعیین شده توسط خود را اجازه ورود کاربر خواهد داد.

اجرای طرح صیانت از فضای مجازی از امروز آغاز شد؟

یکی از کارابران درباره قطعی آی‌پی، وی پی ان‌ها نوشت:

عملا با فیلترینگ آی‌پی های وی پی ان‌ها، نه اینترنت درست کار می‌کنه نه وی پی ان ها کار می‌کنند.

کاربر دیگری گفت: «وی پی ان‌هایی که از سایت‌های داخلی می‌خریدیم همه از کار افتادند.» در این باره عادل طالبی کارشناس حوزه فناوری و اطلاعات نیز اعلام نمود:

مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها بنا بر سخت‌گیری‌های طرح صیانت از فضای مجازی در حال حاضر اقدامی قانونی شمرده می‌شود.

او ادامه داد: افرادی که دست به چنین اقدامی زدند نخست باید بررسی کنند که بستن سرورهای فیلترشکن‌ها آیا به نفع عموم مردم و کسب و کارهای مجازی است یا خیر؟ که ظاهرا این موضوع هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

طبق این طرح ارتباط داخل با شبکه­‌های خارجی فقط از طریق گذرگاه‌های ایمن مرزی شبکه ملی اطلاعات که درگاه های مشخص برای اتصال به خارج و اتصال به داخل دارند، خواهد بود. طالبی طبق مصوبه سی‌وپنج شورای عالی مجازی مصوب سال ۹۵ تصویب، گفت:

طبق این مصوبه تا سال ۱۴۰۴ اینترنت بین‌الملل کشور تا ۷۰ درصد باید کند شود، و با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی به این مصوبه سرعت بخشیده شده است.

گویا طرح صیانت از کاربران فضای مجازی و به وجود آوردن شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا و طی کردن مراحل ابتدایی خود است چون که هر چیزی که از خارج از مرزها به داخلصین چنین شبکه‌ای وارد می‌شود باید چک شود. و با از کار افتادن سرور وی پی ان‌ها و فیلترشکن‌های داخل کشور، از این پس دیگر محتوای اینترنت جهانی خارجی بدون تحلیل و بررسی وارد کشور نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اجرای طرح صیانت از فضای مجازی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر