;
coinex

بی ارزش ترین پول های جهان 2021 و 1400 ؛ وضعیت پول ملی چگونه است؟

از واحدهای پولی بی ارزش دنیا چه میدانید؟ این جستار تکراتو به بررسی و معرفی بی ارزش ترین پول های جهان 2021 و 1400 اختصاص دارد. تا پایان با ما باشید.

افزایش وحشتناک نرخ دلار در ایران یک معنی مشخص دارد و آن کاهش ارزش پول ملی است! همین برای مان بهانه ای شد تا نگاهی به وضعیت کلی ارزهای جهانی داشته باشیم و همت بر تهیه فهرستی از بی ارزش ترین پول های جهان 2021 نهیم.

همانطور که باید بدانید ارزش پول ملی طی سال گذشته میلادی و سال هنوز جاری شمسی با کاهش چشمگیری و مواجه شده و حالا باید دید وضعیت پول ملی چگونه است و با کدام رقبا بر سر عنوان بی ارزش ترین پول جهان در سال 2021 رقابت میکند. با ما در تکراتو همراه باشید تا بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 و رتبه پول ایران در جهان را بررسی کنیم.

بی ارزش ترین پول های جهان 2021 و 1400

شاید با وضعیت ارز در کشور تابه حال برایتان این سوال پیش آمده باشد که بی ارزش ترین پول های جهان 2021 کدامند؟ با وضعیتی که ارزش پول ملی طی میکند و اخبار اسفباری که از حوزه ارز و نرخ آن به گوش میرسد، برای هر فردی نرخ ارز در کشور و البته رتبه پول ایران در جهان اهمیت زیادی پیدا میکند.

حدود 180 ارز در سراسر دنیا وجود دارد. برخی از این واحدهای پول ملی، با سیاست های غلط و راهکارهای نابجا همواره شاهد پسرفت ارزش بوده و به بی ارزش ترین پول های جهان 2021 بدل شده اند.

به واقع در شرایط نوسانات ارزی کنونی ارائه چنین لیستی کمی پیچیده است اما قطعا آشنایی با بی ارزش ترین پول های جهان 2021 و ضمن آن آشنایی با رتبه پول ایران در جهان جالب توجه است.

 بولیوار ونزوئلا

نرخ برابری با دلار: 1,552,540

 بولیوار ونزوئلا
بی ارزش ترین پول جهان در سال 2021

بولیوار ونزوئلا واحد پول رایج در کشور ونزوئلا است. مسئولیت کنترل این واحد پول برعهده بانک مرکزی ونزوئلا قرار دارد. به مانند سالهای اخیر واحد پول ملی ونزوئلا با اقتدار در صدر جدول بی ارزش ترین پول های جهان 2021 قرار دارد. وضعیت تورم در ونزوئلا به مانند کشور عزیزمان ایران هر روز بدتر از گذشته میشود و این خود اساسی ترین عامل نرخ وحشتناک تورم در این کشور و تبدیل بولیوار به بی ارزش ترین ارز جهان در سال 2021 است.

با همه گیری کرونا، به مانند ایران، وضعیت پول ملی ونزوئلا نیز بیش از پیش بد شد و در نتیجه پول ملی این کشور تبدیل به یکی از بی ارزش ترین پول های جهان 2021 بدل شد. دولت ونزوئلا اقداماتی برای کنترل این وضعیت از جمله حذف چند صفر و ایجاد یک پول مجازی به نام پترو انجام داده که تقریبا همگی بی اثر بوده اند.

ریال ایران

نرخ برابری با دلار: 229,500 (حدودی و متغیر)

ریال ایران
بی ارزش ترین پول جهان در سال 2021

اگر ریال عمان یکی از با ارزش ترین پول های جهان 2021 است، همنام ایرانی اش روزگار خوشی را از سر نمیگذراند. نرخ دلار طی سال 99 در ایران کانال بالای 30 هزارتومان را نیز به خود دید و حالا و با عوض شدن برخی شرایط در وضعیت روابط بین الملل و امیدها به از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا و یا بازگشت آمریکا به برجام، با کاهشی چند پله ای به کانال 24 و 25 بازگشته است.

علی ایحال و با شرایط کنونی، واحد پول ملی در حال حاضر یکی از بی ارزش ترین پول های جهان 2021 است و حتی برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که با برخی سیاست های اقتصادی اعمال شده، پول ملی ایران به واقع بی ارزش ترین ارز جهان در سال 2021 است.

  دانگ ویتنام

نرخ برابری با دلار: 23,002

  دانگ ویتنام
بی ارزش ترین پول جهان در سال 2021

وضعیت واحد پول ملی ویتنام نیز بهتر از ریال ایران نیست و تقریبا به لحاظ نرخ برابری با دلار آمریکا در وضعیت ریال ایران به سر میبرد. دانگ ویتنام از 3 مه 1978 از طرف بانک کلی ویتنام به عنوان واحد پول رسمی این کشور رایج شد و سمبل مورد استفاده برای آن  میباشد.

امروزه دانگ کوچیکترین واحد پول ویتنام نیز هست در حالی که پیش از این از دانگ به 10 هائو و هر هائو به 10 خو تقسیم میشد اما امروزه این واحدهای کوچکتر منسوخ گشته اند.

روپیه اندونزی

نرخ برابری با دلار: 14,032

روپیه اندونزی

روپیه علاوه بر هند، نام واحد پولی چند کشور دیگر نیز هست. برخلاف روپیه هند اما در فهرست بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 ما به نام روپیه اندونزی نیز برمیخوریم. این واحد پولی که با کد واحد IDR شناخته میشود در حال حاضر از جمله بی ارزش ترین پول های جهان 2021 محسوب میشود.

روپیه پس از استقلال این کشور در سال ۱۹۴۹ به طور رسمی در این کشور مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان یک دلار آمریکا معادل 3.8 روپیه بود و با این وجود از ارزش روپیه به تدریج کاسته شد و دولت اندونزی نیز هیچگاه در اتخاذ سیاست های مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی این کشور موفق نبوده است.

سوم ازبکستان

نرخ برابری با دلار: 10,483

سوم ازبکستان

سوم ازبکستان واحد پول ملی رایج در ازبکستان است که مسئولیت کنترل آن نیز با بانک مرکزی جمهوری ازبکستان است. این واحد پولی نیز در زمره بی ارزش ترین پول های جهان 2021 قرار دارد و به اسکناس هایی 1، 3، 5، 10، 25، 50، 100، 200، 500، 1000 و 5000 سوم تقسیم میشود.

علاوه بر این سکه های 5، 10، 25، 50، 100 و 500 سوم نیز رایج است. البته سکه هایی کوچکتر نیز وجود دارد که از آنها با نام تین یاد میشود. به مانند عموم کشورهای دنیا بر روی هر یک از اسکناس های این واحد پولی نمادهای ملی ازبکستان و برخی اماکن تاریخی و فرهنگی تصویر شده اند.

بزرگترین اسکناس پول در ازبکستان یعنی اسکناس 5000 سومی از اول پوئیه 2013 وارد فرایند گردش پول در ازبکستان شد و بر روی آن تصویر ساختمان پارلمان ازبکستان حک شده است. به عنوان یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 واحد پول ملی ازبکستان در مقایسه با دلار آمریکا 10,483 میباشد.

فرانک گینه

نرخ برابری با دلار: 10,234

فرانک گینه

فرانک سوییس کجا و فرانک گینه کجا، اختلاف ارزش دو واحد پولی همنام، چیزی در حد اختلاف و فاصله جغرافیایی شان است. با وجود منابع سرشار از طلا، الماس، آلومینیوم و سایر کان های ارزشمند، واحد پولی گینه به دلیل فقر و تورم بالا و البته فعالیت های گسترده مافیایی همواره از جمله یی ارزش ترین واحدهای پول باقی مانده است و بالطبع برای سال جدید نیز در زمره بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 قرار دارد.

افزایش تورم حتی در بازه ای از زمان یعنی در سال 1971 سبب شد تا دولت گینه، سیلی را جایگزین فرانک کند. بر این اساس یک سیلی معادل ده فرانک بود. البته شرایط اقتصادی باعث شد تا همچنان از ارزش فرانک کاسته شود تا جایی که حتی اسکناس های 20 هزار فرانکی نیز چاپ شدند.

لئون سیرالئون

نرخ برابری با دلار: 10,213

لئون سیرالئون

واحد پول ملی کشور سیرالئون، لئون نام دارد و مسئولیت کنترل این وحاد پول نیز با بانک مرکزی سیرالئون است. لئون با کد واحد پولی SLL شناخته میشود و هر واحد لئون با 100 سنت برابری دارد.

لئون با استقلال سیرالئون معرفی شد و جایگزین پوند انگلستان شد. جنگ داخلی سیرالئون بیش از یک دهه ادامه داشت و موجب تورم و سقوط اقتصادی در این کشور شد که همه اینها ارز این کشور را به یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 بدل کرده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا با 10,213 لئون سیرالئون برابری میکند.

کیپ لائوس

برابری با نرخ دلار: 9,322

کیپ لائوس

واحد پول رسمی کیپ لائوس نیز از بی ارزش ترین واحدها پولی بوده و هر واحد آن شامل 100 زیرواحد به نام آت است. کیپ لائوس به طور رسمی با استقلال این کشور در سال 1952 به رسمیت شناخته شد و جای واحد پولی پیاستر هندوچین رایج گشت.

با این حال تورم بالا در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم سبب شده که بانک مرکزی لائوس اسکناس های 100 هزار کیپی را هم چاپ کند. در حال حاضر واحد پولی لائوس به یکی از بی ارزش ترین پول های دنیا 2021 بدل شده است.

گوارانی پاراگوئه

نرخ برابری با دلار: 6,874

گوارانی پاراگوئه

واحد پول ملی رایج در پاراگوئه دیگر مورد در فهرست بی ارزش ترین ها رده نهم را با نرخ برابری بیش از 6000 هزار واحد با هر دلار آمریکا به خود اختصاص داده است.

پاراگوئه دومین کشور فقیر آمریکای جنوبی است. این کشور دچار رکود اقتصادی فاجعه باری بوده و ترکیبی از تورم، فساد، کیفیت پایین آموزش، تعداد بیشماری از افراد فقیر، بیکاری بالا و غیره را در خود دارد. پاراگوئه پنبه و سویا صادر می‌کند، اما این صادرات برای تأمین نیازهای اقتصادی این کشور کافی نیست.

ریل کامبوج

نرخ برابری با دلار: 4,055

ریل کامبوج

ریل واحد پول رسمی کشور کامبوج است. پادشاهی کامبوج یا کامبوجیا در جنوب شرقی آسیا و در منطقه ای استراتژیک قرار گرفته است. واحد پول ملی این کشور از جمله ارزان ترین ها و کم ارزش ترین ارزهای ملی دنیاست.

ریل از ارزش پایینی برخوردار بوده و مردم محلی تصمیم گرفتند تا با ارزهای خارجی و دلار برای زندگی و تجارت ادامه دهند؛ در نتیجه ارزش ریل روز به روز پایین‌تر آمده است.

بالطبع هیچ یک از ارزهای بالا وضعیت خوبی برای سرمایه گذاری ندارند. برای شناخت بهترین سرمایه گذاری 1400 توصیه میکنیمپیش بینی قیمت نفت در سال 2021، سود بانکی در سال 1400، عرضه اولیه های 1400، بهترین مشاغل سال 1400 و پیش بینی قیمت گوشی 1400 را ببینید.

علاوه بر این اطلاع از پیش بینی قیمت اینترنت در سال 1400، اضافه کاری در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400 و عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 میتواند برای هر فردی مورد نیاز باشد.

علاوه بر این برای سال جدید میلادی، بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021  و بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری را فراموش نکنید. به طور خاص در این باره توصیه میکنیم پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021، پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021، پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021، پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021 و پیش بینی قیمت ترون در سال 2021 را ببینید.

بیشتر بخوانید:

منبع: fxssi

نظر شما در خصوص بی ارزش ترین پول های جهان و رتبه پول ایران در جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ارزش پول کشور همکنون داره با مدفوع رقابت میکنه ! امیدواریم از کثافط دیگ شکست نخوره

    پاسخ