;
coinex

اولین واکسن مالاریا توسط سازمان جهانی بهداشت تائید شد

سازمان جهانی بهداشت اولین واکسن مالاریا را تائید کرد و این خبر نویدبخش پایان مرگ و میر کودکان آفریقایی است که سالانه جان چندصد هزار نفر آنها را می گیرد.

مالاریا یک بیماری انگلی است که از نیش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود، نخستین واکسنی را که برای بیماری مالاریا WOH تایید کرده است این امکان را دارد که جان بسیاری از خردسالان را در آفریقای جنوبی و مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا نجات دهد.

سالانه حدود 500 هزار نفر در جهان به علت بیماری خطرناک مالاریا جان خود را از دست می‌دهند و کودکان آفریقا بیشترین قربانیان این بیماری هستند. در ادامه برای اطلاع از جزئیات این واکسن با ما همراه باشید.

اولین واکسن مالاریا

سازمان بهداشت جهانی این موضوع را مطرح می کند که هرساله 260 هزار کودک آفریقایی زیر پنج سال به علت بیماری مالاریا از بین می‌روند.

خطرناک ترین مالاریا مبتلا شدن به پلاسمودیوم فالسیپاردم است که به نوعی مالاریای شدیدی را ایجاد می‌کند و این واکسن فقط 30% در کاهش این بیماری موثر است.

واکسن مالاریا جان خردسالان زیر 5 سال را نجات می‌دهد و از مرگ آنها جلوگیری می‌کند،که این موضوع را سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است. برای کشورهایی که در آنها امکان ابتلا به بیماری مالاریا وجود دارد از 5 ماهگی این واکسن به صورت 4 دوز به کودکان تزریق می‌شود.

اولین واکسن مالاریا

واکسنی را که برای بیماری مالاریا WOH تایید کرده است با همه فواید و اثربخشی که دارد بازهم در آزمایشات بالینی فقط 30% برای مالاریا از نوع حاد و شدید موثر است.

واکسن Mosquirix‌ یکی از واکسن‌هایی است که یک واکنش سریع و مشکل‌تری نسبت به دیگر واکسن‌ها دارد و این واکسن جزو نخستین واکسن‌هایی است که برای جلوگیری و مبتلا نشدن به عفونت‌های انگلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از نشانه‌ها و علایم مالاریا که شباهت زیادی به آنفلوآنزا دارد می‌توان موارد زیر را نام برد: تب و لرز، سردرد، تهوع و استفراغ و درد عضلانی.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اولین واکسن مالاریا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر