;
coinex

چرا باید یک روز خوش را در مزرعه گردشگری خورشید سپری کنیم؟

مزرعه گردشگری خورشید در دماوند نخستین کسب و کار آگروتوریسم در ایران است. در ادامه این نوشتار با امکانات و جذابیت‌های این مزرعه آشنا خواهیم شد. با تکراتو همراه باشید.

مزرعه گردشگری خورشید دماوند توسط علی خدابخشی و محبوبه ملکی بنیان گذاشته شده است. این زوچ سال‌هاست تورهای کوهنوردی، طبیعتگردی، ایرانگردی و جهانگردی را به شکل جدی انجام می‌دهند. جذابیت‌هایی که در مزرعه خورشید وجود دارد، مفرح‌ترین لحظات را برای هر گردشگری رقم می‌زنند؛ از هتل نمکی و باغ دره خورشیدی گرفته تا پل معلق و بلندترین سرسره یکسره ایران.

اگر به یک دنبال مقصد گردشگری ایده‌آل برای گذران یک تعطیلات چندروزه در دل طبیعت هستید، احتمالا باید مزرعه خورشیدی را، به عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های اطراف تهران، در صدر فهرست خود قرار دهید. در ادامه این نوشتار با برخی از مهمترین امکانات و خدمات مزرعه خورشید آشنا خواهیم شد. با تکراتو همراه باشید.

چرا باید یک روز خوش را در مزرعه گردشگری خورشید سپری کنیم؟

آگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی، به گونه‌ای از گردشگری روستایی اطلاق می‌شود که مستقیما با کشاورزی این مناطق ارتباط دارد. آگروتوریسم انعکاسی از تدارک فرصت‌های جدید در زمینه ایجاد فرصت های اقتصادی از طریق گردشگری در مزارع است. بسیاری از این مکان‌ها در جاهایی با جذابیت های زیاد محیطی واقع هستند که معمولا مقصد تفریحی برای ساکنان شهری به حساب می‌آیند.

مزرعه خورشید اولین مزرعه گردشگری کشور در دماوند می باشد. همچنین سومین هتل نمکی جهان و اولین هتل نمکی در ایران در این مجموعه نیز قرار دارد. این مجموعه با تلاش و زحمات ۲۰ ساله زوج خدابخشی ملکی شکل گرفته است. در پست اینستاگرامی زیر مصاحبه این زوج در شبکه پنج را می‌بینیم:

در ادامه با برخی خدمات جذاب مزرعه گردشگری خورشید آشنا خواهیم شد.

1. هتل نمکی

این زوج طبیعت‌گرد، نخستین هتل نمکی ایران را در نزدیکی شهر دماوند افتتاح کرده‌اند. همه مصالح به کار رفته در سقف،‌ دیوارها و تحت خواب اتاق‌ها از جنس نمک است. گردشگران می‌توانند چشم‌انداز شهر و قله دماوند را از تراس تماشا کنند.

چرا باید یک روز خوش را در مزرعه گردشگری خورشید سپری کنیم؟
هتل نمکی در مزرعه خورشید

2. ایستگاه‌های بازی

این مجموعه دارای فضاهای بازی و تفریحی شامل ایستگاه ماسه بازی، استخر رو باز آب بازی، سرسره یکسره هیجان، پیست تیوپ سواری، آموزش کار با تراکتور، فرغون سواری، طناب کشی، چالش جرئت، ایستگاه تاب خانوادگی، ایستگاه الاغ سواری، مهد کودک حیوانات ،آموزش پخت نان و آموزش شیر دوشی است. این بازی‌ها لحظات به یادماندنی را برای کودکان و والدین رقم خواهد زد.

مثل بازی هزارتو که در پست زیر می‌بینید:

3. بلندترین سرسره یکسره ایران

چرا باید یک روز خوش را در مزرعه گردشگری خورشید سپری کنیم؟

هیجان و آدرنالین خالص را در بلندترین سرسره یکسره ایران به طول ۸۸ متر در مزرعه خورشید تجربه کنید. این سرسره یکی از ایمن‌ترین سرسره‌های ساخته شده در کشور است. تمامی پروتوکل های ایمنی لازم در طراحی و ساخت این سرسره در نظر گرفته شده است. برای بالا رفتن از این سرسره نیاز به خسته کردن خودتان نیست و به راحتی با واگن بالابر می‌توان به ابتدای سرسره منتقل شد. این امکان تفریحی یک از پرمخاطب‌ترین امکانات مجموعه گردشگری خورشید است.

4. باغ دره خورشید

چرا باید یک روز خوش را در مزرعه گردشگری خورشید سپری کنیم؟
باغ دره خورشید در مزرعه خورشید

باغ دره خورشید یک فضای دنج و پر از آرامش به فاصله ده کیلومتری مزرعه است. سفر به آنجا به وسیله دلیجان تراکتور انجام می‌شود. گردشگران می‌توانند از امکانات محلی و کشاورزی این بخش از جمله آگراتوریسم (توریست کشاورزی) بازدید از عملیات کاشت، داشت، برداشت، و استفاده از محصولات کشاورزی و نوشیدن چای ذغالی در آلاچیق‌های
چشمه‌سار استفاده کنند. این مکان یکی از دلنشین‌ترین بخش‌های مجموعه گردشگری خورشید است؛ گردشگران از هوایی بسیار خنک به همراه سایه درختان در کنار چشمه بهره‌مند می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر نظیر رزرو هتل نمکی و پکیج گردشگری به وبسایت مزرعه خورشید از اینجا مراجعه کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر