;
coinex

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز ؛ از قلعه الموت و کویر ورزنه تا جنگل ابر و جاده اسالم به خلخال را در این نوشتار تکراتو معرفی خواهیم کرد.

به قول اخوان پاییز پادشاه فصل‌هاست. بسیاری از افراد این فصل را حتی به فصل بهار ترجیح می دهند و معتقد هستند که زیباترین فصل سال است. فصل پاییز برای مسافرت نیز بسیار مناسب است. چون هوا نه آنقدر گرم است مانند تابستان، و نه آنقدر سرد مانند زمستان. همچنین در این فصل عکاسی بسیار لذت بخش خواهد بود چون در دل طبیعت که باشید رنگ‌ها شما را مجذوب کرده و مناظری بی نظیر را برای عکاسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز شهر اصفهان است، نکته مثبت علاوه بر تمامی ویژگی‌های خاص شهر اصفهان، ترمینال کاوه اصفهان است که از کیفیت، زیبایی و امکانات مدرنی برخوردار است تا مسافران در بدو ورود به اصفهان احساس خوشایندی داشته باشند.

اصولا فصل پاییز را فصلی عاشقانه و فصلی مناسب برای سفر می‌دانند. اگر شما هم قصد سفر دارید باید با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز آشنا شوید تا بهترین انتخاب را برای یک سفر پاییزی لذت بخش انجام دهید. در این لیست می‌کوشیم بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز را که از زیبایی و همچنین امکان دسترسی آسان برخوردار هستند به شما معرفی کنیم.

بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

کشور ما به کشور چهار فصل شهرت دارد. به طوری که در ایران تمام فصل ها در تمام سال وجود دارد! اگر در تهران زمستان باشد در جنوب بهار است. و اگر در مشهد پاییز باشد، اردبیل زمستان را تجربه می‌کند. این ویژگی خاص و منحصر بفرد کشور ما را به کشوری مناسب برای مسافرت و لذت از مناظر طبیعی بدل کرده است. اگر شما هم اهل مسافرت پاییزی هستید بهتر است با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز آشنا شوید.

1.  جاده اسالم به خلخال

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

هرچند جاده اسالم به خلخال در تمام سال زیباست. اما طبیعت این جاده که استان گیلان را به استان اردبیل مرتبط می‌کند در فصل پاییز لطف دیگری دارد. دیدن رنگ‌های درختان این جاده در فصل پاییز شبیه به دیدن یک تابلوی نقاشی واقعی و زنده است. این جاده که 70 کیلومتر طول دارد هر ساله در فصل پاییز مهمان عکاسان و هنرمندان حرفه‌ای از سراسر کشور و حتی جهان است.

اگر به دنبال مقصدی هستید که عکس‌هایی پاییزی و زیبا بگیرید فراموش نکنید که جاده اسالم به خلخال یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز است. جاده‌ای که در آن می‌توانید لحظات زیبای خود را با گرفتن عکس‌هایی فوق‌العاده برای همیشه ثبت کنید.

2. دریاچه جنگلی چورت

دریاچه جنگلی چورت در شمال شرقی مازندران قرار دارد. در فصل  پاییز زیبایی آن بسیار قابل توجه است. این دریاچه به همین دلیل مقصد بسیاری از گردشگران بویژه گردشگران داخلی در پاییز است.

نام قدیمی این دریاچه میانشه بوده است اما به دلیل فاصله کمی که از روستای چورت دارد امروزه همگان آن را با نام دریاچه چورت می‌شناسند. دریاچه چورت در اثر زلزله‌ای در سالیان بسیار دور و بسته شدن مسیر چشمه ای که در همین حوالی بود شکل گرفت، که باعث ایجاد منظره‌ای زیبا و طبیعی که امروزه وجود دارد شد. این دریاچه با پوشش گیاهی خاصی که دارد در فصل پاییز از رنگ‌های مختلفی برخوردار است که منظره این دریاچه را مانند فیلم‌های طبیعت‌گرایانه کرده است. این دریاچه تا شهر ساری فقط 50 کیلومتر فاصله دارد و از لحاظ دسترسی آسان نیز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز محسوب می‌شود.

3. جنگل ابر

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

کسانی که ترجیح می‌دهند در فصل پاییز به سفر بروند علاقه‌ی بسیار ویژه‌ای به جنگل ابر دارند چرا که این جنگل از تنوع پوشش گیاهی مناسب و متفاوتی برخوردار است. جنگل ابر در 45 کیلومتری  شهر قدیمی شاهرود قرار دارد. این جنگل در 12 کیلومتری روستای ابر قرار دارد و به همین علت به این نام مشهور است. جنگل ابر از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا و در دسته‌ی جنگل‌های هیرکانی طبقه‌بندی می‌شود. بنا بر نظر کارشناسان این جنگل از دوره ژوراسیک (دوره سوم زمین شناسی) که از قدیمی‌ترین دوره‌های زمین شناسی است به جای مانده و به همین دلیل است که زیبایی و جلوه‌ی این جنگل زبانزد خاص و عام است.

این جنگل با فاصله بسیار کوتاهی از شهر سمنان که مرکز استان هم هست واقع شده است. شهر سمنان نیز دارای قدمتی بسیار طولانی و در نزدیکی شهر دامغان واقع است. شهر دامغان همان صد دروازه است که روزگاری پایتخت اشکانیان بوده است به همین دلیل اگر به جنگل ابر سفر کنید می توانید از زیبایی‌های شهر دامغان نیز لذت ببرید.

4. کویر ورزنه

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

کویر ورزنه یکی از وسیع‌ترین کویرهای نه تنها ایران بلکه جهان است. این کویر دارای وسعتی بالغ بر 1000 کیلومتر است. علت نام‌گذاری این کویر نزدیک بودن آن به روستای ورزنه است. این کویر یکی از پر رفت‌وآمد‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز محسوب می‌شود. مهمترین عاملی که در فصل پاییز این کویر را به مقصدی مناسب برای سفر تبدیل کرده است، آب‌وهوای مناسب آن و همچنین سکوت بسیار دلنشینی است که دارد. این کویر برای کسانی که در شهر، زندگی شلوغ و پرکاری دارند و نیاز به استراحت در فضایی آرامش بخش دارند، بسیار مناسب است. تپه‌های زیبای این کویر بر اثر فرسایش به وجود آمده‌اند، فرسایشی که علت اصلی آن باد و سپس تغییر درجه حرارت هوا بوده است. از جمله ویژگی های این کویر که آن را به مقصدی مناسب برای سفرهای پاییزی تبدیل کرده آب و هوای مناسب آن است؛ چرا که این کویر در فصل تابستان بسیار گرم بوده و بهتر است در فصل پاییز به عنوان مقصد در نظر گرفته شود.

5. جنگل ناهارخوران

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

جنگل نهار خوران در نزدیکی شهر گرگان واقع شده است. این جنگل تقریبا حدود 300 هکتار وسعت دارد. این جنگل و طبیعت افراد آن به بهشت ایران زمین شهرت دارند. جنگل نهار خوران در فصل پاییز طبیعت بی‌نظیر و رنگارنگی دارد و دلیل نام گذاری این جنگل به نهار خوران این بوده است که در گذشته مسافران خانه خدا که از شمال کشور به این سفر می‌رفتند از این مکان عبور می‌کردند و این جنگل مکانی برای استراحت و صرف نهار و شام مسافران بوده است. درختان افرا پلت، گیلاس وحشی، درختان ممرز، ازگیل و بلوط تنوع گیاهی این جنگل و همچنین خفاش، راسو، جغد و عقاب تنوع حیوانی این بهشت خدادای را تشکیل داده است. اگر به دنبال یکی از  بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز برای عکاسی هستید بدون شک جنگل نهارخوران انتخابی مناسب است.

6. روستای لاویج

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

حتما شما هم نام شهرستان چمستان را به عنوان یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور شنیده‌اید. روستای لاویج در نزدیکی شهر چمستان قرار دارد و یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز است. این روستا در دامنه کوه‌های البرز قرار دارد و جزو روستاهای بسیار خوش آب و هوای استان مازندران محسوب می شود. این روستا به خاطر وجود صنایع دستی و همچنین انواع و اقسام پوشش گیاهی متنوع و رنگارنگ به یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز تبدیل شده است. یکی از دلایلی که هر ساله این روستا مسافران زیادی را به خود می‌بیند وجود آب گرم لاویج است. آب گرمی که به دلیل داشتن گوگرد در درمان بیماری‌های پوستی بسیار تاثیرگذار است. این روستا برای مسافرینی که هم به دنبال لذت بردن از طبیعت و مناظر و هم استفاده‌های درمانی هستند بسیار مناسب و کاربردی است.

7. تالاب کرد خورد

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

تالاب کرد خورد، در 20 کیلومتری شهر ملایر قرار دارد. اسم دیگر این تالاب آق گل است. این تالاب یکی از قدیمی‌ترین تالاب های ایران و جزو یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز محسوب می شود. پوشش گیاهی خاص این آبگیر در پاییز موجب شده که 46 گونه پرنده از مناطقی  مانند روسیه و قفقاز به این تالاب مهاجرت کنند و مدتی را در این تالاب به سر ببرند. از جمله این پرندگان باید به اردک، غاز، فلامینگو، آب چلیک و مرغ باران اشاره کرد.

8. روستای افجه

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

روستای افجه دارای زیبایی‌هایی دلپذیر و جذاب است. این روستا در 30 کیلومتری شمال شهر تهران واقع شده است. در اطراف این روستا و در بخش لواسانات دشت‌های دیگری مانند گرچال و قلعه ساکا نیز وجود دارد.

دشت هویج از مرتفع‌ترین نقاط تهران است این دشت دارای ارتفاع 2500 متری از سطح دریاست. اگرچه این روزها هویجی در این دشت کاشته نمی شود اما در زمان های گذشته این منطقه یکی از مناطق اصلی کشور در کاشت هویج بوده است و علت نام‌گذاری این دشت نیز همین است.

از دیگر جذابیت‌های این دشت باید به وجود انواع باغ‌های میوه اشاره کرد که در فصل پاییز بسیار زیبا و رنگارنگ می‌شوند. باغ‌های گیلاسی که بین آبشار پسچویک و دشت هویج وجود دارد، از دیگر بخش‌های زیبای این ناحیه از شهرستان شمیرانات است. این منطقه یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز محسوب می‌شود خصوصا برای کسانی که در شهر تهران حضور دارند.

9. قلعه الموت

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

قلعه الموت که پناهگاه حسن صباح و یارانش بوده است و بدون شک یکی از زیباترین و خاص‌ترین مناطق ایران است که گردشگران زیادی هر ساله به آنجا سفر می‌کنند. این قلعه در فصل پاییز بخاطر نمای زیبایی که از بالای قلعه به دشت‌های اطراف دارد بیشتر مورد پسند گردشگران قرار می‌گیرد. قلعه الموت در روستای گازرخان قرار گرفته است، روستایی که خودش جزو زیبایی‌های استان قزوین محسوب می‌شود. در کنار قلعه الموت دریاچه بسیار زیبا آوان قرار گرفته است که بعد از بازدید از قلعه الموت می‌توانید به ماهیگیری و قایق سواری بپردازید.

10. دشت لار

آشنایی با بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز

این دشت در شهر آمل و در سلسله جبار البرز واقع است. دشت لار دارای  تنوع گیاهی و جانوری بسیار متوعی است. این دشت به دلیل شرایط آب‌و‌هوایی خوبی که دارد در گذشته به عنوان ییلاق پادشاهان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از دیگر زیبایی‌های دشت لار می‌توان به گل‌های زرد و شقایق، گونه‌های جانوری مانند پلنگ، گرگ، عقاب، خرس قهوه‌ای و گراز اشاره کرد. اما مهمترین ویژگی این دشت، وجود آبشارهای متنوع است که در فصل پاییز و در ترکیب با رنگ‌های پاییزی درختان یک جلوه ی کاملا منحصر بفرد را تشکی می‌دهد. دشت لار از گسترده‌ترین دشت‌های کشور است که حدود آن از سطح چند شهر نیز فراتر می‌رود. اگر به جنگل علاقه مند هستید دشت لار یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز محسوب می شود.

انتخاب سایت معتبر برای خرید بلیط؛ سفر لذت بخش‌تر

برای داشتن سفری لذت بخش استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت و استاندارد بسیار حائز اهمیت است. برای این که خیال شما از بابت استاندارد بود و همچنین امنیت اتوبوس راحت باشد بهتر است از سایتی معتبر مانند پایانه ها بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

وب سایت پایانه ها به عنوان معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، تجربه خرید آسان بلیط اتوبوس را برای شما فراهم کرده است. خرید بلیط اتوبوس از پایانه ها با چند کلیک و براحتی امکان پذیراست و شما می‌توانید بصورت آنلاین  از تمامی شرکتهای معتبر اتوبوسرانی کشور، برای مقصد مورد نظر بلیط بخرید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس در سایت پایانه ها شما می‌توانید اتوبوس و تاکسی سواری دربستی اجاره کنید. ارسال بار به صورت اینترنتی از دیگر خدمات پایانه هاست. چنانچه در هر یک از مراحل سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید.

نظر شما در خصوص بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با  تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر