coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا بر خلاف باور اکثریت تنها به حرم امام رضا ختم نمی‌شود. در این مقاله به بهترین مناطق گردشگری مشهد می‌پردازیم.

شهر مشهد از دیرباز مقصد مسافران و زائران حرم امام رضا (ع) بوده است و مردم این شهر به پذیرایی از مهمان‌ها از اقصی نقاط ایران و حتی جهان عادت دارند و در بین تمامی مسافران نیز مردم مشهد به مهمان‌نوازی و  برخورد خوب شهرت دارند.

راهنمای خرید تکراتو

اما یکی از باورهای غلط در مورد شهر مقدس مشهد این نکته است که تنها مکان تاریخی و دیدنی این شهر حرم امام رضا است و مشهد به جز این حرم مقدس آثار تاریخی یا تفریحی دیگری ندارد. اما اگر شما هم از ترمینال کاراندیش شیراز یا ترمینال مرکزی تبریز به فکر سفر به این شهر هستید و  این چنین فکر می‌کنید، باید بگوییم سخت در اشتباهید! چرا که شهر مشهد علاوه بر داشتن اماکن تاریخی-مذهبی دیگر، دارای انواع مکان‌های تفریحی و گردشگری نیز هست. در دوران کرونا که مسافرت و خصوصا زیارت بسیار خطرناک است می‌توان از جاهای دیدنی مشهد به جز حرم امام رضا نیز دیدن کرد و از مسافرت به این شهر تاریخی و پرسابقه لذت برد.

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

اگرچه کرونا و پی آمدهای این ویروس منحوس زندگی تمام افراد را تحت الشعاع خود قرار داده است، اما انسانها همواره و در هر شرایطی به زندگی ادامه می‌دهند و راه‌های متفاوتی را برای مقابله با مشکلات پیدا می‌کنند. در مورد سفر و مسافرت نیز این چنین است و اگر پروتکل‌های بهداشتی به طور جدی و با دقت رعایت شود بدون شک امکان سفر نیز فراهم است. بنابراین در ادامه تلاش می‌کنیم به معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا بپردازیم تا در سفر به این شهر به خوبی از نقاط مهم آن دیدن فرمایید.

9. شاندیز مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

اگر از آن دسته افراد هستید که در سفر به شهرهای مختلف برای شما مهم است که غذاهای مخصوص به آن شهر را نیز بچشید پس بدون شک یکی از جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا برای شما شاندیز خواهد بود. این منطقه خوش آب و هوا که تقریبا 20 کیلومتر از مشهد فاصله دارد دارای باغ‌هایی بسیار دل‌انگیز و ییلاقی بوده که انواع درختان زیبا در آنها مشاهد می‌شود. همچنین همانطور که احتمالا می‌دانید شاندیز بخاطر کباب‌های بسیار خوشمزه و خوش طعمی که دارد شهرتی جهانی دارد و حتی مسافران و توریست‌های خارجی برای خوردن کباب به این منطقه سفر می‌کنند. رستوران‌های موجود در شاندیز همگی باغ‌هایی زیبا و خوش‌ منظره هستند که باعث می‌شود لذت خوردن غذا بدون شک دو صد چندان بشود. اگر قصد مسافرت به مشهد را دارید بدون هیج تردیدی شاندیز را در لیست جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا لحاظ کنید و به آنجا سفر کنید.

8. باغ نادری مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

بدون شک باغ نادری مشهد از مهمترین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا و از آثار تاریخی با ارزش این شهر به حساب می‌آید. این باغ که مقبره نادرشاه افشار نیز در آن قرار گرفته است محیطی بزرگ، دلباز و بسیار خوش آب و هوا است که محلی مناسب برای گذران وقت و همچنین دیدن مقبره نادرشاه افشار است. مقبره نادرشاه از ابتدا در اینجا نبوده است بلکه با دستور قوام‌السلطنه بقایای جسد نادرشاه از تهران به مشهد منتقل و در آرامگاهی مجلل در این باغ به خاک سپرده شده است.

7. حمام مهدی قلی بیک مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی شهر مشهد و از مهم‌ترین مقاصد برای دیدار از جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا همین حمام مهدی قلی بیک است. این حمام که در دوره صفوی ساخته شده است با مساحتی نزدیک به 2000 متر مربع از بزرگترین حمام‌های کشورمان به حساب می‌آید. نکته جالب توجه در مورد این حمام تاریخی این مساله است که امروزه این حمام موزه مردم شناسی شهر مشهد نیز هست و با دیدار از آن علاوه بر آشنایی با این حمام تاریخی از نزدیک با فرهنگ و تمدن مردم مشهد در گذشته نیز آشنا خواهید شد. معماری این  حمام به صورت معماری کلاسیک اسلامی است و در ساخت این بنا از مصالحی همچون ساروج، آهک، کاشی و شیشه استفاده شده است. این حمام نیز به مانند اکثر حمام‌های سنتی ایران زمین از بخش‌های مختلفی از جمله خزینه، چال حوض و نظافت خانه تشکیل شده است. در سفر به مشهد حتما دیدن از این اثر تاریخی را در برنامه خود قرار دهید.

6. آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

هرچه از بزرگی و عظمت نام فردوسی در تاریخ کشورمان گفته شود بدون شک کم است. فردوسی و اثر سترگش شاهنامه نقشی مهم و غیر قابل کتمان در حفظ زبان فارسی بازی کرده‌اند، بنابراین شاید دینی بر هر ایرانی باشد که در سفر به مشهد به سراغ آرامگاه این شاعر بزرگ برود و از این فضا دیدن کند. آرامگاه فردوسی در توس و در 30 کیلومتری شهر مشهد واقع شده است. این آرامگاه بخاطر محوطه بسیار بزرگ و دلنشینی که دارد یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا به حساب می‌آید. از نکات جالب این نقطه دیدنی این است که شاعر خوشنام و معاصر یعنی مهدی اخوان ثالث که علاقه‌ای شدید به حکیم توس داشت در همین محوطه به خاک سپرده شده است و می‌توانید از آرامگاه این شاعر بزرگ نیز دیدن فرمایید. همچنین در کتب تاریخی شهر توس به خوش آب و هوا بودن معروف بوده است و شما در مسیر سفر به این شهر از جاده زیبا و خوش منظره بهره‌مند خواهید شد.

5. مسجد گوهر شاد مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

مسجد گوهر شاد مشهد که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) واقع شده است از زیباترین و مهم‌ترین مسجدهای تاریخی کشور است که در دوره تیموریان و به دستور همسر شاهرخ شاه یعنی گوهرشاد بیگم ساخته شده است. شیوه ساخت این مسجد به سبک چهار ایوانی که از زیباترین سبک‌های معماری اسلامی است بوده و همچنین در سقف این مسجد چندین بار نام گوهرشاد حکاکی شده است. بسیاری این مسجد را پربازدیدترین مسجد ایران می‌دانند. مسجد گوهر شاد بخاطر نزدیکی به حرم  امام هشتم از مهمترین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا به حساب می‌آید.  صحن مسجد تقریباً به شکل مربع و در اطراف آن چهار ایوان بزرگ تاریخی و در فواصل ایوان‌ها هفت شبستان وسیع و شش در ورودی و خروجی وجود دارد. این مسجد 41 متر ارتفاع دارد البته مناره‌های آن حتی بلندتر بوده و نزدیک به 45 متر بلندی دارند تا این مسجد یکی از بلندترین مساجد کشور نیز محسوب شود.

4. آرامگاه پیر پالاندوز مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

این آرامگاه که متعلق به عارفی مشهور و والا مقام به نام محمد عارف عباسی است، بخاطر معماری خیره‌کننده و زیبایی که دارد از مهمترین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا است. این مسجد که در دوره صفویه ساخته شده است دارای گنبدی پیازی شکل است که در نوع خود منحصربفرد بوده و بسیار زیباست. در کاشی کاری‌های گنبد این مسجد انواع رنگ فیروزه‌ای و آبی به کار گرفته شده است که در کنار دیوارهای اجری این مکان به فضای آن یک حالت آرامش و معنوی بسیار جذاب بخشیده است. نوع معماری این بنا به صورت معماری کلاسیک اسلامی است که در دوره قاجار بسیار فراگیر بوده و به خاطر ظرافت و جلوه‌ای که دارد از دور نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پیرپالاندوز که عارفی تهی دست بوده است در بین عارفان مشهور به داشتن درجات معنوی بسیار بالاست.

3. کلیسای مسروپ مقدس

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

کلیسای مسروپ مقدس یا آنطور که اهالی مشهد آن را یاد می‌کنند کلیسای مریم مقدس نشان از فرهنگ چندجانبه مردم مشهد دارد که در شهری مذهبی کلیسایی برای مسیحیان نیز وجود دارد و این نشان از همزیستی مسالمت آمیز فرهنگ‌های مختلف در شهر مشهد از دوران گذشته تا به حال است. این کلیسا که در خیابان جانبازان شهر مشهد واقع شده است توسط ارامنه شهر مشهد در سال 1941 میلادی ساخته شد، این کلیسا دارای محوطه‌ای کوچک و به میزان 300 متر مربع است. گنبدهای مخروطی شکل همراه با دو صلیب نشان این کلیسای قدیمی هستند که از دور هم قابل رویت بوده و این کلیسا را به یکی از جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا تبدیل کرده است. در حال حاضر در این کلیسا هیچ‌گونه مراسم مذهبی برگزار نمی‌شود و امکان بازدید از این مکان برای عموم آزاد است.

2. پارک وکیل آباد مشهد

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

اگر در بین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا به دنبال مکانی تفریحی گردشگری هستید بدون شک باید از پارک بزرگ وکیل آباد دیدن فرمایید. این پارک که مساحتی بالغ بر 260 هزار متر مربع دارد از بزرگترین پارک‌های مشهد و حتی کشور ایران است. این پارک دارای انواع فضاهای تفریحی است که باعث شده هر روزه خانواده‌های زیادی اوقات خود را در این پارک بگذرانند. همچنین یک چشمه آب طبیعی در این پارک وجود دارد که علاوه بر زیباتر کردن فضای پارک به بهبود آب و هوای آن نیز کمک شایان توجهی کرده است. درختان این پارک دارای قدمتی بسیار طولانی بوده و اکثرا از نوع کاج  و یا نار کهنسال هستند. پارک وکیل آباد از پر بازدیدترین جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا در طی یک سال گذشته بوده است.

1. حرم علی ابن موسی الرضا (ع)

معرفی جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا

بدون هیچ شک و تردیدی زیباترین، معنوی‌ترین و آرامش‌ بخش‌ترین جای مشهد جایی نیست جز حرم امام رضا (ع)  که هرساله زیارتگاه عاشقان اسلام و تشیع است. حرم امام رضا از لحاظ مساحت یکی از بزرگترین مکان‌های مقدس در کشور و حتی در جهان به حساب می‌آید. این مکان مقدس بخاطر معماری زیبا و خاصی که دارد به بیننده حس آرامش و معنویت را منتقل می‌کند. همچنین حرم امام رضا (ع) محل آرام گرفتن بسیاری از شخصیت‌های معروف و برجسته از جمله شیخ بهایی نیز محسوب می‌شود. آینه کاری‌های زیبا، درهای بسیار زیبا با حکاکی‌های برجسته از جمله زیبایی‌های این حرم مطهر است.

معتبرترین سایت خرید بلیط اتوبوس

برای داشتن سفری لذت بخش استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت و استاندارد بسیار حائز اهمیت است. برای این که خیال شما از بابت استاندارد بود و همچنین امنیت اتوبوس راحت باشد بهتر است از سایتی معتبر مانند پایانه ها بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

وب سایت پایانه ها به عنوان معتبرترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، تجربه خرید آسان بلیط اتوبوس را برای شما فراهم کرده است. خرید بلیط اتوبوس از پایانه ها با چند کلیک و براحتی امکان پذیراست و شما می‌توانید بصورت آنلاین  از تمامی شرکتهای معتبر اتوبوسرانی کشور، برای مقصد مورد نظر بلیط بخرید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس در سایت پایانه ها شما می‌توانید اتوبوس و تاکسی سواری دربستی اجاره کنید. ارسال بار به صورت اینترنتی از دیگر خدمات پایانه هاست. چنانچه در هر یک از مراحل سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید.

در انتها لازم است این نکته را متذکر شویم که هرچند سفر به مشهد و دیدن جاهای دیدنی این شهر تاریخی و زیارتی بسیار لذت بخش است اما بسیار حائز اهمیت است که در دوره کرونا برای سفر به شهر مشهد یا به هر شهر دیگری تمام پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم تا هم خود و هم عزیزانمان را از خطر دور نگه داریم.

نظر شما درباره جاهای دیدنی مشهد در ایام کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر