;
coinex

آیفون 14 پرو و پرو مکس به پورت USB-C مجهز می‌شوند

پورت لایتنینگ در آیفون 14 پرو و پرو مکس جای خود را به پورت USB-C می‌دهد. این احتمالا یکی از مهم‌ترین تغییرات کاربردی در سبک طراحی آیفون خواهد بود.

سری گوشی‌های آیفون 14 احتمالا در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) رونمایی می‌شوند و شکی نیست که در لیست بهترین گوشی‌های 2022 قرار می‌گیرند.

گفته می‌شود که سری آیفون‌های 14 در 4 مدل معرفی می‌شوند؛ آیفون 14 در اندازه 6.1 اینچ، آیفون 14 پرو در اندازه 6.1 اینچ، آیفون 14 مکس در اندازه 6.7 اینچ و آیفون 14 پرو مکس در اندازه 6.7 اینچ. اما خبرهای جالبی هم درباره پورت‌های این گوشی‌ها در راه است.

آیفون 14 پرو و پرو مکس به پورت USB-C مجهز می‌شوند

جایگزین شدن پورت لایتنینگ با USB-C در آیفون 14 پرو

خبرگزاری iDrop News در گزارش خود اعلام کرده است که گوشی‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس بالاخره به پورت USB-C مجهز می‌شوند. اپل در گوشی‌های سال 2021 خود از پورت لایتنینگ با سرعتی مشابه USB 2.0 استفاده کرد. اما حالا به نظر می‌رسد که دو مدل از سری گوشی‌های آیفون 14 را به پورت USB-C مجهز خواهد کرد.

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس به قابلیت ProRes جدید اپل مجهز هستند که فضای زیادی از گوشی را اشغال می‌کند. زمانی‌که کاربر بخواهد ویدیو‌های ProRes را از آیفون 13 پرو و پرو مکس خود به کامپیوتر منتقل کند،‌ باید زمان زیادی را منتظر بماند؛ چراکه سرعت انتقال اطلاعات با سرعت پورت USB 2.0 برابر است.

برای مثال،‌ تقریبا 3 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد تا یک ویدیوی 720 گیگابایتی 4K ادیت نشده از آیفون 13 پرو و پرو مکس به کامپیوتر منتقل شود. اگر بخواهید همین حجم از اطلاعات را از طریق پورت USB-C مشابه در آیپد پرو 2021 انتقال دهید، ‌تنها به 3 دقیقه زمان نیاز دارید.

آیفون 14 پرو و پرو مکس به پورت USB-C مجهز می‌شوند

در ادامه گزارش iDorp News نوشته شده که اتحادیه اروپا و دولت آمریکا انتظار دارند که تمام دستگاه‌ها، از جمله گوشی‌های آیفون به پورت USB-C مجهز شوند. اگر شرکت‌ها از این دستور پیروی نکنند، با حکم پرداخت جریمه روبرو می‌شوند. بنابراین، قانون جدید اروپا و آمریکا هم باعث شده تا اپل، این تصمیم را جدی‌تر از قبل دنبال کند.

مدتی است که اپل به بهانه حفاظت از محیط زیست، گوشی‌های خود را بدون شارژر عرضه می‌کند. اپل مدعی شده بود که کاربران به خاطر استفاده از دستگاه‌های دیگر، حتما شارژر دارند و نیازی نیست که برای گوشی‌های جدید هم، شارژر مجزا داشته باشند.

این شرکت معتقد بود که این تغییر می‌تواند بر کاهش روند تولید گازهای گلخانه‌ای تاثیر مثبتی داشته باشد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اپل باید قبل از این، با استفاده از پورت USB-C و همگام شدن با سایر دستگاه‌های دنیا،‌ برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کرد؛ نه اینکه گوشی‌های خود را بدون شارژر بفروشد.

با اینحال، مجهز شدن گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به پورت USB-C به این معناست که فقط یک نوع شارژر برای شارژ کردن آیفون و دستگاه‌های دیگر، وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پورت USB-C در آیفون‌های 14 پرو و پرو مکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر