;
coinex

تراشه جدید کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما تایید شد

کوالکام ٰسما اعلام کرد که اسنپدراگون 8 نسل 1 نام جدیدترین تراشه این شرکت خواهد بود. پیش از این، تراشه جدید کوالکام به اسم اسنپدراگون 898 معروف شده بود.

کوالکام نام رسمی نسل جدید تراشه خود را اعلام کرد؛ Snapdaron 8 Gen 1. تراشه‌ای که تامین قدرت بسیاری از بهترین گوشی‌های 2022 را بر عهده خواهد داشت.

سال گذشته بود که کمپانی کوالکام، پلتفرم موبایل اسنپدراگون 888 را معرفی کرد و حالا قرار است نسل جدید این تراشه در تاریخ 30 نوامبر (9 آذر) در رویداد Tech Summit رونمایی شود.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1

پیش از این پیش‌بینی شده بود که نسل جدید تراشه اسنپدراگون 888 با اسم اسنپدراگون 898 معرفی می‌شود؛ اما هفته گذشته اخبار دیگری درباره اسم این تراشه منتشر شد. این شرکت آمریکایی تولید کننده تراشه اعلام کرد که تراشه اسنپدراگون سری 8 جدید، شماره نسل تراشه را نشان خواهد داد و با اسم اسنپدراگون 8 نسل 1 کار خود را آغاز خواهد کرد.

کوالکام معتقد است که با این روش تغییر اسم که شماره نسل پلتفرم موبایل را نشان می‌دهد، کار برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و خریداران نهایی آسان‌تر می‌شود تا بتوانند دستگاه‌هایی که به انواع اسنپدراگون مجهز می‌شوند را راحت‌تر تشخیص دهند و انتخاب کنند.

تراشه جدید کوالکام با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 رسما تایید

این کمپانی قصد دارد روند تغییر نام را برای تراشه‌های دیگر خود که در حال حاضر با اسم‌های دیگری مثل اسنپدراگون 695 یا اسنپدراگون +480 شناخته می‌شوند نیز آغاز کند. این احتمال وجود دارد که تراشه‌های میان‌رده جدید کوالکام هم با اسم‌های اسنپدراگون 7 نسل 1 و اسنپدراگون 6 نسل 1 معرفی شوند. در حال حاضر، هیچ‌کدام از این اسم‌ها به‌صورت رسمی تایید نشده‌اند.

کمپانی کوالکام همچنین اعلام کرده که در لوگوی تراشه‌های خود از علامت‌های رنگی استفاده می‌کند. با این روش، کاربران تراشه‌ها می‌توانند تراشه‌های رده‌بالا را از میان‌رده و پایین‌رده تشخیص دهند. برای مثال،‌ تراشه‌های رده‌بالا با رنگ طلایی مشخص می‌شوند؛ اما رنگ‌های مشکی، ذغالی، نیکل و قرمز برای تراشه‌های دیگر استفاده می‌شوند.

این کمپانی تصمیم گرفته برندهای کوالکام و اسنپدراگون را از هم جدا کند. برند اسنپدراگون یک محصول کاملا مستقل خواهد بود که در مواقع لزوم، با عنوان کوالکام هم فعالیت می‌کند. کوالکام در بلاگ خود اعلام کرد که این پلتفرم موبایل دیگر پسوند 5G را نخواهد داشت و نماد فایربال (توپ آتشین) نیز از لحاظ ظاهری تغییر خواهد کرد.

شیائومی، موتورولا، لنوو،‌ اوپو، سامسونگ و هوآوی از اولین شرکت‌هایی هستند که نسل بعدی پرچمداران خود را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز می‌کنند. احتمالا گوشی‌های شیائومی 12 و موتورولا Edge X اولین گوشی‌هایی خواهند بود که از تراشه جدید اسنپدراگون بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اسنپدراگون 8 نسل 1 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر