;
coinex

چهاردهمین جشنواره وب زیر سایه «طرح صیانت» برگزار می‌شود

چهاردهمین جشنواره وب زیر سایه «طرح صیانت» برگزار می‌شود. با ما در تکراتو همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعاتی از چهاردهمین دوره این جشنواره برایتان شرح دهیم.

جشنواره وب و موبایل ایران با ده‌ها هزار شرکت‌کننده، به عنوان بزرگ‌ترین عرصه رقابت میان وبسایت‌ها و نرم‌افزار‌های موبایل ایرانی در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود و از ابتدای زمان تاسیس توانسته است نقش مهمی در رشد کیفیت و جایگاه حوزه وب و موبایل در میان مردم داشته باشد.

چهاردهمین دوره جشنواره وب و موبایل از ۱ دی تا ۲۱ اسفند ماه ادامه دارد.

چهاردهمین جشنواره وب

شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای شروع چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران، برنامه‌ها و تغییرات جشنواره ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

متن بیانیه ی شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران به شرح زیر است:

در سال‌های اخیر شرایط حاکم بر فضای مجازی کشور فعالین و مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو کرده است؛ مهاجرت گسترده‌ی نیروی انسانی متخصص در دو سال گذشته، همه‌گیری بیماری کرونا و طرح صیانت، چالش‌هایی هستند که متاسفانه فعالین اکوسیستم آنلاین توامان با آن‌ دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در طول سالهای گذشته سعی شده بود جشنواره وب و موبایل ایران بتواند نقطه اتصالی بین بخش خصوصی و بخش دولتی و حاکمیتی ایفا نماید که به اذعان بسیاری از کارشناسان این هدف تا حدود زیادی محقق گردید. جشنواره تلاش داشت با شفاف‌سازی فضای کسب‌وکارهای اینترنتی بتواند گامی در راستای کاهش موانع این کسب‌وکارها بردارد.

چهاردهمین جشنواره وب

روزهای سخت متهم کردن استارتاپ ها به خروج از خط قرمزها به سر رفت و شاید مشکلات خاص خود را برای برخی ایجاد کرد. اما تلاش‌ها و مداومت‌ها  سبب شکوفا شدن فضای کسب‌وکارهای اینترنتی، ورود بسیاری از سازمان‌های دولتی و حاکمیتی به فضای استارتاپی و سرمایه‌گذاری در این حوزه شد.

متاسفانه امسال هم شاهد آن هستیم که آمیختن برخی نگرانی‌ها و مصلحت‌اندیشی‌ها در قالب طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، افکار عمومی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اکوسیستم آنلاین ایران را در ابهام و نگرانی فرو برده است. نگرانی‌ای که تا امروز پاسخ‌های طراحان و مدافعان این طرح، بر میزان آن افزوده است. با وجود آن که با شیوع کرونا ظهور فروشندگان و خدمات‌دهندگان آنلاین رشد پر شتابی پیدا کرده است، تصویب و اجرای طرح صیانت، حتی اگر قبول کنیم با نیت خیر نوشته شده است، قطعا چرخه‌ی پرچالش خدمات کسب‌وکارهای آنلاین را با توقف و تزلزل روبرو می‌کند.

طرح صیانت و حمایت از اکوسیستم استارتاپی

جشنواره وب و موبایل ایران با توجه به رسالت خود برای حمایت از اکوسیستم استارتاپی و کسب‌وکارهای آنلاین، بر خود واجب می‌داند در چارچوب قانون از تمام ظرفیت‌های لازم برای آگاهی بخشی اثرات این طرح بر روی کسب و کارهای آنلاین به نمایندگان مجلس، استفاده کرده و فضایی را ایجاد کند تا نگرانی‌های تمام اجزای اکوسیستم استارتاپی ایران به عنوان ذی نفعان اصلی این طرح به گوش مسئولین برسد.

همچنین دبیرخانه جشنواره وب و موبایل ایران از ایجاد گفتگو و تبادل نظر بین صاحب‌نظران مخالف و موافق پشتیبانی و استقبال خواهد کرد.

چهاردهمین جشنواره وب

نحوه‌ی برگزاری اختتامیه چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران

باوجود امیدواری به تسریع روند واکسیناسیون و احتمال پایان آن تا اسفند ماه سال جاری و با توجه به اهمیت بالای سلامت افراد، شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران تا این لحظه تصمیمی برای برگزاری مراسم اختتامیه به شکل حضوری ندارد. بنابراین هم‌چون سال گذشته برگزاری اختتامیه‌ی چهاردهمین دوره از جشنواره به شکل مجازی و پخش زنده از پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام، آپارات، سایت جشنواره و … خواهد بود.

شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران با اظهار تاسف از حواشی پیش آمده در رویداد سال گذشته، امیدوار است با تغییرات در نظر گرفته شده بتواند چهاردهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران را کم نقص‌تر از سال‌های گذشته برگزار کند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت جشنواره وب و موبایل ایران به آدرس www.iwmf.ir مراجعه فرمایید. یا اخبار چهاردهمین جشنواره وب و موبایل ایران را با هشتگ #iwmf1400 دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره چهاردهمین جشنواره وب چیست؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌های تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر