;
coinex

بهترین گوشی های پوکو شیائومی [خرداد 1402]

زیربرند پوکو از مهمترین زیربرندهای شیائومی است. در این نوشتار به معرفی بهترین گوشی های پوکو شیائومی در سال 2022 می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

این برند تجاری در ابتدا با برند شیائومی به نام POCOPHONE اقدام به ساخت تلفن هوشمند کرد است و پس از چندین سال به یک برند مستقل از برند شیائومی تبدیل شده است. این زیر برند در مدت فعالیت به عنوان زیرمجموعه رسمی شیائومی به موفقیت بالایی رسید و عملکرد خوبی داشت و حالا به عنوان مجموعه ای مستقل روند پیشرفت خود را پی میگیرد.

این برند تجاری اگر چه که از شرکت شیائومی جدا شده است اما همچنان تمامی مدل‌های خود را با رابط کاربری شیائومی و زیر نظر آن بیرون می‌دهد. این برند پس از آن که از شرکت جدا شد مدل‌های بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای تولید کرد. در این جستار قصد داریم به معرفی جدیدترین گوشی های پوکو بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های 5G شیائومی

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

گوشی‌های پوکو یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولید شده در سال 2021 است که قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر محصولات تولید شده در این سال دارد.

اولین محصولی که این برند تولید کرده F1  است که به دلیل ویژگی‌های بسیار عالی و قیمت مقرون و به صرفه‌اش یکی از پر فروش‌ترین محصولات این برند شناخته می‌شود. گرچه تنوع گوشی های Xiaomi Poco نسبت به دیگر گوشی های شیائومی کم تر است، اما عملکرد بی نظیر آن ها باعث شده شیائومی خط تولید این گوشی ها را به صورت مجزا در دسته ای متفاوت قرار دهد.

گوشی‌های پوکو به عنوان بهترین و با کیفیت‌ترین برند‌های تولید گوشی است. بسیاری از بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های شیائومی 2022 در این زمره‌اند.

در این گقتار قصد داریم گوشی Poco F2 Pro، گوشی پوکو Poco X3 NFC، گوشی Poco M3، گوشی پوکو Poco X2، گوشی Poco C3 و نمونه‌ای دیگر از بهترین گوشی های پوکو شیائومی در سال 2021 را معرفی کنیم. در ادامه با ماه همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های شیائومی 2022

پوکو X5 پرو

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G
  • رم: 8 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 108 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین گوشی های پوکو شیائومی را نام ببریم باید به پوکو X5 پرو اشاره کنیم. تراشه‌ای که پوکو برای پوکو X5 پرو انتخاب کرده، چیپست قدرتمند کوالکام، اسنپدراگون 778G با پشتیبانی از شبکه 5G است که نسبت به تراشه اسنپدراگون 695 که در نسل قبلی وجود داشت، ارتقای قابل توجهی یافته است.

در بخش طراحی پوکو X5 پرو پنل پشتی و همچنین لبه‌‌های تخت آن مواردی هستند که در وهله اول به چشم می‌خورند و همین قاب تخت کمک می‌کند که اگر نیاز شد بدون نیاز به تکیه‌ای، گوشی خود را روی سطح صاف قرار دهید و زمین نخورد. به علاوه مقاوم بودن در برابر پاشش قطرات آب یکی دیگر از مشخصات Poco X5 Pro است.

در حال حاضر که فیلم دیدن و بازی کردن با گوشی‌های موبایل تبدیل به یک سرگرمی روزمره برای کاربران شده، وجود یک نمایشگر خوب برای هر گوشی لازمست و امتیاز ویژه‌ای برای گوشی محسوب می‌شود. نمایشگر پوکو X5 پرو از نوع امولد است و می‌تواند بیش از یک میلیارد رنگ را نشان دهد و علاوه بر این پشتیبانی صفحه‌نمایش Poco X5 Pro از دالبی ویژن و HDR10 باعث می‌شود که بگوییم واقعاً از مشخصات خوبی برخوردارست.

با نگاهی گذرا به Poco X5 Pro می‌بینید که سه لنز در پنل پشتی و یک لنز دیگر هم در پنل جلو قرار گرفته است. دوربین اصلی های-رس، اولتراواید و ماکرو در ماژول دوربین پشتی به چشم می‌خورند که در ادامه این بخش قرارست عملکرد هر کدام را توضیح دهیم…

در قسمت دوربین، کارشناسان پوکو تمرکز خود را روی لنز اصلی X5 Pro گذاشتند و آن را به یک سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL مجهز کردند که ساخت شرکت سامسونگ بوده و انتظار می‌رود کیفیت بالایی داشته باشد. رزولوشن خروجی عکس‌ها در حالت پیش‌فرض 12 مگاپیکسل است و از قابلیت‌های دوربین پوکو X5 پرو می‌توان به PDAF و حالت شب اشاره کرد. دوربین اولتراواید نیز دارای یک لنز 8 مگاپیکسلیست که از حالت شب هم پشتیبانی می‌کند. لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز در فاصله 4 سانتی‌متری فعال می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022

پوکو M5

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

  • نمایشگر: 6.58 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT8781 Helio G99
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

در قلب گوشی Poco M5 یکی از جدیدترین تراشه‌های مدیاتک یعنی Helio G99 استفاده شده که عملکرد دستگاه را تا حد نسبتاً بالایی بهبود می‌بخشد.

ماژول دوربین در عرض پنل پشتی امتداد یافته و ترکیب آن با بافت چرمی این پنل باعث شده پوکو ام ۵ شبیه به گوشی‌های گران قیمت‌تر به نظر برسد. اگرچه ماژول دوربین فضای زیادی از پنل پشتی را اشغال کرده، اما طراحی جالبی دارد که حتی برخی از کاربران برای عکس گرفتن جلوی آینه از آن استقبال می‌کنند. اگرچه ممکن است ظاهر چرم گوشی Poco M5 شما را وسوسه به استفاده از آن بدون قاب کند، اما پیشنهاد ما این است که حتماً برای محافظت بهتر از قاب محافظ بهره ببرید.

رزولوشن نمایشگر Poco M5 برابر 1080 × 2408 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 401 پیکسل در هر اینچ است که وضوح بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 500 نیت است. با این که این مقدار چندان زیاد نیست، اما در فضای داخلی نور مناسبی دارد، ولی در محیط بیرون تا اندازه‌ای شما را با چالش مواجه می‌کند.

گوشی پوکو ام فایو از یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده که به لطف آن می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، ساعت‌ها به تماشای فیلم، شنیدن آهنگ، بازی کردن بنشینید. این حجم باتری برای استفاده‌های روزانه کاملاً مناسب است و اگر میزان استفاده‌یتان از گوشی معمولی باشد باتری پوکو ام 5 تادو روز هم دوام می‌آورد. به همین علت می‌توان این گوشی منحصر به فرد را در لیست ببهترین گوشی های پوکو شیائومی قرار داد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ 2022

پوکو F5

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 گیگابایت
  • دوربین: 64 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

پوکو اف 5 نمونه‌ای دیگر از بهترین گوشی های پوکو شیائومی بوده که دارای تراشه  Snapdragon 7+ Gen 2 است که بر اساس فرآیند پیشرفته تولید 4 نانومتری N4 TSMC اجرا می‌شود. طبق معمول، تراشه از یک CPU هشت هسته‌ای استفاده می‌کند، اما در مقایسه با چیپست‌های قدیمی‌تر سری اسنپدراگون 700، کلاسترهای هسته‌ای کاملاً متفاوتی را ارائه می‌دهد.

شیائومی پوکو F5 از همان پنل 6.67 اینچی OLED مشابه مدل قبلی خود استفاده می‌کند. این نمایشگر دارای وضوح تصویر 1080× 2400 پیکسل، عمق رنگ 12 بیتی، نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز برای عملکرد بهتر در حین بازی است.

ماژول دوربین Xiaomi Poco F5 میزبان لنزهای سه‌گانه است. صادقانه بگوییم، ما در مورد عملکرد دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی شیائومی Poco F5 تصورمان این بود که هیچ پیشرفتی نسبت به مدل سال گذشته وجود نخواهد داشت، اما با این حال احتمالاً به خاطر ISP جدید داخل تراشه Snapdragon 7+ Gen 2 پیشرفت زیادی در کیفیت کلی عکس‌های گوشی Poco F5 دیده شد و عکس‌هایی که در نور روز و با دوربین اصلی گرفته شدند واقعاً چشمگیر هستند. همه عکس‌ها سطح بالایی از جزئیات دقیق، وضوح عالی و محدوده دینامیکی گسترده را ارائه می‌دهند.

پوکوF5 مجهز به یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتیست که در مقایسه با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی نسل قبلی خود شارژدهی بهتری را ارائه می‌دهد و ظاهراً چیپست کم مصرف‌تر گوشی پوکو F5 باعث شده از نظر باتری تفاوت قابل‌توجهی با نسل قبلی وجود داشته باشد. پوکو F5 توانسته به امتیاز کلی باتری 118 ساعتی با در حالت آماده بکار را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

پوکو F5 پرو

بهترین گوشی های پوکو شیائومی

  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 512 گیگابایت
  • دوربین: 64 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت

پوکو F5 پرو در رنج قیمتی خود، یکی از قوی‌ترین‌هاست و به تراشه پرچمدار و فوق‌العاده قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده که می‌تواند تا سال‌ها خیال شما را بابت اجرای روان بازی‌های گرافیکی راحت سازد. از آنجایی که این محصول نسبت به قیمتش عملکرد فوق العاده‌ای دارد می‌توان این محصول را در زمره بهترین گوشی های پوکو شیائومی قرار داد.

با این که در طراحی پوکو F5 پرو بیشتر از پلاستیک استفاده شده، اما ابعاد و شکل آن به گونه‌ایست که حس خوبی را به کاربران القا می‌کند. در پنل پشتی تنها ماژولی نسبتاً بزرگ و مستطیل شکل وجود دارد و طراحی شیک و ساده‌ای برای بدنه آن در نظر گرفته شده است. سنسور اثر انگشت پوکو F5 Pro نیز به صورت اپتیکال زیر نمایشگر تعبیه شده که سرعت و امنیت بالایی دارد و بعیدست شما را ناامید کند.

اگر اهل بازی یا تماشای فیلم باشید، بی‌شک نمایشگر برای شما از اولویت بالایی برخوردارست. صفحه نمایش پوکو اف ۵ پرو در کلاس خود یکی از بهترین‌هاست و با برخورداری از پنل AMOLED و پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی می‌تواند هر کاربری را مجذوب خود سازد. این صفحه نمایش از دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند و پیک روشنایی آن به بالای 1000 نیت می‌رسد و حتی زیر نور آفتاب به سادگی می‌توانید با Poco F5 Pro کار کنید.

در ماژول مستطیل شکل پوکو اف فایو پرو 3 لنز به چشم می‌خورد که مشخصات آن‌ها عبارتند از دوربین واید 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های هوآوی 2022

پوکو X3 GT

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
  • نمایشگر: 6.6 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek MT6891Z Dimensity 1100 5G
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 128 گیگابایت
  • دوربین: 64 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

محصول جذاب شیائومی که شاید بیش از هرچیز نظر گیمرها را جلب کند از نمایشگری 6.6 اینچی با پنل IPS LCD بهره مند است که وضوح تصویر فول اچ دی پلاس را ارائه می کند و از نرخ نوسازی 120 هرتز بهره مند است. این نمایشگر باکیفیت با پوشش مقاوم گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و تنها یک برش ریز برای جایگذاری دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی دارد.

در قاب پشتی این گوشی اما دوربین از یک ماژول سه گانه شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی بهره مند است.

قلب تپنده این دستگاه چیپست مدیاتک دیمنسیتی 1100 است که قدرت قابل قبولی را برای یک گوشی در این سطح ارائه می‌کند. همراه شدن این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی توان پردازشی این محصول را تا حد قابل قبولی بالا می‌برد.

این محصول در سه رنگ مشکی، سفید و نقره ای روانه بازارها شده است. قیمت نسخه پایه 8/128 گیگابایتی آن تنها 299 دلار و قیت نسخه بالاتر یعنی نسخه با 256 گیگابایت حافظه داخلی 329 دلار است که آن را به یکی از بهترین گوشی های پوکو شیائومی به لحاظ قیمتی بدل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های نوکیا 2022

پوکو F4

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
  • رم: 6، 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 128 گیگابایت
  • دوربین: 64 + 8 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت

در پنل پشتی پوکو اف 4 مطابق انتظار و مشابه با بسیاری دیگر از گوشی‌های روز شاهد جزیره برآمده میزبان دوربین‌ها و فلش ال ای دی هستیم که کمتر کسی با آن غریبه است. در پنل جلویی نیز با یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی مواجه هستیم که 86.2 درصد از بخش جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. در مرکز بالای نمایشگر نیز، یک حفره پانچ برای تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده است. در مجموع باید گفت گوشی پوکو اف 4 از نظر ظاهری بسیار خوش‌ساخت و زیبا است.

در این گوشی جدید یک نمایشگر آمولد 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی تعبیه شده است که وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل دارد. حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو اف 4 به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر از دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند و با لایه محافظتی گوریلا گلس 5 حفاظت می‌شود.

این گوشی از یک ماژول دوربین سه گانه برخوردار است. در پنل پشتی، سنسورهای 64 مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8) به عنوان دوربین اصلی، 8 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.2) به عنوان دوربین اولتراواید و البته 2 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.4) ماکرو قرار دارند. دوربین سلفی دستگاه نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سونی 2022

پوکو X3 Pro

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
جدیدترین گوشی های پوکو
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 860
  • رم: 8، 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 128 گیگابایت
  • دوربین: 64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت

پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی های پوکو مجهز به نمایشگری 6.67 اینچی با پنل LCD و وضوح فول اچ دی پلاس است و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. در بالای نمایشگر نیز حفره ریزی برای جایگذاری دوربین 20 مگاپیکسلی سلفی تعبیه شده است.

بخش جذاب طراحی چشم نواز پوکو ایکس 3 پرو مربوط به چینش X شکل دوربین ها و چراغ LED در قاب پشتی است. در بحث پردازشی این گوشی به اسنپدراگون 860 مجهز شده که نسبت به اسنپدراگون 855 اندکی تقویت شده است. این مهم در حالی است که نسخه عادی این گوشی مجهز به پردازنده ضعیف تر اسنپدراگون 732G است.

به طرز عجیبی شیائومی در حالی که در پوکو ایکس 3 معمولی از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی استفاده کرده، سنسور اصلی نسخه پرو را یک دوربین 48 مگاپیکسلی درنظر گرفته است.

این محصول از یک باتری 5160 میلی آمپرساعتی بهره مند است. پوکو گفته که در پشت باتری این محصول یک لوله حرارتی مسی با چند لایه گرافیت استفاده شده تا گرمای تولید شده ناشی از فعالیت های پرفشار مداوم به خوبی پخش شود.

پوکو نام این سیستم خنک کننده را LiquidCool Technology 1.0 Plus گذاشته است. این محصول از فناوری شارژ 33 واتی پشتیبانی می کند و در جعبه آن یک شارژر سیمی 33 واتی ارائه شده است. این محصول در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی ارائه شده و قیمت نسخه 6/128 آن 249 یورو و نسخه 8/256 آن 299 یورو است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های آنر 2022

پوکو F3

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو
  • نمایشگر: 6.67 اینچ از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G
  • رم: 8، 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256، 128 گیگابایت
  • دوربین: 48 + 8 + 5 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4520 میلی‌آمپر ساعت

سری F از مهمترین و قدرتمندترین پرچمداران پوکو هستند که معمولا از مشخصات فنی قابل قبولی بهره مند هستند. این محصول به عنوان یکی از بهترین گوشی های پوکو شیائومی 2021 از نمایشگری 6.67 اینچی با پنل امولد بهره مند است که وضوح تصویر فول اچ دی پلاس را ارائه می کند و نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد. یک حفره در بخش بالایی این نمایشگر میزبان دوربین سلفی است. پوکو اف 3 جی تی در قاب پشت و جلویی با گوریلا گلس 5 محافظت می شود.

قلب تپنده این محصول یکی از قدرتمندترین تراشه های کوالکام یعنی اسنپدراگون 870 است و با 6 یا 8 گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی 128 یا 256 گیگابایتی ارائه می‌شود.

دوربین اصلی این محصول از یک ماژول سه گانه با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین 5 مگاپیکلسی ماکرو تشکیل شده است.

این محصول یک باتری 4250 میلی آمپرساعتی دارد که با فناوری شارژ سریع 67 واتی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. نسخه 6/128 گیگابایتی این محصول 362 دلار، نسخه 8/128 گیگابایتی آن 390 دلار و نسخه 8/256 گیگابایتی آن 416 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان‌قیمت و پایین‌رده 2022

پوکو X4 GT

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
  • تراشه: MediaTek Dimensity 8100
  • رم: 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت
  • دوربین: 64/8/2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • باتری: 5080 میلی آمپر ساعت

نمونه‌ای دیگر از بهترین گوشی های پوکو Poco X4 GT که  طراحی مینیمال و ظریفی دارد. این محصول از  تراشه بر اساس فناوری 5 نانومتری ساخته شده و دارای حداکثر فرکانس پردازنده 2.85 گیگاهرتز است.

CPU نیز با پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 MC6 جفت شده است. این پردازنده گرافیکی می‌تواند بازی‌های گرافیکی فشرده را به راحتی اجرا کند. بد نیست که به این نکته نیز اشاره کنیم که به لطف این پردازنده می‌توانید از سرعت دانلود تا 7 گیگابیت بهرمند شوید.

جدا از طراحی زیبای این مدل، پوکو ایکس فور جی تی صفحه نمایش خوبی هم دارد که در ادامه دلایلمان را برای این ادعا بطور مفصل توضیح می‌دهیم. شاید از وجود پنل ال سی دی در یک گوشی در سال 2022 تعجب کنید، ولی قطعاً به معنای بد یا بی‌کیفیت بودن صفحه‌نمایش نیست.

این نمایشگر 6.6 اینچی که اندازه‌ی مناسب و استانداردی در نظر گرفته می‌شود، نرخ رفرش فوق‌العاده 144 هرتزی دارد که نسبت به پنل‌های 120 هرتزی که در جاهای دیگر می‌بینید یک پله بالاترست و از قابلیت‌های چون HDR10 و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گوشی Poco X4 GT از 3 لنز، لنز اصلی از نوع واید و 64 مگاپیلسلی با قابلیت فوکوس خودکار، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های گیمینگ میان‌رده 2022

پوکو X4 pro

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
  • تراشه: Qualcomm SM6375 Snapdragon 695 5G
  • رم: 8/6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت
  • دوربین: 108/8/2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

Poco X4 pro یکی دیگر از محصولات محبوب پوکو بوده که از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. پوکو ایکس فور پرو از چیپست SnaPdragon 695 5G برخوردار است که  عملکردی رضایت‌بخش و موفقی در اجرای اکثر بازی‌های گرافیکی دارد.

پردازنده گرافیکی Poco X4 Pro هم Adreno 619 است که سرعت بسیار بالایی در پردازش دیتاهای گرافیکی دارد. لیتوگرافی تراشه نیز 6 نانومتری بوده که برای یک میان‌رده قابل‌قبولست و از آنجایی که چیپست‌های اسنپدراگون پایداری خوبی دارند، می‌توان انتظار شارژ بهینه و کم‌تر داغ شدن گوشی را داشت. البته برای مصرف کم‌تر باتری، می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را در حالت پیش فرض قرار دهید و آن را بالاتر نبرید.

یکی از نکات بسیار مثبت گوشی پوکو X4 تکنولوژی خنک کننده مایع و پیشرفته آنست که علاوه بر بهبود عملکرد سخت‌افزار هنگام استفاده طولانی مدت و بازی کردن، باعث می‌شود آسیبی به پردازنده و باتری وارد نشود و در نتیجه موجب افزایش عمر گوشی می‌شود. این آپشن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پوکو X4 پرو به حساب می‌آید که تقریباً تمامی گوشی‌های گیمینگ حرفه‌ای نیز از آن بهره می‎‌برند.

پوکو X4 پرو 5g یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED را بکار گرفته که کیفیت بسیار بالای آن، قطعاً شما را مجذوب خود می‌کند. رزولوشن Full HD در کنار تراکم پیکسلی عالی 395 پیکسل در هر اینچ، باعث می‌شود فیلم دیدن روی آن تبدیل به یک سرگرمی روتین برای شما شود. همچنین صفحه نمایش گوشی پوکو X4 از قابلیت HDR و دامنه رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند و رنگ‌ها را به صورت جذاب و واقعی نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ‌های ویوو (Vivo)

پوکو F4 GT

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی های پوکو شیائومی
  • نمایشگر: 6.67 اینچ (1080 در 2400 پیکسل)
  • دوربین: اصلی 3 گانه (64/8/5) ؛ سلفی 20 مگاپیکسل
  • سخت افزار: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1 (چهار نانومتر) همراه با رم 8/12 گیگابایت
  • باتری: 4700 میلی آمپرساعت

گوشی Xiaomi Poco F4 GT یکی دیگر از محصولات موفق لیست بهترین گوشی پوکو بوده که شرکت شیائومی ویژگی های بسیار خوبی را برای آن درنظر گرفته است که در این میان میتوان به کیفیت بالا در ساخت و صفحه نمایش زیبا اشاره داشت. وجود رم 8 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 256 گیگابایت میتواند نیاز شما به بسیاری از بخش هارا تامین کند.

کیفیت ساخت پوکو F4 GT بسیار بالاست و پنل پشت از جنس شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده تا حس پرمیوم و لوکس بودن را به کاربران القاء کند. همچنین با استفاده از خطوط مختلف سعی شده قاب پشتی از سادگی دراید. در کل ظاهر گوشی شیائومی Poco F4 Gt در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند و با اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی متفاوت است.

وزن تقریبی این مدل نزدیک به 210 گرم بوده و سنسور اثرانگشت نیز روی کلید پاور طراحی شده و عملکردی بسیار سریع دارد. همچنین در گوشی پوکو اف 4 gt با همکاری شرکت معروف JBL چهار اسپیکر تعبیه شده که کیفیت و وضوح صدایی تحسین برانگیز دارد. اگر بخواهیم به طراحی گوشی پوکو اف ۴ جی تی نمره دهیم، قطعاً این مدل یکی از بهترین‌هاست و ارگونومی مناسب آن، به شما کمک می‌کند تا بدون احساس خستگی ساعت‌ها با آن بازی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های وان پلاس (OnePlus)

پوکو M4 پرو

بهترین گوشی های پوکو شیائومی
بهترین گوشی پوکو دنیا
  • وزن: 195 گرم
  • تراشه: MediaTek Dimensity 810 5G
  • رم: 6/4 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128/64 گیگابایت
  • دوربین: 50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 5000

یکی از بهترین گوشی های پوکو که طرفدارن بسیار زیادی دارد پوکوو ام 4 پرو بوده که از تراشه MediaTek Dimensity 810 5G برخوردار است. این تراشه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، دارای هشت هسته با حداکثر فرکانس 2.4 گیگاهرتزی است. Dimensity 810 از جمله جدیدترین تراشه‌های شرکت مدیاتک است که در سال 2021 معرفی و در واقع با هدف تجهیز گوشی‌های میانرده اندرویدی عرضه شد.

این محصول دارای ماژول دوربین میزبان لنزهای دوگانه 50 مگاپیکسلی وایدست و یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید است که در کنار هم قرار دارند.  از قابلیت‌های مجموعه دوربین می‌توان به برخورداری از فلش LED ،HDR و حالت پاناروما اشاره کرد. دوربین سلفی هم می‌تواند عکس‌های 16 مگاپیکسلی ثبت کند و با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر ویژگی‌های این محصول جذاب باتری فوق‌العاده قوی آن بوده که  تا ساعت‌ها شما را از شارژ کردن بی نیاز می‌کند. شارژر 33 واتی به همراه این گوشی عرضه می‌شود که در عرض 62 دقیقه آن را به طور کامل شارژ می‌کند.

سوالات متداول

بهترین گوشی های پوکو کدام‌ها هستند؟

در این نوشتار از تکراتو تلاش کردیم لیستی از بهترین گوشی های پوکو را در اختیار شما قرار دهیم. اما اگر بخواهیم چند مورد از بهترین گوشی های پوکو را نام ببریم باید به پوکو F3، پوکو F5، پوکو M5 و پوکو X5 پرو اشاره کنیم.

بهترین گوشی گیمینگ پوکو کدام است؟

گوشی پوکو F5 پرو با پردازنده Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 با همراهی 12 یا 8 گیگابایت رم و البته باتری بزرگ 5160 میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرها و افرادی است که یک گوشی موبایل مناسب برای بازی می‌خواهند. این محصول در نسخه‌هایی با 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود و از دوربین سه گانه اصلی شامل سنسورهای 64، 8 و 2 مگاپیکسلی بهره‌مند است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های پوکو شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (117 نظر)

    درود فراوان خدمت اعضا و تشکر بابت این نوشتار و اطلاعات
    من poco x3 gt دارم عالی بهترین

    پاسخ

    خدایی حال کردم تا اون آخر رفتم یه نفر هم نتونسته یه ایراد از Poco F3 بگیره میدونی چرا تو بگو دلیلاشو

    پاسخ

    چون کسی ندارتش؟!!!

    پاسخ

    چون کسی ندارتش؟!!!هوم؟

    پاسخ

    من بگم چون کسی ندارتش؟!!!هوم؟

    پاسخ

    یک ذره از پوکو ایکس 3 انفسی صحبت کنید من دارم از این همه که سرش دعوا دارید بهتره هم گیم میزنم با گرافیک خوب هم هزار تا کار دیگه

    پاسخ

    دوستان عزیز تمام مدل های پوکو عالی هستن نسبت به قیمتشون سخت افزارای قدرتمندی دارن
    به شرطی که پک گلوبال بخرید نه پک چین.. پک گلوبال نسخه جهانی و صادراتی هستش با کیفیت درجه یک … پک چین سخت افزارش ساخت خود چین هست به خاطر همینه که یه عده میگن من فلان مدل گوشی رو خریدم همش اذیت میکنه یا خاموش شد و به رحمت خدا رفت …. پک گلوبال بخر ….گلوبال

    پاسخ

    اتفاقا رام و پک نسخه گلوبال (جهانی) اصلا خوب نیست بعضیاش خوبه شیائومی رام و پک و نسخه چین حرف ندارد از لحاظ استاندارد و سطح کیفیت و کارایی و کاربری نسخه رام اندونزی و هند و غیره بجز سنگاپور اونا بدرد نمیخوره بی کیفیت هستن و آشغال مزخرف و بدرد نخور پر از مشکل و ایراد

    پاسخ

    سلام کدوم گوشی پوکو برای بازی و گرفتن عکس و باتری خوبه

    پاسخ

    سلام
    کدوم گوشی پوکو برای بازی و گرفتن عکس و باتری خوبه

    پاسخ

    سلام با در نظر گرفتن همه این موارد پوکو اف 4 جی تی

    پاسخ

    سلام بنده یک دستگاه گوشی پوکوM3 شش ماه پیش خریداری کردم و وقتی که ریستاید کردم دیگر روشن نشد مجبورا به گوشی فروش بردم و اعلام کرد عسل اینها همین است که وقتی خاموش میشود که دیگر روشن نمیشود.که به همین خاطر به گارانتی فرستاده اند لذا در این مورد راهنمایی کنید چکار کنیم آیا دوباره از این نوع گوشی خرید کنیم یا نه.ممنونم

    پاسخ

    گوشی هایی که گفتید F4 F3 F2 تا الان گوشی خوبی از آب در نیومدن چون استفاده متوسط از گوشی داغ می‌کنه و حرارتش می‌ره بالا
    درباره x3 pro لرزش گوشی در صدای بالا خیلی هست و نمیشه تو دست گرفت
    M3 مشکلات آپدیت داره و بعد از بعضی آپدیت ها یه سری کاربرد هاش متوقف میشه
    تا الان m4 خیلی خوب پیش رفته و قیمت مناسب داره و فقط مشکلش اینکه به خاطر صفحه نمایشش یکم سرعت کم شدن شارژش در نور متوسط به بالا نسبت به بقیه بیشتره

    پاسخ

    منی ک با پوکو اکس فور پورو دارم میخونم ❣️

    پاسخ

    من خودم پوکو سی ۳ دارم خیلی هم به صرفه هست کالاف موبایل رو اگه با گرافیک اچ دی نخواید بازی کنید می‌کشه گوشی مناسبیه اول میخواستم پوکو ام ۴ بخرم اما یکم گرون تر بود این یکیه مناسب تره کار راه بندازه

    پاسخ

    سلام من x3 GT دارم خیلی خوبه از هر لحاظ از x3pro بهتره به نظرم بخرید پشیمون نمیشید

    پاسخ

    سلام من poco X3 GT بخرم خوبه یا poco x 3

    پاسخ

    گوشی m4 pro الآن جزو کدوم دسته از شیائومی هست
    من یه گوشی میخوام حافظه ۲۵۶ رام ۶/۸ برای من حافظه گوشی و دوربینش خیلی مهمه بابت کارم

    پاسخ

    شاید برا تو اینجوری باشه ولی برا من که ام تری پرو خریدم و از صبح تا شب کالاف پلی میدم نه داغ میکنه و نه لگ دارم اصلا هم خاموشی یا پاک شدن چیزی ندیدم

    پاسخ

    باسلام
    من گوشی پوکو f3 رام ۸ و ۲۵۶ گیگ حافظه دارم
    ۲۰ فروردین اپدیت MIUI 13 رو انجام دادم و متاسفانه نه میتونم عکس بندازم و نه فیلم
    اهنگ نمیتونم ذخیره کنم کلا حافظه مشکل خورده
    لطفا راهنمایی میکنید؟

    پاسخ

    گوشیهای شیاومی دوربینهای با کیفیتی ندارند

    پاسخ

    خواستم بگم gt فوقعادس همیین یه خنک کننده هم بزاری کنار گوشی . تماممممم

    پاسخ

    سلام من به یک ماهی هست Poco m4 256/8با دوربین 64گرفتم …خیلی عالیه قیمتش هم مناسب 6/800خیلی ازش راضیم مخصوصا شارژر 500mp باطری

    پاسخ

    سلام دوستان من اکثر نظرات و خوندم همتون تجربیات خودتونو نوشتین منم تجربه خودمو مینویسم۔الان نزدیکه سه ماهه پوکو جی تی دارم یه ۵ روزی میشه آپدیت Miui 13 و اندروید 12 گرفتم قشنگ راحت آپدیت شد خیلی عالی و روون کار میکنه بخدا گوشی خوبی دراومده برام منکه راضیم و توصیه م اینه فقط و فقط و فقط گوشی ک میخاین بخرین نسخه گلوبال بخرین فقققط گلوبال بقیه نسخه ها ایراد دار میشن۔موفق باشین یا علی

    پاسخ

    بهترین گوشی با بهترین قیمت و بدون هیچ رقیبی بدون شک Poco f3 است
    من خودمم پارسال برج 6 نسخه256 گیگ با رم ۸ رو خریدم ۱۰ میلیون و نیم و واقعاً راضیم حرف نداره با اینکه الآن قیمتش واقعاً مفت شده ۷ میلیون و نیم تا ۹ میلیون ولی بازم هیج گوشی ای تو این رنج به گرد پاش نمی‌رسه

    پاسخ

    آپدیتMIUI13واندروید12این مشکل را حل کرده حدود یک هفته پیش آپدیت کردم وهم خیلی روانتر کار می‌کنه و هم به راحتی میشه استوری دانلود کرد

    پاسخ