;
coinex

اپل iPhone 14 Pro اولین آیفون بدون ناچ و با نمایشگر OLED خواهد بود

گوشی‌های اپل در مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max اولین آیفون‌هایی هستند که پس از چند سال، به ناچ نمایشگر مجهز نمی‌شوند. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌های iPhone 14 و iPhone 14 Max هم شامل این تغییرات می‌شوند یا خیر.

اپل در سال 2017 و در زمان رونمایی از گوشی iPhone X، گوشی خود را با یک طراحی کاملا جدید و مجهز به ناچ نمایشگر راه‌اندازی کرد و این روند را تا امسال و در طراحی سری آیفون 13 هم ادامه داد. اما گفته می‌شود که اپل روند دیگری را برای سال 2022 در نظر گرفته است.

گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس احتمالا در سپتامبر (شهریور یا اوایل مهر) رونمایی می‌شوند و بدون شک در لیست بهترین گوشی‌های 2022 قرار می‌گیرند. اما درباره تغییرات نمایشگر در این گوشی‌ها چه می‌دانیم؟

نمایشگر بدون ناچ در iPhone 14 Pro و Pro Max

به گزارش گیزموچاینا، اپل در ساخت سری آیفون‌های جدید از نمایشگرهای OLED و احتمالا سبک طراحی پانچ برای جایگاه نصب دوربین سلفی استفاده می‌کند. خبرگزاری The Elec مدعی است که سامسونگ در حال دریافت ماشین‌‌‌آلات از Philoptics و Wonik IPS است تا روند ایجاد برش‌های لیزری دایره‌ای روی پنل‌های OLED را آغاز کند.

اپل iPhone 14 Pro اولین آیفون بدون ناچ و با نمایشگر OLED خواهد بود

گفته می‌شود که کمپانی اپل بالاخره تصمیم گرفته تا طراحی ناچ را برای گوشی‌های iPhone 14 Pro و Pro Max کنار بگذارد؛ چراکه به توانایی و تجربه سامسونگ در ایجاد پانچ روی نمایشگر اطمینان دارد. سامسونگ مدت‌هاست که از این تکنولوژی استفاده می‌کند و از زمان رونمایی سری گوشی‌های گلکسی S10، بسیاری از گوشی‌های خود را با نمایشگر سبک پانچ روانه بازار کرد.

اگر اخبار و شایعات را باور کنیم، پس باید منتظر رونمایی از آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی OLED با پانچ نمایشگر باشیم؛ به این ترتیب، نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی‌های آیفون نیز بهبود پیدا می‌کند.

گفته می‌شود که سامسونگ در ایجاد پانچ برای نمایشگرهای آیفون 14 از تکنولوژی Hole In Active Area یا به اختصار HIAA استفاده می‌کند که پیشرفته‌ترین تکنولوژی سامسونگ در ایجاد پانچ پنل‌های OLED است. تکنولوژی HIAA روش ایجاد منفذ بین لایه‌های پنل OLED و TFE را اجرا می‌کند که انجام دادن آن روی نمایشگرهای OLED سامسونگ که انعطاف‌پذیر هستند، بسیار چالش‌‌برانگیز است. این پنل‌ها به جای شیشه، از نوعی پلاستیک استفاده می‌کنند.

اپل تا به حال برای تامین و تولید پنل‌های OLED LTPO به سامسونگ وابسته بوده است. کمپانی LG هم تلاش می‌کند تکنولوژی مخصوص به خود را توسعه دهد، اما قبل از آن باید آزمایش‌های زیادی انجام شود؛ آزمایش‌هایی که تعیین می‌کنند ایا محصول نهایی، کیفیت لازم و قیمت مناسب را خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نمایشگر iPhone 14 Max چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منیع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر