;
coinex

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی ؛ تغییرات، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد؟ آیا تغییرات MIUI 13 جذاب است؟ اگر شما هم مایل هستید در مورد قابلیت های جدید MIUI 13 بیشتر بدانید در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

تعدادی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری MIUI 13 شیائومی مشخص شده است. این رابط کاربری می یو آی 13 برای گوشی های شیائومی با تغییراتی در قابلیت نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر (SoT)، سوپر والپیپرها، اسکن مستندات و برخی قابلیت‌های مهم دیگر عرضه شده است.

وقتی آپدیت می یو ای ۱۳ رسمی شد، باید انتظار داشت که برای اولین بار در چین عرضه شود. پس از عرضه، کاربران دیگر در سراسر دنیا هم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی رابط کاربری MIUI 13 شیائومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

رابط کاربری می یو آی 13 برای گوشی های شیائومی دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی متفاوت است که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. طبق اعلام شیائومی Redmi 12 pro, Redmi 12x, Redmi 11 pro,Redmi 12,Redmi 11 Ultra, Redmi 11 در اواسط بهمنMIUI 13 را دریافت خواهند کرد. اگر مایل هستید، در مورد قابلیت های جدید  MIUI 13 بیشتر بدانید در ادامه با تکراتو همراه باشید.

جعبه ابزار هوشمند Smart Toolbox

جعبه ابزار هوشمند یا Smart Toolbox پیش از این در اپلیکیشن‌های پخش ویدئو مانند MIUI Video یا تیک تاک در دسترس بود و به کاربر اجازه می‌داد که اپلیکیشن‌ها را در پنجره‌ای کوچک اجرا کرده و به آن دسترسی داشته باشند؛ دقیقا مانند اج اسکرین که در دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
تغییرات MIUI 13

در رابط کاربری MIUI 13 انتظار می‌رود که Smart Toolbox قابل دسترس در تمامی بخش‌ها باشد. چنین ویژگی اجازه خواهد داد که به صورت همزمان از امکانات مختلف استفاده کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

ذخیره‌ی آخرین تنظیمات دوربین

زمانی که با اپلیکیشن دوربین کار کنید، فرقی نمی‌کند که چه تنظیماتی را اعمال کرده یا از کدام دوربین استفاده کنید، پس از اینکه اپلیکیشن را بستید، تمامی تنظیمات به حالت پیش‌فرض باز خواهند گشت.

چنین اتفاقی دیگر در رابط کاربری MIUI 13 رخ نخواهد داد. این از ویژگی های MIUI 13 است. درواقع زمانی که اپلیکیشن دوربین را ببنید، تنظیمات اعمال شده، ذخیره خواهند شد تا پس از باز کردن مجدد اپلیکیشن دوربین، آخرین تنظیمات اعمال شده و دوربین مورد استفاده در دسترس قرار خواهند گرفت.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
تغییرات MIUI 13

بازگشت ویجت اپ والت کارگو به MIUI 13

در نسخه‌ی MIUI 11 ویژگی در اپ والت وجود داشت که اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های نصب شده را در اختیارمان قرار می‌داد. حال انتظار می‌رود که چنین ویژگی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی در اختیار کاربران قرار گیرد.

به این صورت که پیش‌نمایشی از اپلیکیشن‌های موجود در اپ والت در پنجره‌ای کوچک به نمایش درخواهد آمد. این ویژگی از قابلیت‌های جدید رابط کاربری می یو آی 13 برای گوشی های شیائومی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

تغییر حالت نمایش میزان حرارت باتری

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی

یکی از زمینه‌هایی که MIUI 13 ممکن است به طور عمده در آن بهبود یابد، بهینه سازی باتری است. به طور خاص، این ویژگی به شیائومی کمک می‌کند تا حالت‌های کم مصرف بهتری را در تمام گوشی‌های خود معرفی کند، که می‌تواند با بهینه‌سازی رابط کاربری برای مصرف منابع کمتر و همچنین ارائه چندین مرحله حالت باتری، به آن دست یابد. همچنین می‌تواند به یک حالت صرفه جویی در انرژی فوق العاده برای موقعیت‌های پر مصرف منجر شود.

در این بین تغییر حالت نمایش میزان حرارت باتری از قابلیت های جدید MIUI 13 است. در رابط کاربری MIUI 12.5 میزان حرارت تولید شده توسط باتری بر حسب سلسیوس یا سانتی‌گراد به نمایش گذاشته می‌شود. شیائومی در نظر دارد این روند را تغییر دهد و معیار سنجش حرارت باتری‌، عبارت‌های خنک، معمولی و داغ باشد.

در حالت خنک یا Cool دمای باتری زیر ۳۰ درجه‌ی سانتی گراد است و حالت نرمال نیز بین ۳۱ تا ۳۹ درجه‌ی سانتی‌گراد تعریف شده است. اگر دمای باتری نیز به بیش از ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسد، اپلیکیشن مربوطه عبارت داغ یا Hot را نمایش خواهد داد.

امکان تغییر بین نسخه‌ی اصلی و بتا بدون حذف اطلاعات

در نسخه‌های فعلی رابط کاربری شیائومی، هرگونه تغییر بین نسخه‌ی بتا و اصلی به معنی حذف اطلاعات خواهد بود. چنین اتفاقی دیگر در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی رخ نخواهد داد.

درواقع اطلاعات کاربر به‌صورت کامل ذخیره شده و در فضای ابری بارگذاری می‌شوند تا اگر کاربر بخواهد نسخه‌ی اصلی را نصب کرده یا هر گونه تغییر دیگری ایجاد کند، اطلاعات وی پاک نشوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
ویژگی های های MIUI 13

ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی

از جمله تغییرات  MIUI 13 می‌توان به ساخت شخصیت برای دستیار هوشمند شیائومی اشاره کرد که از ویژگی هایMIUI 13  است. دستیار هوشمند شیائومی یا می اسیستنت، درواقع نمونه‌ای شبیه به گوگل اسیستنت یا سیری محسوب می‌شود که البته در حال حاضر تنها در اختیار کاربران کشور چین قرار دارد.

زمانی که از می اسیستنت استفاده کنید، شخصیتی مجازی، پاسخگوی شما خواهد بود که البته توسط خودتان ساخته می‌شود و امکان شخصی‌سازی گسترده‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌ها و ظاهر جدید برای اپلیکیشن MIUI Health

شیائومی نه‌تنها طراحی ظاهری MIUI Health را تغییر داده است، بلکه امکانات بیشتری را افزوده تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران در زمان استفاده از این اپلیکیشن فراهم شود و این از قابلیت های جدید MIUI 13 است. علاوه بر آن، طراحان شیائومی تلاش کرده‌اند کار با اپلیکیشن MIUI Health ساده‌تر و راحت‌تر شود.

نوار اسکرول زمانی

رابط کاربری MIUI مانند هر رابط کاربری دیگری از بخشی به نام گالری برخوردار است که دسترسی ساده‌تر به تصاویر، ویدئو و محتوای دیگر موجود در حافظه را به کاربر ارائه می‌دهد.

شیائومی در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی خود نوار اسکرول زمانی را در نظر گرفته که اجازه می‌دهد کاربر تصاویر، ویدئو یا هر محتوای دیگری را بر حسب زمان ثبت شده پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
ویژگی های های MIUI 13

نوار اسکرول زمانی در زمان جستجو در گالری نمایش داده خواهد شد و بر اساس محتوای در حال نمایش، تاریخ ثبت آن را نمایش خواهد داد. نوار اسکرول زمانی از قابلیت های جدید MIUI 13 است.

ظاهر جدید بخش انتخاب تم برای رابط کاربری

این کمپانی در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی به سراغ بخش انتخاب تم رفته تا ظاهری زیباتر برای آن طراحی کند. درواقع هدف شرکت چینی، هماهنگ‌سازی بخش‌های مختلف رابط کاربری با زبان طراحی رابط کاربری MIUI 13 است.

با وجود اینکه بسیاری از امکانات MIUI 13 را می‌توان روی نسخه‌ی بتا MIUI 12.5 تست کرد، اما به نظر می‌رسد شیائومی در ۱۶ دسامبر با دست پر به میدان خواهد آمد و احتمالا نسخه‌ی نهایی جدیدترین رابط کاربری برند محبوب چینی از امکانات بیشتری برخوردار خواهد بود و با تغییرات MIUI 13 بیشتر آشنا می‌شویم.

حذف قابلیت نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر

در آخرین نسخه بتا MIUI، دیگر گزینه‌ای برای نمایش زمان روشن‌ ماندن نمایشگر (SOT) وجود ندارد. گوگل این قابلیت را هم‌زمان با معرفی اندروید 12 حذف کرده بود و اکنون شیائومی نیز قصد دارد با پیروی از این غول جستجو، این قابلیت را برای رابط کاربری MIUI 13 شیائومی حذف کند. پس این ویژگی برای رابط کاربری می یو آی 13 برای گوشی های شیائومی حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
ویژگی های های MIUI 13

در حال حاضر، این تغییر فقط برای گوشی‌هایی از شیائومی که رابط کاربری مبتنی بر اندروید 12 دارند، اعمال می‌شود. اگر کاربری بخواهد همچنان از اطلاعات مربوط به زمان روشن ماندن نمایشگر گوشی خود مطلع باشد، باید از برنامه‌های شخص ثالث موجود در گوگل پلی استفاده کند.

 والپیپر‌ها

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
ویژگی های های MIUI 13

کمپانی شیائومی برای ساخت ورژن جدیدی از والپیپرهایش با طراحان شرکت Beauty of science همکاری داشته و از سری جدید والپیپرهایش برای برای رابط کاربری MIUI 13 استفاده کرده است. شایان ذکر است که کمپانی شیائومی از فونت جدید Misans برای Miui 13 استفاده کرده است.

اضافه شدن واترمارک

در رابط کاربری MIUI 13 شیائومی واترمارک برای مستندات و فضای ابری Mi Drive در قسمت مدیریت فایل‌ها اضافه شده است و این از ویژگی هایMIUI 13  است. کاربران از این پس می‌توانند به کمک این قابلیت از کپی غیر مجاز مستندات مهم خود محافظت کنند.

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
ویژگی های های MIUI 13

کاهش سطح هشدار کم بودن شارژ باتری

این مورد نیز از دیگر ویژگی های MIUI 13 است. شیائومی سرانجام سطح هشدار کم بودن شارژ باتری را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داد. در نسخه‌های قبلی رابط کاربری شیائومی، اگر شارژ باتری به زیر ۳۰ درصد می‌رسید، کاربر با هشداری مبنی بر نیاز به شارژ رو‌به‌رو می‌شد؛ اما حالا این عدد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی
قابلیت های جدید MIUI 13

مدیریت اعلان آسان تر در رابط کاربری MIUI 13

تجربه کلی مدیریت اعلان‌ها نیز ممکن است با MIUI 13 بهبود یابد. اگرچه هنوز نحوه چگونگی آن مشخص نیست، نسخه جدید MIUI ممکن است توانایی تنظیم هشدارهای اعلان‌های شما را بر اساس عوامل قابل تنظیم بیشتر، به همراه داشته باشد.

خود پنل اعلان‌ها ممکن است گزینه‌های بیشتری برای مدیریت هشدارهای دریافتی داشته باشد و این ممکن است بیشتر در منوی کشویی و گزینه‌های تنظیمات سریع در آپدیت می یو ای 13 جدید ادغام شود. رابط کاربری MIUI 13 شیائومی ویژگی‌هایی خاص دارد.

پین کردن برنامه در صفحه اشتراک گذاری

یکی از ویژگی هایMIUI 13  که ممکن است کوچک به نظر برسد، اما می‌تواند کمک بزرگی باشد، پین کردن برنامه در صفحه اشتراک‌گذاری اندروید است. در اینجا، کاربران ممکن است این توانایی را داشته باشند که برنامه‌های پرکاربرد خود را به پنجره اشتراک‌گذاری پین کنند.

این می‌تواند تجربه استفاده کلی در رابط کاربری miui 13 را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و بنابراین ممکن است یکی از ویژگی‌های جدید کلیدی به روز رسانی جدید باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

لیست گوشی‌های شیائومی که MIUI 13 را دریافت می‌کنند

رابط کاربری MIUI 13 شیائومی برای دستگاه‌هایی که ادعا می‌شود با این آپدیت جدید پشتیبانی می‌شوند، در زیر آمده است.

سری 11 Mi:

  • Mi11 Ultra
  • Mi 11
  • Mi 11 Pro
  • Mi 11X
  • Mi 11X Pro
  • Mi 11 Lite

سری Mi 10:

  •     Mi 10T Pro
  •     Mi 10T
  •     Mi 10T Lite
  •     Mi 10 5G
  •     Mi 10 Ultra
  •     Mi 10 Youth 5G
  •     Mi 10 Lite 5G
  •     Mi 10 Pro 5G

سری Mi Note 10:

  •     Mi Note 10 Lite
  •     Mi Note 10
  •     Mi Note 10 Pro

سری Mi 9:

  •     Mi 9 Pro 5G
  •     Mi 9 Pro
  •     Mi 9 Explorer Edition
  •     Mi CC9 Pro
  •     Mi Mix Alpha

سری Redmi K40:

  •     Redmi K40
  •     Redmi K40 Pro
  •     Redmi K40 Pro+
  •     Redmi K40 Gaming Enhanced Edition

سری Redmi K30:

  •     Redmi K30 Ultra
  •     Redmi K30i 5G
  •     Redmi K30 5G Racing
  •     Redmi K30 Pro Zoom
  •     Redmi K30 Pro
  •     Redmi K30
  •     Redmi K30 5G

سری Redmi Note 9:

  •     Redmi Note 9 Pro
  •     Redmi Note 9
  •     Redmi Note 9S
  •     Redmi Note 9 Pro Max

سری Redmi 9:

  •     Redmi 9 Prime
  •     Redmi 9i
  •     Redmi 9A
  •     Redmi 9C
  •     Redmi 9

سری Redmi 10X:

  •     Redmi 10X Pro 5G
  •     Redmi 10X 5G
  •     Redmi 10X 4G

سری Redmi K20:

  •     Redmi K20 Pro Premium
  •     Redmi K20 Pro

سری Poco X:

  •     Poco X3 NFC
  •     Poco X3
  •     Poco X3 Pro
  •     Poco X2 Pro (F2 Pro)
  •     Poco X2

سری Poco M:

  •     Poco M3
  •     Poco M2 Pro
  •     Poco M2

سری Poco C:

  •     Poco C3

در این مطلب ویژگی های MIUI 13 مورد بررسی قرار گرفت. براساس موارد گفته شده رابط کاربری MIUI 13 شیائومی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی منحصر به فرد دارد که کاربران این کمپانی می‌توانند به خوبی و راحتی از آن استفاده کنند. همچنین لیست گوشی‌هایی که رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را دریافت می‌کنند نیز آمده است. در ادامه می‌توانید ویدیو تبلیغاتی رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص رابط کاربری MIUI 13 شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    سلام وقت بخیر گوشی من m11t بروزرسانی کردم وقتی رو بی صدا هست موقعه پیام اومدن ویبره نمیزنه بعد تنظمیات صفحه نمایش هم فقط رو حالت تاریک فعاله میزنم رو حالت روشن فعال نمیشه چیکار باید بکنم

    پاسخ

    آقا عرض سلام خسته نباشید من از موقع اپدیت کردم این حالت تاریک به مشکل برخورده یعنی فقط واسه یه برنامه کار میکنه اگر مال شما هم همینطوری هست بگین خواهشا تشکر.

    پاسخ

    عرض ادب . گوشی من note8 2021 هست همین امروز اپدیت اندروید ۱۲ و رابط کاربری ۱۳ نصب شد ولی هیچگونه تغییری نه در ظاهر نه در سرعت و …. اعمال نشده

    پاسخ

    پس Redmi note 10 ها کجان

    پاسخ

    همه اینا رو از رابط کاربری سامسونگ الهام گرفته

    پاسخ

    مثل همیشه سری پوکو ایکس تری ۷۵درصد فیچرای اپدیتو دریافت میکنه درسته؟😕

    پاسخ

    , دقیقا کِی میااااااد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    Poco f3 کجاست⁦༎ຶ‿༎ຶ⁩

    پاسخ

    پس Redmi not 10pro کوش ،تو سایتهای دیگه میزنه هستولی شما نیاوردید یعنی نمیگیره

    پاسخ

    بسه دیگه هرکی واس خودش ی چیز میگه.

    پاسخ

    یه وقت مثل اندروید 12 مشکل نداشته باشه دوباره🥲

    پاسخ

    پس poco f3 این وسط چی شد☹️

    پاسخ

    همون k40 میشه اسم دیگش

    پاسخ