;
coinex

بهترین گوشی های ایرانی 1400 ؛ آشنایی با جدیدترین موبایل های ایران

در چند وقت اخیر نام گوشی‌های ایرانی را بسیار می‌شنویم. از این رو در این گفتار قصد داریم به معرفی بهترین گوشی های ایرانی 1400 بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید در چند وقت اخیر شاهد افزایش قیمت بسیار زیاد گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. به همین علت تولید و عرضه گوشی‌های ایرانی در طول چند سال گذشته به نسبت قبل رونق بیشتری گرفته و مدل‌های مختلفی از برندهای گوناگون وارد بازار کشور شده‌اند. در طول یک سال گذشته گوشی‌های خارجی، حتی مدل‌هایی که در بازارهای بین‌ المللی به عنوان گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی به فروش می‌رسند، آن قدر افزایش قیمت داشته‌اند که از دسترس بسیاری از اعضای جامعه خارج شدند. همین امر باعث استقبال بسیار زیاد هم‌میهنان عزیزمان از گوشی‌های ایرانی شده است.

بهترین گوشی های ایرانی 1400

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی شناخته شده است و کاربردهای بسیار زیادی در زندگی دارد. به همین علت هنگام خرید گوشی جدید، باید بیش از گذشته وسواس به خرج بدهیم و مدلی انتخاب کنیم که بیشترین امکانات و بهترین تجربه را با قیمت مدنظر ارائه می‌دهد.

بازار داغ خرید گوشی‌‎های هوشمند باعث شده تا صنعت تولید و توسعه‌ی آن از بزرگ‌ترین صنایع جهان به حساب بیاید. امروزه میل به داشتن یک گوشی هوشمند جدید و بروز در هر انسانی، از هر نقطه‌ی دنیا دیده می‌شود به همین علت بهتر با این گوشی‌های هوشمند آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین گوشی های ایرانی 1400 بپردازیم. همراه ما باشید تا راهنمای شما باشیم.

صاایران ویرا وی 6

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • رم: ۴ گیگابایتی
  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایتی
  • دوربین عقب: دوربین دوگانه (۱۶ + ۲ مگاپیکسل )
  • دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسلی
  • باتری: باتری ۶۳۵۰ میلی آمپر ساعتی

اگر بخواهیم یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های ایرانی 1400 را معرفی کنیم می‌توانیم به صاایران ویرا وی 6 اشاره کنیم. این محصول به دلیل وجود یک صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی FHD+ و یک باتری ۶۳۵۰ میلی آمپر ساعتی در زمره بهترین گوشی ایران قرار گرفته است .

وجود دوربین دوگانه (۱۶ + ۲ مگاپیکسل ) این محصول در پنل پشتی ظاهری بسیار زیبا را به گوشی ویرا وی داده است. این محصول یکی از جدیدترین و مقرون و به صرفه ترین محصولاتی ایرانی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

صاایران ویرا وی 5

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 178.8 گرم
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR GE8300
  • پردازنده مرکزی: چهار هسته‌ای 2.0 گیگاهرتز Cortex-A53
  • دوربین عقب: 8 مگاپیکسل (لنز واید، فوکوس خودکار، f/1.8) 2 دوربین 2 مگاپیکسل ثانویه
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری 3500 میلی آمپر ساعت

صاایران ویرا وی 5 یکی از بهترین موبایل های ساخت ایران به حساب می‌آید. از جمله مشخصات ظاهری این گوشی بدنه پلاستیکی با پوشش براقش است که ظاهری کامل متفاوت را برای این محصول ایجاد کرده است. متاسفانه این گوشی اقتصادی صاایران خیلی زود اثرانگشت و کثیفی را به خود جذب می‌کند. وزن ۱۷۸ گرمی و ضخامت حدود ۱۰ میلی‌متری ویرا V5 معقول است و خمیدگی کناره‌های دستگاه، به قرارگیری بهترِ آن در دست کمک می‌کند.

در پنل پشتی، ماژول دوربین سه‌گانه‌ی مربعی شکل با بیرون‌زدگی ناچیز و حسگر اثرانگشت به‌چشم می‌خورد که در بازگشایی دستگاه دقت و سرعت بسیار عالی است و رضایت کاربران را به خود جلب می‌کند. در بخش پایینی قاب پشتی، کنار لوگوی ویرا، دریچه‌ی اسپیکر به‌چشم می‌خورد. قرار دادن اسپیکر در پنل پشتی اقدام غیرمعقولی به‌شمار می‌آید؛ چراکه دست کاربر به‌راحتی روی آن را می‌پوشاند و حجم صدای خروجی را کاهش می‌دهد.

صاایران ویرا V5 برای تأمین انرژی مورد نیازش از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد که کاربر می‌تواند بدون فناوری شارژ سریع و به کمک آداپتور ۵ واتی داخل جعبه نسبت به شارژ این باتری نه‌چندان حجیم اقدام کند. این محصول یکی از بهترین گوشی های ایرانی 1400 به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ضد آب دنیا

بهترین گوشی های گیمینگ 2021

شاهین

بهترین گوشی های ایرانی 1400
بهترین گوشی ایرانی در سال 1400
  • وزن: 185 گرم
  • پردازنده گرافیکی: ARM Mali-T880 MP2 1GHz
  • پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای 64 بیت
  • دوربین عقب: 16 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

شرکت جی‌ال‌ایکس به عنوان اولین تولید کننده گوشی ایرانی در سال 1386 کار خود را شروع کرد و امروزه به عنوان بهترین برند گوشی ایرانی و یکی از تولید کنندگان بهترین گوشی های ایرانی شناخته می‌شود. موبایل ایرانی شاهین نیز یکی از اولین محصولات این شرکت به شمار می‌آید که جز بهترین گوشی های ایرانی موجود در بازار است. این محصول دارای بدنه فلزی بوده، از یک پردازنده 8 هسته‌ای (4 هسته با فرکانس 2.39 و 4 هسته با فرکانس 1.69 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-T880 برخوردار است و دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

این محصول از قابلیت کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و همچنین در قسمت‌های دیگر و در بخش صفحه نمایش شاهد یک پنل IPS با رزولوشن 1080×2160 پیکسل هستیم که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. در پنل پشتی GLX یک دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و تشخیص چهره مجهز شده و برای دوربین سلفی نیز مانند دوربین اصلی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. به دلیل وجود باتری 5000 میلی آمپری این محصول در زمره بهترین موبایل های ساخت ایران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

شاهین 2

بهترین گوشی های ایرانی 1400
بهترین گوشی ایرانی در سال 1400
  • وزن: 170 گرم
  • پردازنده گرافیکی: ARM Mali-G72 2400M pixel
  • دوربین: 48 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: 3950 میلی آمپر ساعت

این محصول یکی از جدیدترین گوشی‌های ایرانی جی ال ایکس است که جزو اولین گوشی‌های پرچمدار ایرانی به حساب می‌آید. شاهین 2 دارای بدنه پلاستیکی است که توانسته از نظر طراحی ظاهری از استانداردهای به روزی که در گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مثل سامسونگ و هوآوی مورد استفاده قرار می‌گیرد پیروی کند. به همین علت این محصول در رده جدیدترین گوشی های ایرانی قرار گرفته است.

پنل جلویی این محصول توسط نمایشگر 6.3 اینچی IPS با رزولوشن 1080×2340 پیکسل پوشانده شده است. در دور صفحه نمایش حاشیه اندکی را مشاهده می‌کنید که باعث شده این محصول ظاهر متفاوت‌تری به خود بگیرد. شاهین 2 دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی است و همچنین در بخش موقعیت یابی ماهواره‌ای موبایل ایرانی شاهین ۲ از سرویس‌های ماهواره‌ای جی‌پی‌اس، گلوناس و بیدو پشتیبانی می‌کند.

به علاوه، در پنل پشتی شاهد حضور یک دوربین 3 گانه 48، 12 و 2 مگاپیکسلی با لنزهای عریض، فوق‌عریض و سنسور عمق‌سنج هستیم. فوکوس خودکار تشخیص فاز، عکسبرداری HDR و پانوراما از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند. افزون بر این برای دوربین جدیدترین گوشی هوشمند ایرانی از یک دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده شده است که به خوبی می‌تواند برای ویدیو کال و سلفی گرفتن جوابگو باشد. این محصول یکی از بهترین گوشی های ایرانی 1400 شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

آریا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 190 گرم
  • پردازنده گرافیکی: Mali -T860 MP2 550 MHz
  • پردازنده مرکزی: هشت هسته‌ای 64 بیت
  • دوربین عقب: 13 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

گوشی هوشمند آریا یکی دیگر از محصولات شرکت جی‌ال‌ایکس است که از لحاظ مشخصات شباهت بسیار زیادی به شاهین دارد. این محصول از بدنه فلزی و یک پردازنده هشت هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T860 ساخته شده است. آریا از وزن بسیار سبکی برخوردار است که حمل آن را برای کاربران بسیار آسان کرده است. همچنین در پنل جلویی با یک نمایشگر 5.5 اینچی Full HD با رزولوشن 1080×1920 روبه رو هستیم که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد. این ویژگی‌ها باعث شده است که این محصول در رده جدیدترین گوشی های ایرانی قرار گیرد.

این گوشی هوشمند دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی است و می‌توان با استفاده از کارت حافظه ظرفیت این محصول را افزایش داد. در پنل پشتی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده که به ادعای جی‌ال‌ایکس کیفیت تصاویر آن را در هنگام پردازش تصاویر می‌توان تا 21 مگاپیکسل ارتقا داد. این دوربین از فوکوس خودکار و قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند. همچنین مهندسین جی‌ال‌ایکس برای دوربین سلفی نیز از یک دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند. این محصول یکی از بهترین گوشی های ایرانی 1400 به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

آریا +

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 155 گرم
  • پردازنده مرکزی: چهار هسته‌ای 64 بیت
  • دوربین: 13 و 5 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 3300 میلی آمپر

آریا پلاس یکی دیگر از جدیدترین گوشی های ایرانی است که به عنوان یک نسخه اقتصادی وارد بازار شده‌است. این محصول از یک بدنه پلاستیکی و پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند و فرکانسی بالغ بر 1.3 گیگاهرتز را در اختیار شما قرار می‌دهد. به دلیل وجود یک نمایشگر 5.5 اینچی +HD از نوع IPS با رزولوشن 1440×720 پیکسل در پنل جلویی این محصول در زمره بهترین گوشی های ایرانی 1400 قرار گرفته است.

آریا پلاس به عنوان یک گزینه اقتصادی از بسیاری از جهات از سایر گوشی‌های جی ال ایکس ضعیف‌تر است. علاوه بر پردازنده و نمایشگر در بخش حافظه نیز شما تنها 16 گیگابایت حافظه داخلی دارید که البته با کارت حافظه TF می‌توانید آن را تا 128 گیگابایت ارتقا دهید. همچنین موبایل ایرانی آریا + از 2 گیگابایت رم استفاده می‌کند که به سختی جوابگوی نیازهای روزمره خواهد بود.

در پنل پشتی شاهد یک دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی هستیم. این موضوع کمی جای تعجب دارد که چرا طراحان این شرکت به جای استفاده از دوربین دوگانه در مدل گرانقیمت‌تر تصمیم گرفتند در یک گوشی با پردازنده ضعیف‌تر و رم کمتر از دوربین دوگانه استفاده کنند. این محصول با تمام نقاط قوت و ضعفش یکی از به صرفه‌ترین و بهترین موبایل های ساخت ایران بشمار می رود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های ال جی

جی پلاس Q10

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 175 گرم
  • پردازنده گرافیکی: IMG GE8300
  • دوربین عقب: 13 مگاپیکسل (لنز واید) و 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 3500 میلی ‌آمپر ساعت

از جمله بهترین گوشی ایرانی در سال 1400 گوشی ایرانی جی پلاس Q10 است که توسط شرکت جی پلاس تولید شده است. این شرکت به تازگی فعالیت خود را در بازار لوازم الکترونیکی به کمک شرکت گلدیران آغاز کرده است. این محصول به ابعاد 159×77.7×8.6 میلی‌متر بوده و وزن آن نیز 175 گرم ساخته شده که باعث شده حمل آن برای کاربران بسیار آسان باشد.

گوشی ایرانی جی پلاس Q10 از 3 گیگابایت رم و یک پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز که ابتدا در سال 2012 از سوی ARM معرفی شد استفاده می‌کند. همچنین پردازنده گرافیکی آن نیز پردازنده GE8300 ساخت شرکت چینی Imagination Technologies است به دلیل چنین ویژگی‌هایی این محصول در زمره بهترین گوشی های ایرانی 1400 قرار گرفته است.

همچنین این محصول دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که از طریق کارت حافظه می‌توانید آن را ارتقا داد. این گوشی هوشمند در پنل جلویی خود از یک نمایشگر IPS با اندازه 6.26 اینچ استفاده کرده که رزولوشن 1520×720 پیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در پنل پشتی جی پلاس Q10 یک دوربین دوگانه با لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی را مشاهده می‌کنید که دوربین اول از نوع عریض است و دوربین دوم نیز در نقش سنسور عمق‌سنج عمل می‌کند. دوربین گوشی ایرانی جی پلاس Q10 قابلیت عکس‌برداری HDR را دارد و از ویژگی‌هایی مثل تشخیص چهره و فیلمبرداری با رزولوشن 1080×1920 و نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2021

قیمت بهترین گوشی های موتورولا

 جی پلاس T10

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 150 گرم
  • پردازنده گرافیکی: PowerVR GE8322
  • دوربین عقب: 13 مگاپیکسل (لنز واید) و 2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر)
  • دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 3000 میلی‌آمپر ساعت

دومین محصولی که شرکت جی پلاس به بازار عرضه کرده است جی پلاس T10 بوده که می‌توان این محصول را در رده بهترین گوشی های ایرانی 1400 قرار دارد. این محصول از پردازنده جدیدتر شرکت ARM یعنی مدل Cortex-A55 با هشت هسته پردازشی و فرکانس 1.6 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت رم استفاده می‌کند. آن‌ها همچنین برای پردازنده گرافیکی نیز از پردازنده GE8322 شرکت Imagination Technologies استفاده کرده‌اند. به دلیل وجود همچین ویژگی‌هایی این محصول در زمره بهترین گوشی های ایرانی 1400 قرار گرفته است.

این گوشی دارای یک حافظه 16 گیگابایتی که به وسیله کارت حافظه قابل ارتقا است و در پنل جلویی از یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع LCD با رزولوشن 720×1440 استفاده می‌کند. همینطور در قسمت بالایی پنل این محصول شاهد یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است.

در پنل پشتی و قسمت دوربین با همان ترکیب دوربین دوگانه 13 و 2 مگاپیکسلی Q10 روبه رو می‌شویم. مانند مدل قبلی در اینجا نیز دوربین 13 مگاپیکسلی از لنز عریض استفاده می‌کند و دوربین 2 مگاپیکسلی نیز سنسور عمق‌سنج است. دوربین موبایل ایرانی T10 از عکاسی HDR، تشخیص چهره و فیلمبرداری تایم‌لپس نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

دیمو S400

بهترین گوشی های ایرانی 1400

  • وزن: 123 گرم
  • پردازنده گرافیکی: ARM Mali-400
  • پردازنده مرکزی:  ARM Cortex-A7 CPU
  • دوربین عقب: 8 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: 2 مگاپیکسل
  • باتری: 1800 میلی آمپر ساعت

دیمو S400 یکی دیگر از بهترین گوشی های ایرانی 1400 به حساب می‌آید. این محصول از بدنه پلاستیکی و وزن بسیار کمی برخوردار است که باعث شده حمل این محصول برای کاربران بسیار راحت باشد. فرکانس این پردازنده 1.3 گیگاهرتز است که در کنار پردازنده گرافیکی Mali-400 نمی‌تواند چنان که باید و شاید پاسخگوی استفاده روزمره باشد. رم 1 گیگابایتی آن نیز نمی‌تواند کمک چندانی به گوشی کند. همچنین حافظه داخلی گوشی 8 گیگابایت است که می‌توانید به وسیله کارت حافظه، حافظه‌‌ی داخلی خود را ارتقا دهید.

در قسمت جلویی گوشی با یک نمایشگر 5 اینچی IPS با رزولوشن 960×540 پیکسل روبه رو هستیم که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد و از چندین لمس به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. در بالای نمایشگر هم یک دوربین 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. اما در پنل پشتی گوشی ایرانی دیمو S400 با یک دوربین 8 مگاپیکسلی طرف هستیم که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین گوشی های ایرانی 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    سلام.خسته نباشید.واقعا لذت می بریم از مطالب شما.بینهایت متشکریم.یاحق.🌹

    پاسخ

    سلام
    شرکت جی ال ایکس پرچمدار جدیدش رو رونمایی کرده: «شاهین ۳»
    —-
    با افتخار، از گوشی ایرانی سپهر (تولید شرکت جی ال ایکس) استفاده می کنم.

    پاسخ

    توی چین تولید می شه بعد می‌شه ساخت ایران مثال گوشی جی ال ایکس آریا مال چهار سال پیشه اسم اصلى این گوشی میزو هست یه شرکت دره پنجم چینی من خود برای حمایت از تولید داخل ۲ تا خریدم هر دو تاشم خراب شد گارانتی داشت از بس رفتم میدان فاطمی آمدم دیگه خسته شدم ال سی دی خراب شد بردم ۷۰۰ تومن گرفت ال سی دی عوض کرد تا چش کار نمی گرد خلاصه نه لوازم داره نه محافظ نه کاور نه به روز رسانی روزاول اندروید ۷ بود تا آخرم همون اندروید موند

    پاسخ

    سلام
    حالا اسامی بهتری نبود ؟طرف غیر ایرانی میخواد این محصول بخره ، چی میگه ؟
    میگه شاهین ۳ چند ؟ فروشنده میگه ۳نداریم ، ۲ داریم یا آریا
    آخه یک اسمی انتخاب میکردند که با بقیه برندها مقابله و عرض اندام کند

    پاسخ

    سلام، این که ایران و ایرانی پیشرفت کنند بسیار عالیه و احتمالا من گوشی ایرانی شاهین ۳ با ویژگی های بالا بخرم و از کالای ایرانی حمایت کنم،
    این که ایران سیستم عامل یا پردازنده یا صفحه نمایش تولید نمی کنه چون اولا هیچ گام خاصی بر نداشته دوما وجود مافیاها باعث میشه که ایرانی گام بر نداره، به نظر من از شرکت دانش بنیان ها استفاده بشه، مثلا ما با کمک شرکت دانش بنیان ها موفق به تولید موتور جت و جنگنده کوثر شدیم که حدودا ۵۰ دانش بنیان و غیره نقش داشتند، در زمینه ساخت موبایل بومی عزم اراده و همکاری و اراده دولت و ارگان ها و اختصاص بودجه کافی می طلبد.

    پاسخ

    سلام.ببخشید مگه مغز خر خوردیم پولمون رو بدیم گوشی ایرانی…خودمون ایرانی هستیم بسه….

    پاسخ

    خودتحقیری موج میزنه😊

    پاسخ

    تو نخر چرا انقد داری خودتو به در و دیوار میزنی ؟

    پاسخ

    کالای ایرانی را نمی خواهی بخری مربوط به یک نوع انتخاب شخصی و فردی اما چرا میگی خودمون ایرانی هستیم بسه ؟اینجا که دیگه نمیشه ارتباط به شخص شما دارد نه خیر اینجا مربوطه به ایران و ایرانی هست به سرزمین آبا و اجدادی خود باید ارزش قائل باشیم طرف بیخ گوش ما ست یک وجب بیشتر نیست ، آنقدر به وطن خودشان می بالند تو که در سرزمین چندین هزار ساله زندگی می‌کنی ، خجالت میکشی که ایرانی هستی ، واست متاسف که هیچ تردید دارم ایرانی باشی

    پاسخ