;
coinex

همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet

همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet ؛ بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار است که سرمایه گذاران زیادی را به به سمت خود جذب می‌کند.

این ارز دیجیتال که چند سالی است وارد بازار شده است، سکه‌های مجازی هستند که بسیاری از افراد در پی استخراج و کسب آن هستند. با ما همراه باشید تا در مقاله همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن به بررسی این Bitcoin و کیف پول‌های آن بپردازیم.

در این مقاله که در رابطه با همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن است، قصد داریم تا به طور کامل به بیت کوین و تاریخچه آن و انواع کیف پول‌ها و روش استفاده از آن را بررسی کنیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین در حقیقت یک نرم افزار غیرمتمرکز بر روی چند سیستم و کامپیوتر در همه دنیا است که این نرم افزار در همه این سیستم‌ها به شکل همزمان با هم اجرا می‌شوند. این عمل مانند یک بانک، امکان رد و بدل شدن پول اما از نوع دیجیتال را برای افراد مهیا می‌کند. این شبکه کامپیوتری از تکنولوژی خاصی با نام بلاک چین (Blockchain) استفاده می‌کند.

نماد بیتکوین در بازارهای ارز دیجیتال BTC است. این ارز برخلاف بانک‌ها، سرور مرکزی ندارد. به این چنین سیستم‌ها که فاقد پایگاه داده متمرکز هستند، اصطلاح دفتر کل توزیع شده و یا DLT (Distributed Ledger Technology) گفته می‌شود.

پس نقش بلاک چین چیست؟ DLT ها در انواع متفاوتی وجود دارند اما بیت کوین تنها از نوعی خاص از DLT استفاده می‌کند که این نوع خاص، بلاک چین (Blockchain) است.

همچنین گفته شد که بیت کوین برخلاف بانک‌ها، سرور مرکزی ندارد. به این دسته از شبکه‌ها که به سرور مرکزی نیازی ندارند، شبکه‌های غیرمتمرکز (Decentralized Networks) گفته می‌شود.

در این بخش از همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن باید می‌توان گفت، در این بین که بیت کوین فاقد سرور مرکزی است، پس درستی اطلاعات تراکنش از جا بررسی می‌شود؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت زمانی که همه‌ی اعضا یک شبکه، دارنده یک نسخه از پایگاه داده باشند، این امکان را دارند که در بین آدرس‌ها و یا شماره حساب‌ها، پول انتقال دهند. اما در رابطه با بیت کوین چه؟ در شبکه‌ غیرمتمرکز بیت کوین تنها هنگامی ارز و پول می‌توانند با موفقیت رد و بدل شود که بیش‌تر از نصف اعضای این شبکه، بتوانند درست بودن اطلاعات آن تراکنش را تأیید کنند.

ویژگی‌های بیت کوین

اگر می‌خواهید بدانید که ویژگی‌های بیت کوین چیست؟ در ادامه مقاله همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن با ما همراه باشید تا به این پرسش، پاسخ دهیم.

به طور کلی بیت کوین ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک ارز دیجیتال با ارزش و پرطرفدار تبدیل کرده است. از جمله این ویژگی‌ها این است که این ارز در همه جا در دسترس است و افراد می‌توانند در هرنقطه‌ای که باشند، آن را مبادله کنند.

دیگر ویژگی این ارز غیرمتمرکز بودن آن است که این ویژگی باعث می‌شود نوسان قیمت آن به ارز دیگری وابسته نباشد و قیمت آن را خود مردم مشخص کنند. همچنین بیت کوین یک ارز امن است و برای تبادل آن لازم به وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، آدرس، شماره تماس و … نیست و دارندگان آن می‌توانند اطمینان لازم را داشته باشند.

تبادل این ارز بسیار آسان بوده و در هر نقطه، با در دست داشتن یک گوشی موبایل و یا لپ تاپ و اینترنت، اقدام به خرید و فروش بیت کوین کرد.

کیف پول‌های بیت کوین

همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet
همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet

در این قسمت از مقاله همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن می‌خواهیم به بررسی کیف پول‌های بیت کوین پردازیم اما در ابتدا لازم است به چند نکته زیر اشاره کنیم:

  • برای هرفردی این امکان وجود دارد که یک یا چند کیف پول بیت کوین را داشته باشد.
  • برای هیچ فردی این امکان وجود ندارد که بیش‌تر از موجودی کیف پول خودرا مصرف کند.
  • غیرقابل برگشت بودن تراکنش‌ها پس از تأیید شدن نهایی.
  • برای هیچ فردی این امکان وجود ندارد که بدون وارد کردن رمز کیف پول خود که کلید خصوصی (Private Key) نام دارد، بیت کوین‌های موجود در حساب خود و یا دیگری را مصرف نماید.

همانطور که در بررسی همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن پرداختیم، کیف پول‌ها با بررسی تراکنش‌های انجام شده و سوابق تراکنش‌ها در بلاک چین، موجودی حساب را برآورد می‌نماید که در نهایت به فرد نشان می‌دهد. ارسال بیت کوین به این معناست که از موجودی حساب شما کسر می‌شود و به موجودی حساب مقصد اضافه می‌گردد.

کلید خصوصی کیف پول چیست؟

کلید خصوصی (Private Key): هرفردی برای این که بتواند بیت کوین ارسال کند، باید پیام تراکنش خود را به وسیله کلید خصوصی خود امضاء و در نهایت به شبکه ارسال کند. این کار بدین منظور انجام می‌شود که بدون این که نیاز باشد از مشخصات هویتی فرد در شبکه بیت کوین استعلام گرفته شود، مشخص می‌گردد که این بیت کوین‌ها از کدام کیف پول فرستاده شده است و این پیام اشتباهی نیست.

همانطور که گفته شد، وجود کلید خصوصی در نماد امضاء است و مالکیت دارایی‌ را نشان می‌دهد. این کلید خصوصی همان کلمات بازیابی هستند و برای مسائل امنیتی نباید آن را در اختیار فرد دیگری قرار داد.

انواع کیف پول‌های بیت کوین

همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet
همه چیز درمورد بیت کوین BTC و کیف پول های آن Wallet
  • کیف پول لجر (Ledger)
  • تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • بیت کوین والت (Bitcoin Wallet)
  • کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول مای ‌سلیوم ( Mycelium)
  • بلاک چین دات کام (com)
  • کیف پول متا ماسک (Meta Mask)
  • کیف پول من

کیف پول من سامانه ای است که از آن برای نگهداری و خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. با استفاده از این سامانه امنیت خود را تضمین می کنید و دیگر نیازی نیست تا نگرانی بابت بسته شدن حساب کاربری خود داشته باشید. این سامانه به صورت هفتگی هر ارزی جدیدی که در بازار کریپتوکارنسی معرفی شود را به صرافی خود اضافه می‌کنند که می‌توانید از قسمت پنل ادمین خود آن‌ها را خرید و فروش کنید.

در این بخش از مقاله همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن قصد داریم تا شما را با دو نمونه از کیف پول‌های بیت کوین، یعنی تراست والت (Trust Wallet) و متا ماسک (Meta Mask) آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) کیف پول چند ارزی وابسته به صرافی بایننس است. متا ماسک دارای قابلیت دانلود برای اندروید و iOS از طریق گوگل پلی و اپ استور است. همچنین استفاده از این کیف پول رایگان بوده و قابلیت استفاده آسان را دارد. در ادامه همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن به بررسی کیف پول تراست ولت می‌پردازیم.

بعد از نصب کیف پول متا ماسک و ورود به برنامه گزینه ایجاد کیف پول جدید را انتخاب می‌کنیم. سپس با انتخاب گزینه continue در صفحه قوانین و مقررات به مرحله بعد می‌رویم. با موارد امنیتی کیف پول موافقت کرده و سپس گزینه continue را انتخاب و وارد مرحله بعد می‌شویم.

در بخش بعد باید عبارات بازیابی نمایش داده شده را در جایی امن نگهداری کنید. توجه کنید که این عبارات را نباید به کسی بدهید. علاوه بر این، این عبارات قابل بازیابی نیستند. با انتخاب گزینه ادامه، در برگه بعدی بخش‌هایی است که باید عبارات بازیابی به هم ریخته شده مرتب شود. در نهایت بر روی گزینه done زده و به برنامه وارد شوید.

شما می‌توانید برای اضافه کردن ارز در تراست ولت از منو گوشه بالا سمت راست برنامه اقدام نمایید. پس از انتخاب این گزینه، در صفحه باز شده، فهرستی از ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با انتخاب رمز ارز مورد نظرتان آن را به لیست اضافه و یا در قسمت Search نام آن را پیدا و وارد لیست نمایید.

همچنین می‌توانید با وارد شدن به سایت https://www.coingecko.com/en، اطلاعات رمز ارز مورد نظرتان را جمع آوری کنید.

برای ارسال رمز ارز می‌توانید در صفحه اصلی برنامه و یا با انتخاب گزینه Send موجود در بالای صفحه، رمز ارز ارسالی را انتخاب نمایید. در صفحه بعد نام ارز مورد نظر را وارد و گزینه Send را انتخاب نمایید و مراحل را کامل کنید.

در ضمن برای دریافت رمز ارز می‌بایست از فهرستی که وجود دارد، رمز ارزی را که قصد دریافت آن را دارید را انتخاب نمایید. می‌توانید با گزینه Receive رمز ارز مدنظرتان را انتخاب نمایید. پس از بررسی موارد، گزینه Receive را انتخاب کنید.

کیف پول متا ماسک (Meta Mask)

برای دانلود کیف پول متا ماسک در سیستم عامل‌های iOS ، وارد اپ استورشوید و عبارت Meta Mask را وارد نمایید. برنامه را دانلود کرده و آن را نصب کنید. . در ادامه همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن به بررسی کیف پول متا ماسک می‌پردازیم.

بعد از نصب برنامه، گزینه استارت را انتخاب و وارد برنامه شوید. مرحله بعد باید گزینه ساخت کیف پول را انتخاب کنید و سپس یک رمز ورود برای برنامه انتخاب، آن را تکرار و در نهایت بعد از زدن تیک، گزینه ساخت را زده و وارد مرحله بعد شوید.

در این بخش اخطار داده می‌شود که در صورتی که رمز عبورتان را در اختیار دیگران قرار دهید، آن‌ها قادر خواهند بود تا به اطلاعات شما دست پیدا کنند. گزینه استارت را انتخاب کرده و وارد مرحله بعد شوید. در این مرحله درباره کلمات بازیابی هشدار داده می‌شود و پس از مطالعه این بخش، گزینه استارت را بزنید.

در مرحله بعد بر روی یک کادر نمایش داده شده کلیک کنید تا کلمه‌های بک آپ به شما نمایش داده شود. گزینه ادامه را انتخاب و در مرحله بعدی کلمات را به ترتیب مرتب کنید. پس از کامل کردن این مرحله، گزینه تکمیل بک آپ را بزنید و در مرحله بعد گزینه Done را انتخاب کنید. سپس قوانین را بپذیرید و به برنامه وارد شوید.

توکن پیش فرض در این کیف پول، اتریوم بوده و شما برای اضافه کردن سایر توکن‌ها باید گزینه Add Token را انتخاب کنید. در قسمت سرچ، نام Token مورد نظرتان را وارد کنید؛ سپس از بین موارد نشان داده شده، گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Add Token کلیک نمایید. سپس ارز مورد نظر به لیست ارزهای موجود اضافه می‌شود.

برای دسترسی به امکانات بیشتر کیف پول باید 3 خطی را که در بالای صفحه و در سمت چپ وجود دارد را انتخاب کنید.

  • در منویی که باز می‌شود، با انتخاب گزینه Browser می‌توانید به سایت متا ماسک وصل شوید.
  • گزینه Wallet صفحه اصلی کیف پول شماست.
  • گزینه Transaction History این امکان را به شما می‌دهد تا انتقالات و جزئیات آن‌ها را مشاهده کنید.
  • از طریق گزینه share می‌توانید آدرس کیف پول خود را با دیگر افراد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • برای دریافت ارز در این کیف پول باید بر روی ارز مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه Receive را انتخاب کنید. یک آدرس کیف پول و یک QR code به شما داده می‌شود. با در اختیار قرار دادن آدرس کیف پول و یا QR code خود به وب سایت یا شخص مدنظرتان، می‌توانید ارز را دریافت نمایید.
  • برای انتقال ارز با استفاده از گزینه send، می‌بایست مقدار و آدرس کیف پول را وارد نمایید تا انتقال انجام شود.

بیت کوین از ارزهای دیجیتالی است که خواهان و طرفداران زیادی دارد که علت آن در این مقاله همه چیز در مورد بیت کوین و کیف پول‌های آن نیز بررسی شد. سرمایه گذاری بر روی این ارز می‌تواند شما را به سود قابل توجهی برساند. همچنین شما می‌توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال و بیت کوین در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر