;
coinex

تست استرس شیائومی 12 پرو ؛ عملکرد ناامیدکننده اسنپدراگون 8 نسل 1

شیائومی 12 جدیدترین پرچمدار شیائومی بوده که در چند روز اخیر معرفی شد و حال تست استرس شیائومی 12 پرو خبرهای خوبی برای طرفداران این گوشی ندارد.

پرچمدار جدید شیائومی در دو روز گذشته معرفی شد. این شرکت بر روی گوشی شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو خود از جدیدترین تراشه‌‌ی کوالکام ، Snapdragon 8 Gen 1 استفاده کرده است و به نظر می‌رسد این کار عملکرد چندان خوبی به دنبال ندارد. در ادامه ما تست استرس شیائومی 12 پرو را بررسی می‌کنیم.

تست استرس شیائومی 12 پرو

در چندین سال گذشته، کوالکام در ساخت تراشه‌های پرچمدار خود طراحی پر نقص و تمهیدات نامناسبی داشته و از این نظر انتقادات زیادی به آن شده است. یکی از مشکلات این تراشه‌های پرچمدار، تولید گرمای زیاد است.

به همین خاطر تولیدکنندگان گوشی باید با استفاده از سیستم‌های خنک کننده قوی و پیشرفته در پرچمداران خود، این مشکل را برطرف کنند. برند شیائومی نیز برای تولید گوشی شیائومی 12 پرو که تراشه Snapdragon 8 Gen 1 قلب تپنده آن است، از سیستم خنک کننده پیشرفته و گسترده‌ای استفاده نموده است.

حتی فریم این گوشی، از جنس آلومینیوم است که این سبب انتقال حرارت بهتر در پرچمدار جدید شیائومی می‌شود. اما با این وجود، شیائومی نتوانسته است مشکل گرمای تراشه کوالکام را برطرف کند.

در تست استرس شیائومی 12 پرو ، میزان پایداری عملکرد پردازنده مرکزی این گوشی تحت بررسی قرار گرفته است. اما پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع شدن تست، فرکانس کاری پردازنده مرکزی تا حدود ۴٠ درصد افت پیدا کرده و این نشان از ناپایداری زیاد Snapdragon 8 Gen 1 دارد.

مقدار متوسط GIPS در تست این گوشی، برابر با ٢١٠ است که این نتیجه حتی از نتیجه تست شیائومی می 11 هم بدتر است! این بدین معناست که خنک کننده پیشرفته و تحسین برانگیز شیائومی در پرچمدار جدیدش توانایی خنک کردن این تراشه را ندارد.

تست استرس شیائومی 12 پرو

هرچند که دستگاه به حدی داغ نمی‌شود که دست شما را بسوزاند، اما با کاهش فرکانس کاری پردازنده مرکزی، شیائومی مجبور می‌شود تا از داغی جلوگیری کند و در نتیجه قدرت آن کاهش می‌یابد.

شایان ذکر است شیائومی ١٢ پرو نمی‌تواند حداکثر کارایی ممکن را به کاربران ارائه دهد اما با وجود این، هیچگونه کندی در آن مشاهده نشده است. به گفته برخی از کاربران این گوشی، هنگام استفاده از بازی‌های سنگین بر روی این دستگاه، با گذشت زمان (15 الی 30 دقیقه) نرخ فریم از 60 به ۵٣ تا ۵١ فریم و دما از ۴۴.۴ تا ۴٣ درجه سانتی گراد تغییر می‌کند و این موضوع به هیچ عنوان به مزاج گیمر ها خوش نمی‌آید!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص تست استرس شیائومی 12 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ولی بازم خوبه دیگه کوالکام اومده یه اسم دیگه روش گذاشته و با یکم تغییر سر مردم کلاه گذاشته 👏

    پاسخ