;
coinex

ردمی K40 پرو (Xiaomi Redmi K40 Pro) شیائومی ؛ مشخصات فنی و قیمت

ردمی K40 پرو یکی از گوشی‌های هوشمند پرقدرت شیائومی است که تکراتو قصد دارد در این مطلب به بررسی آن بپردازد. مشخصات فنی شیائومی Redmi K40 Pro و همچنین قیمت گوشی ردمی K40 Pro نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بدون شک Redmi محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند کمپانی شیائومی است که جدیدترین مدل آن چندی پیش عرضه شد؛ ردمی کا ۴۰ پرو مدل پرطرفداری است که به نظر می‌رسد بسیاری از غول‌های فناوری را در سال 2021 به تکاپو خواهد انداخت.

این گوشی، نسخه بهبود یافته Redmi K40 محسوب می‌شود که از لحاظ سخت افزاری و دوربین، به کلی کاربر را حیرت زده خواهد کرد. قیمت گوشی شیائومی Redmi K40 Pro در مقایسه با مشخصات و امکاناتی که دارد، مناسب و مقرون به صرفه است.

این گوشی در مقایسه با سایر پرچمدارانی که از چیپست 888 اسنپدراگون استفاده می‌کنند از ارزش خرید بالایی برخوردار است. در ادامه به صورت کامل مشخصات گوشی Xiaomi Redmi K40 Pro بررسی شده است.

ردمی K40 پرو

در ادامه قصد داریم به بررسی اجزای مختلف این گوشی قدرتمند بپردازیم. یک گوشی مناسب با امکاناتی بسیار پرقدرت. برای بررسی مشخصات فنی شیائومی Redmi K40 Pro با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت گوشی Xiaomi Redmi K40 Pro

در بخش طراحی ظاهری Xiaomi Redmi K40 Pro می‌توان گفت که طراحی شیائومی ردمی کا 40 پرو تقریبا مشابه K40 است و از نظر ظاهری تفاوت چندانی ندارند. اگر گواهی IP53 را به مشخصات ظاهری گوشی ردمی کی 40 اضافه کنیم، ردمی کی 40 پرو حاصل می‌شود.

ضخامت این گوشی 7.8 میلی متر بوده که با وجود ساختار شیشه و فلز، نمای شکیلی پیدا کرده است. در واقع بهتر است بگوییم گوشی شیائومی Redmi K40 Pro مجموعه‌ای از ویژگی‌های ظاهری خوب و المان‌های مدرن است که در نمای طراحی ظریف، بدنه باکیفیت و ماژول دوربین منحصر فرد ردمی کی 40 پرو نمود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

ردمی K40 پرو

موفقیت شیائومی برای کاهش ضخامت اسمارتفون را مدیون حضور پنل بسیار نازک Super AMOLED هستیم.

در لبه بالایی صفحه نمایش دو خروجی صدا نمایان است، اما متاسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست. کلید پاور و حسگر اثر انگشت با هم یکی شده‌اند که در لبه چپ گوشی قرار گرفته است.

در گوشی بالایی صفحه نمایش حسگر 20 مگاپیکسلی هول پانچ برای سلفی قرار گرفته است. در پشت گوشی نیز یک ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته است که فلاش LED هم در کنار این حسگرها قابل مشاهده است.

اگر از قاب پشتی با ماژول دوربین عبور کنیم، به صفحه نمایش در قاب رویی میرسیم که حاشیه‌های بسیار باریک و یک حفره کوچک دارد. تبدیل شدن ماژول پاپ آپ سلفی در ردمی کی 30 پرو به حفره نمایشگر در ردمی کی 40 پرو، ماجرای خاصی ندارد.

بعد از آن که ماژول‌های پاپ آپ دوربین سلفی مورد انتقاد کاربران قرار گرفتند، شیائومی در صدد حذف ماژول متحرک ردمی کی 30 پرو برآمد تا نسل جدید این گوشی یعنی خانواده ردمی کی 40 را با همان حفره نمایشگر معروف به بازار عرضه کند. هرچند نمایشگر یکپارچه و فول اسکرین خود را از دست داد اما نگرانی‌ها بابت عمر مفید این ماژول متحرک و آسیب پذیر بودن آن‌ها، پایان یافت.

بررسی صفحه نمایش ردمی K40 پرو

کمپانی شیائومی در مورد صفحه نمایش ردمی کی 40 پرو، کیفیت و کمیت را به صورت همزمان در نظر گرفته تا این گوشی با یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت ارائه شود. سایز نمایشگر 6.67 اینچ با نسبت تصویر 20:9 بوده و رزولوشنی برابر 1080 در 2400 پیکسل دارد.

تراکم پیکسلی ردمی K40 پرو نیز در مرز 400 پیکسلی بر اینچی متوقف شده و نرخ 395 پیکسل بر اینچ را به خود اختصاص داده است. با این مشخصات فوق العاده، این گوشی می‌تواند طیف وسیعی از مخاطبان را پوشش دهد. به همین واسطه، مشخصه‌ای که نظر گیمرها را حسابی به خود جلب کرده، نرخ رفرش ریت 120 هرتزی است که تکمیل کننده پکیج سخت افزاری تند و تیز این مدل، عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

ردمی K40 پرو

از دیگر مشخصات گوشی ردمی K40 پرو می‌توان به کیفیت صفحه نمایش اشاره کرد. کیفیت نمایش در این دریچه 6.67 اینچی تقریبا بی نقص و بی نظیر است. هیچ جلوه مصنوعی، مزاحم لذت بردن شما از این گوشی نخواهد شد.

رنگ‌ها در طبیعی‌ترین حالت خود قرار دارند و به لطف تراکم پیکسلی بالا، حتی اگر از فاصله بسیار نزدیک به نمایشگر نگاه کنید، مرز پیکسل‌ها را تشخیص نخواهید داد؛ این نمایشگر جزییات دقیقی دارد.

حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گوشی شیائومی Redmi K40 پرو در آزمایشگاه‌ها 1400 نیت اندازه گیری شده در نتیجه زیر تابش نور خورشید در شدیدتر حالت، تفکیک محتوای بصری دشوار نخواهد بود.

امنیت صفحه نمایش توسط Corning Gorilla Glass 5 تضمین می‌شود. بنابراین در کل وضوح نمایشگر این گوشی هوشمند و عملکرد آن بسیار خوب است.

بررسی دوربین Redmi K40 Pro

در ادامه بررسی مشخصات گوشی ردمی K40 پرو به بررسی دوربین می‌پردازیم. با خرید گوشی ردمی کی 40 پرو، تجربه جذاب‌تری از عکاسی انتظارتان را می‌کشد. دوربین گوشی کمی بهبود یافته و به سنسورهای 64، 8 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده است.

مشابه ردمی کی 40 ترکیبی از لنزهای واید، فوق واید و ماکرو را داریم که علاوه بر عکاسی باکیفیت، با فیلمبرداری 8K شما را حیرت زده خواهد کرد. سنسور اصلی یا سنسور واید این گوشی 64 مگاپیکسل کیفیت دارد که از فوکوس خودکار با تشخیص فاز نیز برخوردار است.

لنز 64 مگاپیکسلی یک لنز 26 میلی متری است که از دیافراگم f/1.9 برخوردار بوده و از پیکسل‌های 0.8 میکرومتری برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. لنز اصلی K40 Pro دارای سنسور Sony IMX686 است. این یک سنسور محبوب است که عمدتا در گوشی‌های پرچمدار 2020 استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

ردمی K40 پرو

این کمپانی چینی یکی از اولین تولید‌کننده‌هایی بود که گوشی هوشمندی با لنز دوربین 64 مگاپیکسل تولید کرد و این سنسور دوربین برای اولین بار با گوشی ردمی نوت 8 پرو معرفی شد. به جز این لنز واید 64 مگاپیکسلی، دو لنز دیگر رزولوشن‌های 8 و 5 مگاپیکسلی دارند و به ترتیب تصاویری فوق عریض و ماکرو ثبت خواهند کرد.

سنسور بعدی، سنسور اولترا واید است که 8 مگاپیکسل کیفیت به همراه دریچه دیافراگم f/2.2 دارد. لنز سوم یا لنز 50 میلی متری ماکرو در این گوشی 5 مگاپیکسل کیفیت دارد که وظیفه عکاسی ماکرو را دارد. لنز سلفی این گوشی که به صورت هول پانچ است و وظیفه عکاسی واید را بر عهدا دارد نیز 20 مگاپیکسل کیفیت دارد.

خوشبختانه به عملکرد دوربین در نور طبیعی و حتی نور ضعیف شب هیچ انتقادی وارد نیست. علاوه بر تدابیر فیزیکی همچون گشودگی دیافراگم f/1.9، شیائومی «مود تخصصی عکاسی در شب» را هم در نظر گرفته تا با کنترل شرایط کم نور، تصویری واضح، بدون نویز، بدون اعوجاج و روشنایی معقول در شب به ثبت برساند.

بررسی باتری گوشی ردمی K40 پرو

باتری یکی از اجزای مهم یک گوشی هوشمند است بنابراین در این قسمت به بررسی مشخصات فنی شیائومی Redmi K40 Pro از نظر باتری می‌پردازیم.

با این که کیفیت پنل سوپر امولد در Xiaomi Redmi K40 Pro درخور توجه است اما سوپر امولدها با بهینه سازی مصرف انرژی، نقش مهمی در دوام باتری ایفا کردند. گوشی redmi k40 pro شیائومی مجهز به یک باتری بسیار قدرتمند 4520 میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض است که از فناوری شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

ردمی K40 پرو

همین امر باعث می‌شود تا گوشی شما در مدت زمان پنجاه دقیقه به اصطلاح فول شارژ شود یا به طور کامل شارژ شود و به همان نسبت مدت زمان زیادی شارژ را درون خود نگه می‌دارد.

بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد تخلیه زود هنگام باتری در مدت زمان بیشتری به بازی، تماشای فیلم، شرکت در جلسات و برقراری تماس و کارهای دیگر بپردازید.

مشخصات فنی شیائومی Redmi K40 Pro از نظر نرم‌افزاری

از دیگر مشخصات گوشی ردمی K40 پرو که باید مورد بررسی قرار گیرد، نرم افزار آن است. همان طور که انتظار داشتیم، شیائومی جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 11 را در گوشی شیائومی ردمی کی 40 پرو در نظر گرفته که از رابط کاربری مشهور و محبوب خود یعنی MIUI 12 بهره مند است.

مشخصات گوشی ردمی K40 پرو از نظر سخت‌افزاری

از دیگر مشخصات فنی شیائومی Redmi K40 Pro که باید مورد توجه قرار گیرد، پردازنده پرقدرت آن است. اسنپدراگون 888 به عنوان سردمدار پکیج سخت افزاری این گوشی، با پردازنده گرافیکی Adreno 660 همراه شده که در کنار رفرش ریت 120 هرتزی، یک پکیج بی نظیر برای گیمرها ترتیب داده است.

چیپست اسنپ‌دراگون 888 این گوشی در سه نوع مختلف 128گیگابایت با 6 گیگابایت رم، یا 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، یا 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، عرضه شده است. این چیپست که در کل عملکرد بالایی دارد و معمولا در گوشی‌های پرچمدار از آن استفاده می‌شود، مجهز به مودم یکپارچه داخلی 5G نیز است.

ردمی K40 پرو

حضور سریع ترین پردازنده موبایلی در ردمی کی 40 پرو، مزیت رقابتی این گوشی محسوب می‌شود. Snapdragon 888 با لیتوگرافی 5 نانومتری، یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌های موبایلی در حال حاضر است که از پس بازی‌های سنگین و اجرای همزمان چند اپلیکیشن برمی‌آید.

این پردازنده از هشته هسته پردازشی شامل یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.80 تشکیل شده است. نقل و انتقالات داده‌ها در حافظه ردمی کی 40 پرو از استاندارد UFS 3.1 پیروی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

بررسی قیمت ردمی K40 پرو

قیمت گوشی ردمی K40 Pro بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. قیمت Xiaomi Redmi K40 Pro در مقایسه با امکانات و ویژگی‌های منحصربه فردی که دارد بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. قیمت Xiaomi Redmi K40 Pro چیزی حدود 450 دلار است.

مشخصات کلی گوشی شیائومی Redmi K40 پرو:

  • سیستم عامل: اندروید 11
  • سایز نمایشگر: 6.67 اینچ
  • پردازنده: اسنپدراگون 888
  • پنل نمایشگر: Super AMOLED
  • دوربین: سه گانه 64، 8 و 5 مگاپیکسل
  • باتری: 4520 میلی آمپر ساعت
  • دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل
  • حسگر اثر انگشت: کنار گوشی
  • محافظ نمایشگر: گوریلا گلس

در این مطلب به بررسی مشخصات گوشی ردمی K40 پرو پرداختیم. براساس مشخصات گوشی ردمی K40 پرو که در اینجا مورد بررسی قرار گرفت می‌توان نتیجه گیری کرد که این گوشی بسیار پرقدت است و امکاناتی بی شمار دارد. لازم به ذکر است که قیمت گوشی ردمی K40 Pro در مقایسه با این امکانات بسیار مقرون به صرفه است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص Xiaomi Redmi K40 Pro چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    معلومه که دارد! اصلا خرید ات و اشغالای کمونیستا وظیفه ملی سیاسی همه ما بدبختاست! برای ما فقط ایسوس نباید وارد بشه!

    پاسخ