;
coinex

Oppo Find X5 با شارژ سریع 80 و 100 واتی به بازار عرضه می‌شود

شرکت اوپو با سری پرچمدار Oppo Find X5 می خواهد همچنان بازار رقابتی خود را در رنج گوشی‌های قدرتمند حفظ کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قابلیت‌های این سری و امکانات جدید آن بیشتر آشنا شویم.

تمامی گوشی‌های این سری از جمله مدل اصلی Oppo Find X5 بر پایه تراشه‌های Dimensity 9000 و اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند.

تغییرات جدید در سری Oppo Find X5

با توجه به اخبار پیرامون این سری به نظر می‌رسد که Oppo Find X5 از قابلیت شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی کرده که در سری‌های بعد این مقدار به شارژ سریع 100 وات افزایش می‌یابد.

 

چندی پیش مدیاتک از پلتفرم موبایل 5G خود با نام Dimensity 9000 رونمایی کرد. بعد از این رونمایی، شرکت اوپو اعلام کرد نسل بعدی پرچمداران Find X را به این تراشه مجهز می‌کند. همچنین تراشه تصویر Mariana MariSilicon X که توسط Oppo توسعه یافته بود احتمالا در سری فایند X5 در دسترس خواهد بود.

به نظر می‌رسد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در اوپو فایند ایکس 5 احتمالا به تراشه NPU که توسعه داخلی شرکت است مجهز شود. با این حال فعلا خبری از این ویژگی در Dimensity 9000 نیست.

قابلیت‌های تصویربرداری Oppo Marisilicon X

هدف از توسعه تراشه 6 نانومتری Oppo MariSilicon X NPU، بهبود و افزایش کیفیت فیلم‌ها و عکس‌ها خواهد بود. در حالت کلی تراشه NPU در سری گوشی‌های هوشمند اوپو برای گسترش دامنه ویژگی‌های دوربین به کار می‌رود.

Oppo MariSilicon X مستقل از ISP موجود در پردازنده نسل یک Snapdragon 8، به خودی خود از ISP یا پردازنده سیگنال تصویر بهره‌مند است. وجود این ویژگی در Oppo Find X5 پشتیبانی از محدوده دینامیک 20 بیت 120 دسی‌بل در تصاویر و پردازش RAW در زمان واقعی برای ویدئوهای 4K را امکان‌پذیر می‌کند.

قابلیت‌های تصویربرداری Oppo Marisilicon X

از قابلیت‌های دیگر این واحد می‌توان به کاهش نویز، بازتولید رنگ بهتر، جزئیات بهبودیافته، HDR و رنج دینامیک و … اشاره کرد. همه این ویژگی‌ها وابسته به هوش مصنوعی هستند که قادر است با ثبت الگوریتم‌های متفاوت کیفیت تصاویر را ارتقا ببخشد.

همچنین شرکت اوپو در آینده می‌تواند از این ISP برای سنسور RGBW خود در جداسازی کانال‌های سفید RGB استفاده ببرد.

تراشه NPU به لطف افزایش قدرتش توانایی تقویت وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را دارد. با توجه به سیستم حافظه اختصاصی فعالیت این تراشه دیگر محدود به حافظه سیستم نیست. حالا NPU قادر است تا 18 تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام داده و مصرف انرژی را تا حد زیادی بهینه کند. شرکت اوپو با دانش بر این موضوع، حافظه اختصاصی با قابلیت انتقال داده تا 8.4 گیگابایت بر ثانیه را برای آن در نظر گرفته است.

بیشنر بخوانید:

نظر شما درباره اوپو فایند X5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر