;
coinex

جایگاه زن در پلتفرم همدم

جایگاه زن در پلتفرم  همدم با شعار بنر این پلتفرم همسریابی مبنی بر (سیب داریم انار داربم عروس با وقار داریم)، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت.

همدم یک پلتفرم همسریابی یا به قولی همسان یاب است که در بستر گوشی های موبایل قابل استفاده است. این پلتفرم وابسته به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان است. تبیان در سال 1384 تاسیس شد و خود وابسه به سازمان تبلیغات اسلامی است.

جایگاه زن در پلتفرم همدم

در روز های گذشته کاربران بسیاری در فضای مجازی شعارهای تبلیغاتی پلتفرم همسریابی همدم را مورد انتقاد قرار داده‌‌اند. از نظر بسیاری از این کاربران شعار  همدم مبنی بر (سیب داریم انار دارم عروس با وقار داریم) به معنای فرض جایگاه زن در مقام نادرستی است.

تصویر بنر تبلیغاتی این پلتفرم بارها در فضای مجازی بازنشر شده است و مورد انتقاد قرار گرفته است. بسیاری از کاربرانی که دستی در حوزه تبلیغات دارند چنین شعار تبلیغاتی را در اصل یک ضدتبلیغ می‌دانند.

از دیدگاه بسیاری از کاربران نیز سهل پنداشتن امر ازدواج که در این شعار تبلیغاتی موج می‌زند امری زننده تلقی شده. شعار تبلیغاتی همدم برای بسیاری از کاربران نمونه تحقیر زنان است که عادی سازی شده و هر روز رواج بیشتری می‌یابد.

 همدم جایگزینی برای تمام بسترهای همسریابی

پلتفرم همدم

همدم در ابتدا با این هدف به وجود آمد که در برابر بسترهای غیرقانونی همسریابی یا دوست یابی که به گفته خود همدم با فرهنگ اسلامی همخوانی نداشتند بایستد. به گفته همدم در بستر هایی که تا پیش از این به عنوان کانال های تلگرامی یا اپلیکیشن های خارجی وجود داشت امکان جعل هویت و کلاهبرداری وجود داشته است و افراد بسیاری از این طریق متضرر شده اند.

سوالی که پیش می آید این است که همدم تا چه میزان امکان جعل هویت را در پلتفرم خود کاهش داده است. به گفته بسیاری از کاربران همچنان امکان جعل هویت و کلاهبرداری در این پلتفرم نیز وجود دارد.

پلتفرم  همدم چیست؟

همدم، پلتفرمی باهدف تسهیل ازدواج پایدار و آگاهانه جوانان طراحی‌شده و امکان جستجو و انتخاب زوج را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن هم‌زمان با سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حصرت علی (ع) در 21 تیرماه با حضور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

اپلیکیشن همدم به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر ازدواج و همسریابی در موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان است. این سامانه تحت عنوان همسان گزینی تبیان از سال 1394 با همکاری و تأیید وزارت ورزش و جوانان و پلیس فتا شروع به کار کرد و اکنون پس از 5 سال تجربه موفق به رونمایی از پلتفرم همدم در زمینه همسان گزینی شده است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص پلتفرم همدم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر