;
coinex

بررسی بازار رمزارز ایران در گفتگوی تکراتو با عضو اتاق بازرگانی

بررسی بازار رمزارز ایران و همچنین بررسی عوامل نوسانات رمز ارز در بازار جهانی موضوعی است که در مصاحبه با محمدرضا شرفی کارشناس حوزه کریپتوکارنسی در میان گذاشتیم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

با توجه به خبرهای اخیر درباره نوسانات قیمت در بازار رمزارزها مصاحبه ای با شرفی کارشناس حوزه رمز ارز ها داشته ایم. شرفی در میان صحبت‌هایش اظهار داشت که امسال سال رگولاتوری حوزه رمزارز ها خواهد بود.

همچنین شرفی جایگاه جهانی ایران در بازار رمزارزها را بررسی کرد و نظرات خود را بیان نمود. در مصاحبه با شرفی پیش بینی های او را درباره بازار رمزارزها در حوزه‌ی جهانی و داخلی پرسیدیم.

بررسی بازار رمزارز ایران

بحث رگولاتوری حوزه رمزارزها بحثی است که در ایران برای مدتی در حال پیگیر‌ی است. از نظر کارشناسان رگوله کردن بازار رمزارز هرچه سریع‌‌تر نه تنها در ایران، بلکه در دنیا باید اتفاق بیافتد.

با بررسی بازار رمزارز ایران متوجه می‌شویم که مارکت رمزارزها در حال بزرگتر شدن است و این موضوع به اهمیت رگولاتوری این حوزه بیشتر می‌افزاید. طی مصاحبه‌ای که با محمدرضا شرفی، کارشناس حوزه کریپتوکانسی داشته‌ایم به طور خلاصه به بررسی بازار رمزارز ایران پرداخته‌ایم.

پیش بینی های شما برای بازار رمزارز ها چیست؟

همان‌طور که من از سال گذشته پیش‌بینی کرده بودم امسال برای کریپتوکارنسی و رمزارز ها سال رگولاتوری خواهد بود و بیشترین تاثیرگذاری‌ها را از سوی رگولاتوری و قانون گذاری شاهد خواهیم بود.

دلیل اینکه تا کنون در این حوزه رگولاتوری انجام نشده است شاید به خاطر این باشد که  تا کنون این حوزه به خاطر حجم کم مارکت خود زیاد دیده نشده است و از اهمیتی که رگولاتور بخواهد به آن بپردازد هنوز بزخوردار نشده بود. در سال های گذشته این حوزه رشد قابل توجهی داشته است و به همین خاطر رگولاتوری ها در سراسر دنیا به این حوزه خواهند پرداخت.

بررسی بازار رمزارز ایران
بازار ارز دیجیتال ایران / بازار ارز مجازی ایران

اکنون ما درباره بازاری که رگولاتوری نشده است روبرو هستیم و هر گونه موضع گیریی که حاکمیت از حود نشان دهد بر این حوزه تاثیر خواهد گذاشت و می‌تواند اثرات شدید مثبت یا منفی را به همراه داشته باشد.

کشور هایی که تا کنون از رگولاتوری رمز ارز ها صحبت کرده اند شامل چین روسیه آمریکا انگلستان و اتحادیه اروپاست. این کشور ها شامل اقتصاد های بزرگ جهانی هستند و قطعا تاثیراتی قابل توجه و بسیار شدید بر بازار رمز ارز ها خواهند گذاشت.

با بررسی بازار رمزارز ایران، پیش بینی های شما برای این بازار در ایران چیست؟

ایران جزو کشورهایی نیست که اقتصاد بزرگ داشته باشد و قطعا از وضعیت جهانی رگوله شدن بازار رمز ارز ها تاثیر خواهد پذیرفت. مارکت کریپتوکارنسی و یا بازار رمزارزها یک بازار جهانی است و با یک اتفاق جزیی، تمام نوسانات در سطح جهان یکسان پیش می‌رود.

اگر بخواهیم از جانب تاثیراتی که نوسانات داخلی بر بازار رمزارزها می‌گذارد نگاه کنیم باید به برابری نرخ دلار و ریال توجه داشته باشیم زیرا تنها در آن صورت است که شرایط داخلی بر بازار رمزارزها در ایران تاثیر گذار خواهد بود و در غیر این صورت بازار رمزارز یک بازار جهانی است و نوسانات آن هم به صورت جهانی خواهد‌ بود و قیمت ها در سرارسر جهان تقریبا یکسان نوسان می کند.

نظرتان درباره قیمت کنونی رمزارزها چیست؟

اگر بخواهیم در مورد قیمت های اکنون بپردازیم با توجه به محاسباتی که در روزهای اخیر انجام داده‌ایم هزینه تمام شده‌ی تولید یک بیت کوین حدود بیست تا سی‌هزار دلار است.

بررسی بازار رمزارز ایران
بازار ارز دیجیتال ایران / بازار ارز مجازی ایران

هنگامی که هزینه تولید در این محدوده صورت می‌گیرد و ریزش قیمت اتفاق می‌افتد شاهد آن خواهیم بود که حاشیه سود بسیار کاهش پیدا می‌کند. البته این به آن معنا نیست که بیت کوین نمی‌‌تواند قیمت زیر سی‌هزار دلار را تجربه کند.

قیمت ها می‌توانند که از این کمتر شوند و این به آن معناست که استخراج کنندگانی که هزینه استخراج بالایی دارند به تدریج از چرخه خارج می‌شوند و این بستگی به آن دارد که تاب‌آوری آن‌ها در لحظه زیان چه قدر باشد.

قطعا تلاش خواهند کرد که در چرخه بمانند اما بعد از آن از چرخه تولید خارج خواهند شد و به تدریج شاهد افت هشریت شبکه بیتکوین خواهیم بود و توان پردازش به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. سهم کسانی که در بازار می‌مانند با خروج سایرین افزایش پیدا می‌کند و به نوعی تعادل در بخش هزینه تولید ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بررسی بازار رمزارز ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر