;
coinex

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟ [آخرین اخبار]

وام ازدواج، وامی است که به جوانان برای شروع زندگی مشترک تعلق می گیرد. با تکراتو همراه باشید تا بدانید مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

وام ازدواج فقط به اولین عقد رسمی زوجین داده می‌شود، بر طبق این قانون در ایران زوجینی که برای بار دوم ازدواج می‌کنند، از این حق در قانون نکاح بهره‌مند نمی‌شود.

وام ازدواج در طی سال‌های گذشت روند افزایشی داشته است. هر ساله رقم وام ازدواج در بودجه تعیین می‌شود. اما وام ازدواج در سال آینده تغییرات بزرگی خواهد کرد.

وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضای بانکی است اما سنگ‌اندازی‌های برخی بانک‌ها برای متقاضیان، دریافت این وام را زمان‌بر و طاقت‌فرسا می‌کند. یکی از سوالات پر تکرار زوجین این است، که افزایش وام ازدواج در سال 1401 به چه صورت است و مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس در تشریح مصوبات این کمیسیون درباره‌ی مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟ گفت:

کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه، تبصره 16 این لایحه را در خصوص تسهیلات تکلیفی بررسی و تصویب و بر اساس آن میزان تسهیلات برای ازدواج، فرزندآوری و حمایت از اشتغال را تعیین کرد.

 طبق این مصوبه بانک مرکزی مکلف شده است، تا از محل صد درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و 100 درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه را از طریق بانک‌های عامل پرداخت کند و بانک‌ها نیز مکلف‌اند، مبتنی بر اعتبار سنجی متقاضیان حداکثر با اخذ سفته از متقاضی یا فقط یک ضامن به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟
افزایش وام ازدواج در سال 1401

رحیم زارع همچنین درباره‌ی اینکه مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟ گفت:

با موافقت کمیسیون تلفیق، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها بر اساس قانون جوانی جمعیت 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله خواهد بود و تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر سن 25 سال و زوجه‌های زیر سن 23 سال 150 میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش وام ازدواج جوانان به 150 میلیون تومان و همچنین پرداخت وام فرزندآوری خبر داد. افزایش وام ازدواج در سال 1401 خبری خوش برای جوانان و زوجین است.

 رحیم زارع در توضیح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفته است:

کمیسیون تلفیق، بانک مرکزی را مکلف کرد که 200 هزار میلیارد تومان از منابع قرض‌ الحسنه جاری و سپرده‌های قرض‌ الحسنه برای اشتغال‌زایی و وام ازدواج پرداخت کند.

براین اساس به هر یک زوجین که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین‌ ماه سال 1397 تا 1401 باشد، 120 میلیون وام ازدواج داده می‌شود. مبلغ وام ازدواج برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان است.

همچنین 20 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و 7000 میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی برای اشتغال‌زایی داده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 درباره وام فرزندآوری نیز گفته است، که مبلغ وام فرزندآوری برای فرزند اول 15 میلیون تومان، فرزند دوم 25میلیون تومان، فرزند سوم 35 میلیون تومان، فرزند چهارم 45 میلیون تومان و بیشتر از پنج فرزند 50 میلیون تومان است.

به خانواده‌هایی که بیشتر از سه فرزند دارند، مبلغ 150 میلیون تومان وام ودیعه مسکن یا خرید مسکن داده می‌شود، مابقی تسهیلات اشتغال‌زایی در سال آینده در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها برای پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی و تصمیم‌گیری داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق کارمندان و کارکنان دولت 1401

معرفی سریال های نوروز 1401

افزایش وام ازدواج در سال 1401

وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته است که  قرار است بر اساس صحبت‌های رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برای تشویق جوانان به ازدواج به بررسی اهدای وام 500 میلیون تومانی به زوجین هستیم. او گفت همان‌طور که سیاست‌های تشویقی خوب است، اما به موازات آن باید مانع زدایی از ازدواج به هنگام هم انجام شود.

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟
افزایش وام ازدواج در سال 1401 / قسط وام ازدواج چند ساله است

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درباره زمان آغاز بررسی بودجه در بودجه 1401 در صحن علنی گفت:

تا پایان هفته جمع بندی نهایی بر روی بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق صورت می‌گیرد  و با توجه به تعطیلی یک هفته‌ای مجلس، احتمالا از اوایل اسفند بررسی بودجه در صحن علنی را خواهیم داشت.

بنا بر اعلام ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه 1401 گنجانده شده است و براساس آن مبلغ وام 150 میلیون تومان برای زوج و 150 میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شده است.

همچنین مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای پسران تا سن 25 سالگی و دختران تا سن 23 سالگی علاوه بر 150 میلیون تومان 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

با ید خاطر نشان کرد که برای تسهیل امر ازدواج، بازپرداخت این وام از هفت سال به ده سال افزایش یافته است. در سال گذشته فقط 66 درصد از متقاضیان وام ازدواج گرفتند و 34 درصد از این افراد موفق به دریافت این تسهیلات نشدند. از سوی دیگر، از ابتدای سال جاری تا آذرماه 700 هزار فقره تسهیلات ازدواج، معادل 60 هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

در حال حاضر در سال 1400 میزان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به منظور کاهش سن ازدواج برای زوج های زیر 25 سال در پسران و دختران زیر 23 سال واجد شرایط مبلغ 100 میلیون تومان و برای سایر زوجین مبلغ 70 میلیون تومان است.

در جواب سوال مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟ باید گفت، که طبق تبصره 4 ماده 68 قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از سال 1401 به بعد حداقل به اندازه نرخ تورم سالانه به مبلغ وام ازدواج اضافه می شود. که این به معنای افزایش وام ازدواج در سال 1401 است.

میزان وام ازدواج برای هر کدام از زوج و زوجه مبلغ 150 میلیون تومان تعیین شده، که روی هم مبلغ 300 میلیون تومان برای زوجین خواهد شد، همچنین مبلغ 100 میلیون تومان افزایش نیز برای تشویق جوانان به ازدواج برای پسران کمتر از 25 سال و دختران کمتر از 23 سال پیشنهاد داده شده است.

هر کدام از زوج و زوجه واجد این شرایط سنی از مبلغ 250 میلیون تومان وام ازدواج با بازپرداخت 10 ساله بهره‌مند می‌شوند و این در حالی است که سال گذشته مدت تعیین شده برای بازپرداخت وام ازدواج 7 سال تعیین شده بود.

همچنین کمیسیون تلفیق بودجه ضامن کارمند را برای دریافت وام ازدواج حذف کرده و ارائه سفته معتبر یا افراد شاغل دارای چک معتبر را جایگزین کرده است.

بیشتر بخوانید:

سال 1401 چه حیوانی است

ساعت و لحظه سال تحویل 1401

تسهیلات جهت اشتغال‌زایی

تسهیلاتی که برای طرح‌های اشتغال زایی در سال آینده در نظر گرفته شده در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد، تا در این شوراها تصمیم‌گیری صورت گیرد.

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟
افزایش وام ازدواج در سال 1401 / قسط وام ازدواج چند ساله است

به منظور اشتغال زایی، 20 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و 7 هزار میلیارد تومان در اختیار بهزیستی  قرار خواهد گرفت. همچنین برای فرزند اول 15 میلیون تومان، فرزند دوم 25 میلیون تومان، فرزند سوم 35 میلیون تومان،‌ فرزند چهارم 45 میلیون تومان و از فرزند پنجم به بالاتر 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

البته باید گفت، کسانی که فرزند سوم به بالاتر داشته باشند،‌ مقرر شده است، که وام 150 میلیون تومانی وعیده یا خرید مسکن دریافت کنند.

افزایش 2 برابری تسهیلات اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است. میزان این تسهیلات در بودجه سال گذشته مبلغ 100 هزار میلیارد ریال تعیین شده بود، که  امسال آن را به 200 هزار میلیارد ریال افزایش داده‌اند.

بر اساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه میزان حداقل حقوق که در لایحه بودجه چهار میلیون و نیم تعیین شده بود، را به مبلغ 5 میلیون تومان افزایش داده شده و سقف پرداخت مالیات نیز که مبلغ 5 میلیون تعیین شده بود، به 6 میلیون تومان افزایش داده شده است.

باید به این نکته نیز توجه کرد که خط فقر در کشور 6 میلیون تومان تعیین شده است، بنابراین افرادی که کمتر از این مبلغ دریافت کنند باید معاف از پرداخت مالیات شوند و برای حقوق بالاتر از این مبلغ نیز پرداخت مالیات باید به صورت پلکانی افزایش پیدا کند تا فشاری بر مردم تحمیل نشود.

نظر شما درباره‌ی افزایش وام ازدواج در سال 1401 چیست؟ آیا زوجین می‌توانند با این افزایش به رفع نیازهایشان بپردازند؟

سوال پر تکرار جوانان این است که مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟ به نظر شما با صحبت‌ها و بودجه قرار داده شده می‌توان گفت با افزایش وام ازدواج در سال 1401 مشکلات معیشتی جوانان حل می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مبلغ وام ازدواج 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    مسعولان محترم باید بین سود بانک وجلوگیری از گسترش فساد یکی را انتخواب کنند جوانان ایرانی حاضر هستند با دادن سفته بازپرداخت را تضمین کنند درغیر اینصورت به زندان میروند وجوانی خود را به بانک فاسد شما میدهند باز هم کافی نیست وحتما باید ضامن کارمند باشد با حکم شما ازدواج فقط برای کارمندان مفت خور شما حلال است شما ازدواج را هم بر مردم حرام کرده اید انتظار دارید فساد ریشه کن بشود

    پاسخ