coinex
راهنمای خرید تکراتو

تحریم ایران توسط Opensea بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس NFT

تحریم ایران توسط OpenSea بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس NFT به چه علت بوده است. این پلتفرم که بر روی شبکه اتریوم و در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، کاربران ایرانی را مسدود کرده است.

تعداد زیادی از ایرانیان گزارش دادن اکانت آنها بر روی OpenSea مسدود گردیده است. احتمال می‌رود این روند به خاطر تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا باشد. هرچند که خود شرکت OpenSea درباره این موضوع اظهار نظری نداشته است و این موضوع را تایید یا رد نکرده است.

این مارکت‌پلیس آمریکایی شروع به مسدود کردن کاربران ایرانی خود کرده است هم سازندگان NFT، هم خریدان NFT با این موضوع رو به رو هستند و اجازه دسترسی به این سایت را ندارند.

تحریم ایران توسط Opensea کاربران ایرانی را به دردسر انداخت

سخنگوی پلتفرم اوپن سی (OpenSea) توسط ایمیلی به سایت Decrypt تایید کرد کشورهای تحت تحریم‌های آمریکا اجازه دسترسی به این سایت را نخواهند داشت:

OpenSea تمام کاربران که در مناطق تحت تحریم آمریکا باشند مسدود خواهد کرد، این کاربران اجازه خرید، فروش و انتقال NFT را بر روی پلتفورم Opensea نخواهند داشت. براساس قوانین سایت ما کاربران تحت تحریم یا کاربران در مناطق تحت تحریم اجازه استفاده از خدمات ما را نخواهند داشت و ما به هیچ وجه این موضوع را تحمل نخواهیم کرد. اگر کاربری قوانین را زیر پا بگذارد ما سریعا اقدام خواهیم کرد و حساب این کاربر را مسدود خواهیم کرد.

تحریم ایران توسط Opensea بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس NFT

بیش از پنج ایرانی به decrypt گزارش دادند که اکانت آنها هنگام استفاده از ایران مسدود شده است. نیما لئو نوشته است مجموعه عکس‌هایش بر روی این پلتفورم قابل دسترس نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین مارکت پلیس های NFT کدامند؟

سازندگان و خریدان متعدد NFT از ایران گزارش دادن اجازه فعالیت در این پلتفورم غیر متمرکز را ندارند و تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند. آرمان از ایران ابراز کرده است که هنگام ورود با خطا 404 رو به رو می‌شود و عارفه نوروزی گزارش داده که اکانت وریفای شده اش بدون توضیحی حذف شده است.

RyanW که ادمین پاسخگویی به مشکلات در Discord پلتفورم OpenSea است، گفته است تا امروز صبح هیچ پیامی از سمت ایرانیان مبنی بر مسدود شدن اکانتشان دریافت نکرده است.

OpenSea در ماه‌های گذشته با شکایت کاربران متعدد روبه‌رو بوده است.بیش از 1.7 میلیون دلار شکایت در مورد فیشینگ‌های دزدیدن NFTهای میمون مایوس اتفاق افتاده تنظیم شده است. 1.8 میلیون دلار خسارت توسط OpenSea برای کاربران جبران شده است. ماهانه این پلتفورم با چالش‌های متعددی روبه‌رو است، هرچند میلیاردها دلار هم درآمد بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: 

منبع: Decrypt

نظر شما در خصوص تحریم ایران توسط Opensea چیست؟ نظرات خود را در این خصوص در کامنت‌ها بازگو کنید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر