coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نکاتی که باید هنگام نصب یخچال رعایت کنید

نصب یخچال فریزر به صورت صحیح و تراز کردن آن به صورت دقیق کارایی دستگاه را بهبود می‌بخشد و احتمال بروز مشکل را کاهش می دهد.

یکی از چالش برانگیزترین بخش های خرید یخچال فریزر T جدید نصب آن است . این دستگاه ها معمولاً حجیم ، سنگین و دارای قطعات مختلفی هستند که باید در محل نصب به صورت کاملاً کاربردی تنظیم شوند.

اولین قدم در یادگیری نحوه نصب یخچال همیشه خواندن دستورالعمل های سازنده از روی دفترچه راهنمای دستگاه است ، زیرا ممکن است قطعاتی وجود داشته باشند که باید جدا از خرید اولیه دستگاه ، سفارش داده شوند و یا ممکن است نیاز باشد که نصب این دستگاه توسط تکنسین های ماهر و متخصص انجام شوند.

اندازه گیری فضا و انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن دستگاه

هنگامی که برای نصب یخچال فریزر جدید خود آماده می‌ شوید ، مهم ترین موردی که باید به آن توجه کنید فضایی است که قرار است دستگاه در آن قرار گیرد . در صورتی که فضا کم باشد می تواند بر عملکرد و عمر یخچال تاثیر منفی بگذارد.

فرقی نمی کند که یخچال را قرار است در کجا قرار دهید، قبل از نصب دستگاه ابتدا باید اندازه‌های یخچال را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه بدون آسیب رساندن به درب ها یا کابینت ها در فضای موردنظر جا می شود . برای این کار باید عرض، ارتفاع و عمق مکانی که قرار است دستگاه در آن قرار گیرد بصورت دقیق اندازه گیری کنید.

محل قرارگیری یخچال باید عرض و عمق دستگاه، ارتفاع آن از لبه های پایین به بالا و عمق چرخش در یا کشوها را در مسیر عبوری جلوی یخچال داشته باشد . به عنوان مثال یخچال های درب فرانسوی به فضای بیشتری در دو طرف یخچال نیاز دارند تا لولاها به طور کامل بتوانند درب ها را باز کنند . اما یخچال های درب از بالا را می توان نزدیک به دیوار قرار داد . اندازه های اضافه بسته به نوع یخچالی که انتخاب می‌کنید بر اساس عرض درب ها و نوع لوله ها متفاوت می باشند.

در اطراف یخچال باید محلی برای تهویه مناسب در اطراف کویل ها وجود داشته باشد تا کویل ها بیش از حد گرم نشده و به دستگاه آسیب نرسد.

مکان مناسبی را برای نصب دستگاه خود انتخاب کنید که دور از نور مستقیم خورشید بوده و کف زمین کاملاً مسطح یا دارای کفپوش های هم سطح باشد.

 

نصب یخچال و فریزر چگونه انجام می‌ شود؟

یخچال می تواند بین 1۰۰ تا 200 کیلوگرم وزن داشته باشد و بالابردن آن از راهرو و راه پله ها و رد کردن آن از درب آشپزخانه و رسیدن به جایگاه مورد نظر پیچیده باشد.

نکات مهمی که برای جابجایی ایمن یخچال باید رعایت کنید، شامل موارد زیر است:

قبل از قرار دادن یخچال در جایگاه مخصوص ، آن را از داخل کارتن و بسته بندی بیرون بیاورید و برای جلوگیری از جابجایی وزن اضافی ، قفسه های داخل دستگاه ، کشو و غیره را جدا کنید.
همچنین ایده خوبی است که قبل از جابجایی یخچال درب های آن را محکم ببندید .

توصیه های سازنده دستگاه در مورد خطوط تامین آب مطالعه کنید و دستگاه را توسط دو یا سه فرد قوی جثه جابجا کنید.

برای محافظت از بدنه دستگاه در برابر برخورد با دیوارها از پتو یا حوله روی یخچال استفاده کنید و هنگام جابجایی آن را در زاویه ۴۵ درجه نگه دارید تا وزن آن به بهترین شکل پخش شود . برای جلوگیری از خراشیدگی یا آسیب دیدن کف دستگاه آن را با تخته سه لا، مقوا یا حوله محافظت کنید.

هنگامی که یخچال در آشپزخانه قرار گرفت هنوز چند مرحله دیگر باقی است تا بتوانید از دستگاه خود استفاده کنید.

برای آنکه یخچال خود را راحت تر نصب و راه اندازی کنید نکات زیر ایده آل است:

بهتر است اجازه دهید یخچال ۱۲ تا ۲۴ ساعت در آشپزخانه بماند .

یخچال را نزدیک محلی که قرار است دستگاه را آنجا قرار دهید بگذارید و آن را به اندازه کافی با دیوار فاصله دهید تا بتوانید به دور دستگاه و دیوار پشت آن دسترسی داشته باشید.  فضای کافی برای خود در نظر بگیرید تا به راحتی در اطراف یخچال حرکت کنید و مطمئن شوید که می توانید به راحتی به سیم ها و پریز برق دسترسی داشته باشید.
برخی از مدل های یخچال دارای کویل اواپراتور قابل تنظیم در پشت دستگاه هستند . مقداری فاصله در پشت یخچال با دیوار بگذارید تا جریان هوای آزاد در کویل ها وجود داشته باشد و از گرم شدن بیش از حد موتور یا فن ها جلوگیری شود. در انتها قفسه های داخلی را در جای خود مرتب کنید.

برای این کار ممکن است  نیاز به اتصال فیدرهای آب بین یخچال و درب باشد . پس از انجام این کار بررسی کنید که درب دستگاه می‌ تواند کاملاً آزادانه باز شده و حرکت کند و به صورت صحیح بسته شود.

توجه داشته باشید که کیت های خط تامین آب همیشه در هنگام خرید یخچال وجود ندارد و ممکن است لازم باشد آنها را جداگانه خریداری کنید . در صورتی که لوله های آب در شرایط خوبی باشند می توانید از خطوط تأمین آب یخچال قبلی مجدداً استفاده کنید در غیر این صورت بهتر است از یک خط جدید استفاده کنید.

برای نصب یخچال جدید که دارای آب سرد کن یا یخساز است ، باید به پشت دستگاه دسترسی داشته باشید تا خط آب و لوله های مسی و پلاستیکی را از یخچال به خط آب موجود خانه تان متصل کنید .

ماهان سرویس مرکز تعمیر یخچال و فریزر در تهران

نکات فوق بر اساس توصیه های تکنسین های مجرب ماهان سرویس ، جمع آوری و ذکر شد. ماهان سرویس ، بیش از 15 سال در زمینه تعمیر لوازم خانگی ، در حال خدمت می باشد.

تعمیر یخچال بوش در تهران ، تعمیر یخچال ال جی در تهران و تعمیر یخچال سامسونگ در تهران ، از مهمترین خدمات ماهان سرویس می باشد. خدمات تعمیر لوازم خانگی ، طبق تعرفه های اتحادیه و در منزل انجام می شود.

تماس مستقیم :  09353001695

www.arvandoxin.com

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر