;
coinex

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401 چقدر خواهد بود؟

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401 چقدر خواهد بود؟ دولت با پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی 90 هزار میلیارد تومان را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داد. در ادامه با اخبار کوتاه در تکراتو همراه باشید.

بر اساس گزارش ایمنا، به نقل از خانه ملت؛ روز یکشنبه 15 اسفند ماه سال جاری، نمایندگان مجلس در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، به بررسی بخشی از هزینه‌های لایحه بودجه سال 1401 کل کشور پرداختند و با بند الحاقی یک به تبصره 2 این لایحه، درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری موافقت نمودند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401

نمایندگان مجلس مبالغی را برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به منظور استمرار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفتند و مبالغی را هم برای سازمان بازنشستگی کشور و نیروهای ملسح بابت اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری مشخص کردند.

به گزارش ایلنا، در گزارش مجلس از بررسی بند الحاقی یک تبصره 2 لایحه بودجه سال 1401 درباره اختصاص منابع و پرداخت مطالبات صندوق‌های بازنشستگی آمده است:

  • در اجرای ماده 12 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، مبلغ 900 هزار میلیارد ریال بابت پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شد تا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 همسان سازی شود.
  • مبلغ 90 هزار میلیارد ریال هم به سازمان بازنشستگی کشوری به منظور استمرار همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شد.
  • مبلغ 50 هزار میلیارد ریال نیز به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بابت استمرار همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری اختصاص داده شد.
  • مبلغ 200 هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اجرای احکام درج شده در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و احکام درج شده در بخش ایثارگران برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اجرای قانون یال 1401 و به منظور ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمان و توان بخشی آنها، خدمات اشتغال، شهریه دانشجویی برای جامعه هدف، پرداخت مطالبات و معوقات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسکن، واگذاری خودرو به ایثارگران، مددکاری، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان معسر، خرید آمبولانس و ویلچر و همچنین پرداخت مطالبات اشخاص حقوقی و حقیقی و سایر کمک‌ها پرداخت شد.
  • مبلغ 60 هزار میلیارد ریال نیز در اجرای ماده 12 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جداول و ردیف‌های هزینه‌های مربوطه به منظور کمک به آبرسانی و راه روستایی، طرح‌های هادی و بهسازی روستاها، آبرسانی عشایری، بیمه قالی بافان، پرداخت مطالبات معوق معلمان مأمور به خدمت خارج از کشور، زنان سرپرست خانوار، مساعدت به زندانیان زن و زندانیان بدهکار مهریه اختصاص داده شد.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

حجت الله عبدالملکی در مورد آخرین اخبار پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: «مقرر شده در خصوص بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، حسابرسی ویژه‌ای انجام شود تا مطالبات این سازمان از دولت به صورت دقیق و مشخص تعیین شود.»

وی در گفتگو با خبرنگار رفاهی خبرگزاری برنا، اظهار کرد: «ما به صورت جدی پیگیر پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی هستیم.» عبدالملکی در ادامه افزود:

در جلسات تأمین اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه مقدار بدهی دولت به این سازمان در حال بررسی است تا به صورت دقیق محاسبات مربوطه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1401 چیست؟ در کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر