;
coinex

قیمت زمین در متاورس پروژه های مختلف چقدر است؟

قیمت زمین در متاورس از موضوعات برتری است که قصد داریم در مقاله امروز به آن بپردازیم. پس اگر شما هم مشتاق هستید که قیمت زمین مجازی در Metaverse را بدانید، با تکراتو همراه باشید.

قیمت زمین در متاورس یکی از موضوعات جذاب و پرجستجوی امروزی در گوگل است که ما هم تصمیم داریم در این مقاله درباره آن صحبت کنیم. امروزه متاورس (Metaverse) به یکی از جذاب‌ترین سرگرمی‌ها برای افراد تبدیل شده است.

قیمت زمین در متاورس

این جهان دیجیتالی باعث می‌شود که افراد بتوانند آزادی عمل به‌دست آورده و به تمام رویاهای باورنکردنی خود در جهانی دیگر برسند. البته هم‌زمان آن‌ها می‌توانند با استفاده از متاورس، در کنار لذت بردن از برترین و پیشرفته‌ترین سرگرمی‌ها، درآمدزایی هم بکنند.

همین امر افراد را بیشتر به سمت این جهان کشانده است. درباره این ساختار می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. می‌توانید درباره آموزش سرمایه گذاری در متاورس، بهترین پروژه‌های متاورس برای سرمایه گذاری، آموزش کسب درآمد از متاورس و یا بازی‌های پرطرفدار مانند بازی League of Kingdoms اطلاعات کسب کنید

از زمانی که افراد فهمیدند می‌توانند با خرید زمین در متاورس تا 5 هزار دلار درآمد داشته باشند، تمایل به خرید زمین، اموال و املاک در متاورس سر به فلک کشید. به همین علت هم افراد امروزه در پی دانستن قیمت زمین در متاورس هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر سودهای بسیار خوبی به‌دست آورند.

من شک ندارم که اگر شما هم الان در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی شما هم مشتاقید تا هزینه زمین در متاورس را بدانید و زودتر خرید زمین را شروع کنید؛ چراکه شما هم مانند دیگران می‌خواهید از آن پول درآورید. پس با ما همراه باشید تا هم قیمت زمین در این جهان دیجیتال و هم بهترین متاورس‌ها برای خرید زمین را به شما عزیزان معرفی کنیم.

جهانی را تصور کنید که می‌توانید در آن هرکاری که بخواهید را از درون منزل خود انجام دهید. مثلا می‌توانید از یک گالری هنری فوق‌العاده بازدید، نمایش یک سگ را تماشا و در شکار گنج هالووینی شرکت کنید، آن هم زمانی که پشت میز خود نشسته‌اید!

قیمت زمین در متاورس

مطمئنا اگر قرار باشد تمامی کارهای گفته‌شده را در واقعیت انجام دهید، باید به مکان‌های مختلفی بروید، پول‌های زیادی بپردازید و شاید حتی نتوانید به تمام کارهایی که می‌خواهید هم برسید. اما با متاورس، شما بدون آنکه ذره‌ای از روی صندلی خود جابه‌جا شوید، تمام کارهایی که گفتیم و حتی بیشتر از آن را هم انجام می‌دهید.

پس چنین کاری از طریق متاورس، کاملا امکان‌پذیر است و به همین دلیل افراد به‌دنبال قیمت زمین در متاورس هستند تا زودتر بتوانند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. حالا شخصی را تصور کنید که پول‌های زیادی، مثلا 6,000 دلار را فقط برای یکی از مربع‌های 16 در 16 متری این جهان می‌دهد.

برای مثال یکی از برترین جهان‌های متاورس که در ابتدا نیز به آن می‌پردازیم، دیسنترالند (Decentraland) است. ما در ادامه، قیمت زمین مجازی در متاورس دیسنترالند را هم حتما بررسی می‌کنیم. این متاورس، شهر مجازی و خانه 90,000 قطعه زمین بوده که ارزش آن‌ها هر دقیقه در حال افزایش است.

دیسنترالند فقط یکی از متاورس‌های بسیاری است که شما می‌توانید از آن دیدن کنید تا خرید و فروش انجام دهید یا فقط دوری در آن بزنید. همچنین ما داریم در اینجا درباره پول کاملا واقعی صحبت می‌کنیم! شاید هزینه زمین در متاورس ابتدا گران به‌نظر برسد، اما ما به شما قول می‌دهیم که می‌توانید تمام آن هزینه را جبران کنید.

قیمت زمین در متاورس

نکته جالب توجه دیگر درباره متاورس دیسنترالند آن است که بلاک چین اتریوم که این متاورس را میزبانی می‌کند، با تریلیون‌ها دلار روبه‌رو شد. این بلاک چین توانست در سه ماهه دوم سال 2021، مجموعا 2.5 تریلیون دلار از تراکنش‌ها دریافت کند.

هرچه جلوتر می‌رویم، املاک مجازی بیشتر و بیشتر شبیه خط مقدم بعدی مالکیت دیجیتال می‌شوند. تکنولوژی این املاک، پتانسیل آن را دارد تا اقتصاد کل جهان را به عصر جدیدی از امورمالی غیرمتمرکز ببرد و حالا که این راه را آغاز کرده‌ایم، دیگر راه برگشتی نیست. در ادامه به معرفی بهترین پلتفرم‌ها برای دریافت بهترین قیمت زمین در متاورس می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

محبوب ترین شت کوین ها

شت کوین ها در سال 2022

5 پلتفرم برتر برای خرید املاک و زمین در متاورس

همان طور که گفتیم، پلتفرم‌های مختلفی در متاورس وجود دارند که هرکدام از امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار هستند. به همین دلیل هم نمی‌توان قیمت زمین مجازی در متاورس را به‌صورت کلی تعریف کرد و باید این هزینه را به‌صورت جداگانه در هر پلتفرم بررسی کنیم.

در این بین ما تصمیم داریم که قیمت زمین مجازی در Metaverse را در بهترین پلتفرم‌های موجود در این زمینه که طرفداران بسیاری دارند، به شما معرفی کنیم. همچنین می‌توانید با نحوه خرید زمین در این پلتفرم‌ها هم آشنا شوید.

قیمت زمین در متاورس

  • دیسنترالند (Decentraland)
  • آپلند (Upland)
  • کریپتو ووکسل (CryptoVoxels)
  • سومنیوم اسپیس (Somnium Space)
  • متاورس پراپرتیز (Metaverse Properties)

دیسنترالند؛ محبوب‌ترین مکان برای خرید اموال در متاورس

این متاورس یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین متاورس‌ها محسوب می‌شود. تا امروز بیش از 20 میلیون کاربر فعال در دیسنترالند وجود دارد. همچنین شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از کنسرت‌های بزرگ هم در آنجا برگزار می‌شود که من باور دارم بزرگ‌ترین کنسرت دنیا در حقیقت در همین متاورس برگزار شده است.

حتما شما هم با دانستن چنین ویژگی‌های جذابی، می‌خواهید هرچه سریع‌تر قیمت زمین در متاورس دیسنترالند را بدانید تا زودتر کار در آن را شروع کنید. دیسنترالند یک جهان مجازی است که شما می‌توانید به آن رفته و در آن به تعامل و برقراری ارتباط بپردازید.

شما می‌توانید به‌راحتی در دیسنترالند با دوستان خود دیدار کرده، بازی‌های ویدیویی انجام داده، به کنسرت رفته، تقریبا هرچه را می‌خواهید انجام دهید یا در این متاورس بسازید. شما می‌توانید با دانستن هزینه زمین در متاورس دیسنترالند از همان ابتدا کار خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

چطور در دیسنترالند املاک بخریم؟

پس از آنکه قیمت زمین را دانستید، این سوال مهم پیش می‌آید که چطور باید در این متاورس زمین بخرید. برای خرید زمین، باید به بازار دیسنترالند بروید و زمین مجازی موردنظر خود را پیدا کنید. شما باید همان طور که در واقعیت به‌دنبال خانه و زمین می‌گردید، در این بازی هم کاری مشابه را انجام دهید.

قیمت زمین در متاورس

درست مثل واقعیت باید ارزیابی کنید، مکان‌ها را ببینید و کارهایی از این دست را انجام دهید. به‌علاوه، یکی از امکانات دیگری که به آن دسترسی دارید، مرتب‌سازی جستجو است. شما می‌توانید پس از آنکه از قیمت زمین در متاورس دیسنترالند اطمینان حاصل کردید، جستجو و اموال خود را بر اساس نام یا حتی پایین‌ترین قیمت‌ها مرتب کنید.

حداقل قیمت زمین در متاورس

در حال حاضر، ارزان‌ترین قیمت زمین مجازی در متاورس 3,890 مانا (Mana) است و مابقی قیمت‌ها بالاتر از آن هستند. در رابطه با مانا نیز باید بگوییم که Mana، توکن ارز دنیای مجازی متاورس است. ما برای قیمت‌گذاری در متاورس، از این ارز استفاده می‌کنیم و شما هم باید با آن آشنا باشید.

این بدان معناست که اگر قیمت زمین مجازی در Metaverse را بپرسید، آن را با واحد مانا به شما می‌گویند. پس برای خرید زمین مجازی در متاورس، شما باید حداقل 3,890 مانا خرج کنید. البته باید این را هم بگوییم هر متاورسی که به آن می‌پردازیم، برای پرداخت هزینه زمین در متاورس ، ارز و توکن مخصوص خود را دارد.

همان طور که حدس می‌زنید، شما هم باید همان توکن خاص را خریداری کنید تا بتوانید املاکی را در متاورس و در آن پلتفرم مشخص، خریداری نمایید. برای این پلتفرم، دیسنترالند، آن‌ها از توکنی به نام مانا استفاده می‌کنند و شما باید قیمت زمین در متاورس دیسنترالند را با مانا بپردازید.

قیمت زمین در متاورس

در زمان نگارش این مقاله، خرید ارزان‌ترین زمین 3,890 مانا می‌شود و یک مانا هم با 2.70 دلار آمریکا برابر است. پس می‌توان بر همین حساب برآورد کرد که برای خرید زمین در متاورس دیسنترالند، باید حداقل نزدیک به 10,000 دلار را در کیف پول خود داشته باشید.

البته بهتر است اصلا نگران هزینه زمین در متاورس دیسنترالند نباشید؛ چراکه اگر این متاورس گسترده‌تر شود و محبوبیت بیشتری به‌دست آورد که قطعا این‌طور هم خواهد شد، ده‌ها برابر بیشتر از آنکه هزینه کرده‌اید، سود می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

ریپل در سال 2022

شیبا اینو در سال 2022

آپلند؛ دومین متاورس محبوبی که می‌توان در آن زمین خرید

خب حالا برویم به سراغ متاورس بعدی که می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. این متاورس، واقعا جالب است. این متاورس جالب و سودآور، آپلند (Upland) نام دارد. در اصل آنچه که متاورس آپلند در تلاش بوده که انجام دهد، ساخت کپی دیجیتالی از دنیای واقعی است.

با این توصیف حتما می‌توانید تصور کنید که این متاورس جالب به چه صورت بوده و می‌تواند تا چه حد امکانات باورنکردنی و جالبی را به شما عزیزان ارائه دهد. تجربه متاورس آپلند، یکی از واقعی‌ترین تجربه‌ها به‌شمار می‌رود.

قیمت زمین در متاورس

متاورس آپلند از هزینه‌های نسبتا خوبی هم برخوردار است و شما می‌توانید بهترین قیمت زمین در متاورس را در همین پلتفرم پیدا کنید. به‌دلیل آنکه آپلند هدف دارد تا دنیای واقعی را در جهانی مجازی بسازد، پس شما می‌توانید شهرهای محبوبی را هم از سرتاسر ایالات متحده، نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس، در آن پیدا کنید.

این شهرها البته تنها مثالی از میان امکانات بسیار بیشتر متاورس آپلند هستند. آن‌ها این شهرهای واقعی را به مکان‌هایی تبدیل کرده‌اند که به آن‌ها شهرهای مجازی می‌گوییم. شما می‌توانید به‌راحتی به تمام این شهرها بروید و از این نظر هیچ محدودیتی ندارید. برای مثال می‌توانید در صورت تمایل، املاک خود را در سن فرانسیسکوی مجازی آپلند خریداری کنید!

متاورس آپلند درست مانند گوگل مپ یا نقشه گوگل عمل می‌کند. به دلیل همین ویژگی‌های خلاقانه هم قیمت زمین مجازی در متاورس آپلند، کاملا ارزش صرف پول را دارد. شما به‌راحتی می‌توانید در این متاورس زوم کنید تا خیابان‌ها را ببینید.

مثلا اگر قصد دارید که به خیابان مشخصی بروید، تنها کافی است که بر روی آن زوم کنید. به‌علاوه، نه‌تنها می‌توانید از خیابانی به خیابان دیگر بروید، بلکه اگر بخواهید می‌توانید هر قسمتی را که تمایل دارید در این متاورس در سان فرانسیسکو یا هرجای دیگر در آپلند خریداری کنید.

قیمت زمین در متاورس

البته هنوز مشخص نیست که در آینده ممکن است چه برنامه‌های کاربردی دیگری به این متاورس در آینده افزوده شود، اما می‌توان گفت که قطعا با برنامه‌های جالبی سروکار داریم. حداقل قیمت زمین در متاورس آپلند هم 10,000 UPX به‌نظر می‌رسد. UPX، ارز اصلی بازی آپلند است.

به همین دلیل شما برای شروع کار با زمین‌های آپلند، به این مقدار حداقلی پول نیاز دارید. البته آپلند کاملا به شما در این زمینه کمک می‌کند و هنگامی که اولین بار به این بازی وارد می‌شوید،‌ آپلند جایزه‌ای را برای شما در نظر می‌گیرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همان طور که گفتیم، آپلند در صدد آن است تا کپی دیجیتالی از دنیای واقعی را بسازد؛ اما این بار در فرم متاورس. شما هم می‌توانید با آگاهی از قیمت زمین مجازی در متاورس، صاحب املاک خود به شکل متاورسی شوید. از آن جهت که این متاورس، کپی کاملی از زمین است، پس به‌نظر می‌رسد که عده زیادی را تحت تأثیر خود قرار دهد.

همان طور که گفتیم، برای آنکه بتوانید زمینی با حداقل قیمت در متاورس آپلند خریداری کنید، باید 10,000 UPX داشته باشید. در ادامه نیز گفتیم که این بازی در این زمینه به شما کمک می‌کند، اما چطور؟

قیمت زمین در متاورس

در حقیقت آپلند هنگامی که وارد آن می‌شوید و در آن ثبت نام می‌کنید، مقداری جایزه به شما می‌دهد. به همین ترتیب می‌توانید از همان ابتدا از پس قیمت زمین در متاورس بربیایید.

همچنین مکانیسم اقتصادی و گیمی‌فای این متاورس هم بدین صورت است که هر املاکی بخرید، به بهای آن به شما اجاره پرداخت می‌شود. به همین ترتیب هم می‌توانید هزینه‌های خود را جبران کنید.

بیشتر بخوانید:

دوج کوین در سال 2022

بیت کوین در سال 2022

کریپتو ووکسل؛ جهانی مجازی و کاربرپسند

بسیار خب؛ پروژه بعدی که می‌خواهیم درباره آن به شما توضیحات بیشتری بدهیم و می‌توانید در آن بهترین املاک را خریداری نمایید، کریپتو ووکسل (Cryptovoxels) است. قیمت زمین مجازی در Metaverse کریپتو ووکسل نیز نسبت به سودی که می‌تواند بعدا به شما ارائه دهد، بسیار خوب و مناسب است.

متاورس کریپتو ووکسل هم مجددا متاورسی بسیار جالب و سرگرم‌کننده است؛ دلیل این امر هم آن است که شما می‌توانید به‌راحتی در این جهان دیجیتالی املاک بخرید، هرچیزی را که می‌خواهید، بسازید،‌ NFTهای خود را به معرض نمایش بگذارید، بازی‌هایی را که دوست دارید بسازید و هزاران امکانات دیگر.

خرید زمین ارزان در کریپتو ووکسل

تمامی مزایا و امکاناتی که گفتیم، کریپتو ووکسل را به متاورس بسیار جالبی در دنیای دیجیتال تبدیل کرده‌اند. اما آن‌ها تنها مزایای این متاورس نیستند! مزیت اصلی این متاورس، قیمت مناسب‌تر آن نسبت به دیگر متاورس‌هاست. شما زمانی که از آن خارج می‌شود و به بازار می‌روید، می‌توانید زمین‌هایی را با قیمت حداقلی 1.46 اتریوم خریداری کنید.

قیمت زمین در متاورس

این قیمت زمین در متاورس را به‌سختی می‌توان در متاورس یا پلتفرم دیگری پیدا کرد و از این رو طرفداران این متاورس بیش از پیش شده‌اند. پس اگر به‌دنبال صرف کمترین پول برای خرید زمین در متاورس هستید، ما کریپتو ووکسل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پس با این حساب، شما برای خرید املاک و زمین در متاورس CryptoVoxels، باید حداقل 5,000 دلار را صرف کنید که نسبت به دیگر متاورس‌ها، به‌شدت مقرون‌به‌صرفه است.

سامنیوم اسپیس؛ جهان واقعیت مجازی جدید

آخرین پلتفرم متاورسی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، سامنیوم اسپیس (Somnium Space) نام دارد. این متاورس هم یکی از متاورس‌های جالب دیگر محسوب می‌شود. ما اعتقاد داریم که پلتفرم سامنیوم اسپیس همچنان در مرحله بتای خود قرار دارد و توسعه‌دهندگان همچنان در حال به‌روزرسانی و ارتقاء آن هستند.

اما با وجود این، شما هنوز هم می‌توانید لذت زیادی از این متاورس ببرید. سامنیوم اسپیس، نسخه دیگری از متاورس است که گرافیک کمی بهتری از دیگر نسخه‌ها دارد. با انتخاب سامنیوم اسپیس، فهمیدن قیمت زمین در متاورس آن و استفاده از آن، شما به‌راحتی می‌توانید زمین‌هایی باکیفیت و واقعی بخرید.

قیمت زمین در متاورس

متاورس Somnium Space بسیار خاص است. شما می‌توانید در آن زوم کرده و مکان‌های مختلف آن را از فاصله‌ای بهتر، تماشا کنید. این متاورس حسی سنگاپوری به شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آینده NFT ها در سال 2022

کاردانو در سال 2022

طیف قیمت زمین در متاورس Somnium Space

اگر همین حالا به بازار مخصوص خود سامنیوم اسپیس مراجعه کنید، می‌توانید طیف قیمتی بین 5 اتر تا 30 اتر را در آن ببینید. همچنین انواع زمین‌ها هم برای انتخاب شما در این بازار جالب وجود دارد.

به‌علاوه در بازار آن، قابلیت دسته‌بندی و مرتب‌سازی خریدهای خود را حتی براساس قیمت آن‌ها دارید و نیازی نیست که برای جستجوی زمین، سختی بکشید.

Metaverse.Properties؛ اولین شرکت خریدوفروش املاک متاورس!

تا به اینجای مقاله، شما را با 4 متاورس برتر برای خریداری زمین و هزینه زمین در متاورس این 4 پلتفرم آشنا کردیم. حالا نوبت آن است که شرکتی جالب در همین زمینه را به شما معرفی کنیم که به‌شدت به کار شما خواهد آمد.

به‌نظر می‌رسد که از بین تمام متاورس‌های معرفی‌شده، متاورس دیسنترالند بیشترین و سریع‌ترین رشد را داشته است. این متاورس همچنین از بالاترین حجم‌های معاملاتی و درآمدزایی‌ها هم برخوردار است.

با وجود آنکه در خوب بودن این متاورس هیچ شکی نیست، اما همیشه بهتر است که برای پیدا کردن بهترین قیمت زمین در متاورس ، چندین گزینه را بررسی کنیم.

قیمت زمین در متاورس

برای انجام هرچه ساده‌تر این کار، Metaverse.Properties به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید با یک کلیک و مراجعه به سایت این شرکت ، به امکانات بسیاری دسترسی داشته باشید.

ارزان‌ترین زمین‌ها را از این پلتفرم بخرید!

کافی است به سایت این شرکت بروید و بر روی گزینه «خرید زمین» کلیک کنید. سپس این سایت تمام پلتفرم‌های مختلفی که می‌توانید املاک یا اموال را در متاورس و با کمترین قیمت‌ها خریداری کنید، به شما نشان می‌دهد. قیمت‌های این سایت از ارزان‌ترین قیمت‌ها هستند.

این سایت به‌راحتی تمام قیمت‌های مختلف زمین‌هایی را که برای فروش گذاشته شده‌اند، به شما عزیزان نشان می‌دهد. به همین ترتیب دیگر نیازی نیست که برای پیدا کردن پلتفرم‌ها و قیمت‌های مختلف، ساعت‌ها در اینترنت سرگردان باشید.

راه جالب دیگری برای سرمایه‌گذاری در املاک متاورس

اگر تا به اینجا از امکانات شرکت Metaverse.Properties شگفت‌زده شده‌اید، باید بگوییم که هنوز یکی دیگر از مزایای باورنکردنی آن باقی‌مانده است. این شرکت همچنین چیزی را به نام REIT متاورس نیز در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. REIT در حقیقت وثیقه‌ای برای قرض گرفتن پول و خرید قرضی املاک و زمین در متاورس است.

قیمت زمین در متاورس

با استفاده از REITهای سایت Metaverse.Properties، پرداخت هزینه و قیمت زمین در متاورس بسیار آسان می‌شود. REIT در حقیقت طراحی شده است تا پولی را در املاک متاورس سرمایه‌گذاری کند و سپس پولی را که املاک تولید می‌کند بر اساس درآمد یا اجاره، به سهام‌داران بازگرداند.

این پلتفرم می‌گوید که آن‌ها اولین نوع از REIT املاک مجازی هستند. ما نیز به همین ترتیب فکر می‌کنیم که با ارائه این امکانات جالب و مبتکرانه، فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در اختیار شما عزیزان قرار دارد که باید حتما از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

قیمت زمین در متاورس از موضوعات پرجستجوی اینترنت بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و شما را از هرآنچه که باید بدانید، آگاه کردیم. پلتفرم‌های متاورس بی‌نهایتی امروزه به وجود آمده‌اند که هرکدام زمین، ارز، توکن و قیمت زمین مخصوص به خود را دارد.

از این رو نمی‌توان به‌صورت کلی در رابطه با تمامی آن‌ها پاسخ داد. به همین دلیل هم ما در مقاله امروز هرکدام از برترین متاورس‌های موجود را خدمت شما بررسی و قیمت زمین مجازی در متاورس را به همین ترتیب مقایسه کردیم.

در انتها نیز یکی از کاربردی‌ترین شرکت‌های موجود در این زمینه را به شما معرفی نمودیم. اگر بخواهیم به‌طور خلاصه‌وار بگوییم، شما برای خرید زمین در متاورس،‌ حداقل به 5,000 تا 10,000 دلار سرمایه نیاز دارید.

اگر بخواهیم بهترین متاورس این لیست را هم مجددا یادآور شویم، متاورس دیسنترالند در صدر جدول قرار دارد. اما اگر به‌دنبال قیمت مناسب‌تری هستید، متاورس‌های دیگری را که در لیست امروز ما قرار داشتند، از دست ندهید!

بیشتر بخوانید:

.

منبع: makeanapplike

نظر شما در خصوص قیمت زمین در متاورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    عالی ممنونم 🌹❤️

    پاسخ

    کاش میشد با فیمت کمتر خرید.خیلی گرونه

    پاسخ

    این زمین ها رو وقتی بخریم خود به خود با ارزش میشن یا باید کار خاصی روشون انجام داد؟

    پاسخ